Re-Match udnævner ny COO

Herning, 11. februar 2022 - Hos Re-Match, der er pionér inden for bæredygtig genanvendelse af kunstgræs, trækker Dr. Stefaan Florquin sig tilbage, og fabrikschef Jesper Skov udnævnes til ny COO.
Jesper Skov er ny COO hos Re-Match

Med ’blueprint’ for de fremtidige Re-Match recyclingfabrikker på plads, byggeriet af den nye fabrik i Tiel godt undervejs og dens fabrikslinje bestilt, har Dr. Stefaan Florquin, der kom til Re-Match i marts 2019 som CEO og fortsatte som COO i september 2020, besluttet at gå på pension.

"Vi takker Stefaan for hans bidrag til professionalising Re-Matchs organisation på rejsen mod at blive den nye standard inden for genbrug af kunstgræs - siger Nikolaj Magne Larsen, CEO i Re-Match.

Fabrikschef Jesper Skov, der sidste år blev ansat med henblik på at efterfølge Stefaan Florquin som COO, har stor erfaring med fabriksledelse fra stillinger over hele Europa - fra udvinding af madolier over produktion af slik til industribagerier.

Den hollandske fabrik, som Stefaan Florquin har været dybt involveret i, får den dobbelte kapacitet af den eksisterende linje i Danmark, og de patenterede separationsteknikker er blevet yderligere forbedret på baggrund af den læring man har opnået i Herning. Resultatet er, at det nye fabrikskoncept vil medføre højere udvinding af materialer og endnu bedre slutprodukter - som så vil blive ført tilbage til sportsfaciliteter eller genbruges forskellige industrielle applikationer.

Stefaan Florquin vil bistå Re-Match som ekstern konsulent, indtil den hollandske organisation er fuldt bemandet og fungerer. Han forlader derudover bestyrelsen for brancheorganisationen, ESTC, hvor han har repræsenteret bæredygtig genanvendelse af kunstgræs overfor industrien i løbet af sine næsten 2 år på posten.

"Jeg vil gerne ønske Jesper tillykke med den nye stilling og ønske Stefaan alt det bedste fremover," siger Nikolaj Magne Larsen.

Jesper Skov er ny COO hos Re-Match

Re-Match, der er grundlagt i 2013 og har hovedkontor i Herning, er en pioner inden for recycling af kunstgræsbaner. Med sin patenterede teknologi tilbyder virksomheden en miljømæssigt bæredygtig genanvendelsesproces, der har modtaget EU Environmental Technology Verification (ETV), samt EuCertPlast. Herning-fabrikken er desuden ISO 9001-certificeret.
Ved udgangen af 2021 har Re-Match i alt genanvendt mere end 121.000 tons affald og heraf plastfiber svarende til 535 mio. plastikposer.

Re-Match er i øjeblikket ved at bygge sin anden fabrik i Tiel i Holland og vil også bygge fabrikker efter samme skabelon i Alsace i Frankrig og Pennsylvania i USA – samt på to yderligere placeringer, der endnu ikke er offentliggjort.