Randers-virksomhed med globalt udsyn vinder pris

Fokus på klima og miljø rimer fint med en markant vækst for Phoenix Design Aid A/S. Virksomheden er et internationalt design- og kommunikationsbureau med ekspertise inden for grafiske og digitale totalløsninger og er pioner inden for bæredygtighed med FN som den helt store kunde. Derfor får Randers-virksomheden nu DI’s Randers-Norddjurs’ Initiativpris 2019.

Phoenix Design Aid gør en samlet indsats for at mindske virksomhedens miljøpåvirkning internt og blandt samarbejdspartnere. Produktionsopgaverne organiseres med målrettet fokus på at minimere miljøpåvirkninger.

Firmaet er i dag et navn i internationale kredse for sin stærke miljøprofil med fokus på bæredygtighed.

- Phoenix Design Aid er blandt pionererne, når det kommer til bæredygtighed, og som medlem af UN Global Compact ligger det virksomheden meget på sinde at tage initiativ på området. De rapporterer på det såkaldte advanced level inden for UN Global Compact, og samtidig har de integreret FN’s verdensmål i deres forretningsstrategi, siger formand for DI Randers-Norddjurs Per Hastrup.

Eksempelvis fik Phoenix Design Aid sidste år en tre-årig rammeaftale med et FN-agentur i Bonn med navnet UN SDG Action Campaign, som hører under UNDP. Målet er at fremme kendskabet til FN’s 17 verdensmål. Ifølge aftalen leverer Phoenix Design Aid "Creative Communications" til agenturet, og opgaverne omfatter blandt andet digital kommunikation, brandudvikling, udstillingsmateriale, print og produktion - kort sagt tryksager og hjemmesider.

Det helt specielle ved rammeaftalen er, at det ikke kun er FN-agenturet i Bonn, der må benytte den. I løbet af de tre år, kontrakten gælder, må FN’s organisationer verden over bruge aftalen og nyde godt af de services, som Randers-virksomheden er anerkendt for at levere. På den måde viser Randers-virksomheden vejen frem ved selv at leve op til en række af FN’s verdensmål og ved at udbrede kendskabet til dem.

Aftalen var nummer 22 på listen over virksomhedens langtidsaftaler med FN, og med sin årlige værdi på op til fem mio.kr. er den med til at sikre, at Phoenix Design Aid kan tilføre arbejdspladser til Danmark i form af projektlederstillinger.

- Det er rigtig flot gået, at man som Randers-virksomhed slår så flot igennem på verdensniveau med hovedkontoret her i byen og så ellers være til stede i byer som Nairobi, Panama City, Ankara, Beirut, New York og Geneve, siger Per Hastrup.

Det er med andre ord en virksomhed med succes, der mandag den 3o. september får overrakt DI Randers-Norddjurs’ Initiativpris 2019. Prisen bliver uddelt kl. 11 hos Phoenix Design Aid A/S, Østergade 19,1 i Randers. Pressen er velkommen.

Det er en stolt direktør, der glæder sig til at modtage prisen.

- Det er en stor anerkendelse, og vi kan bruge initiativprisen som en status og en bekræftelse på det, vi laver. Det er gået stærkt for vores virksomhed, og det fortsætter, siger CEO og ejer Dennis Lundø Nielsen, der grundlagde sin virksomhed for godt 20 år siden.

Og det er en stolt borgmester fra Randers Kommune, der møder op på dagen til overrækkelsen.

- Phoenix Design Aid A/S kan absolut beskrives som en global netværksvirksomhed med hovedsæde i Randers. Og det sidste er vi jo ikke så kede af. For det betyder gode arbejdspladser og opgaver hertil, men også, at vi her i kommunen sammen med mange andre virksomheder kan prale med at have et godt globalt udsyn, siger borgmester Torben Hansen.

Fakta:

Phoenix Design Aid A/S er et internationalt design- og kommunikationsbureau med ekspertise inden for grafiske og digitale totalløsninger. Virksomheden arbejder for at mindske sin miljømæssige påvirkning og har gennem sin DS 49001 certificering som en samfundsansvarlig virksomhed sikret sig, at der tages hensyn til mennesker og miljø hos virksomheden selv og dens underleverandører. Virksomheden har 10 medarbejdere i Randers og langt flere verden over og omsætter årligt for 25-30 mio. kr.

Kom til den lokale prisoverrækkelse:

Mandag den 30. september 2019 kl. 11.00
hos Phoenix Design Aid A/S, Østergade 19,1, 8900 Randers C

Fakta om Initiativpris 2019

Prisen uddeles som en hyldest til virkelysten, kreativiteten og skabertrangen blandt de mindre og mellemstore virksomheder i DI's medlemskreds. Det er virksomheder, som på en eller anden måde kan fremhæves og fremstå som en god og inspirerende rollemodel for andre erhvervsledere.

Det er DI Randers-Norddjurs, der udpeger den regionale modtager af Initiativprisen. Og det er formanden for DI Randers-Norddjurs, der overrækker prisen.

Særligt kriterie for 2019: Mod til skalering:

Virksomhedens leder har udvist et særligt mod til at gribe nye muligheder på et tidligt tidspunkt. Muligheder som gør, at virksomheden i dag står bedre rustet til at gribe fremtidens muligheder. Hermed ønsker DI at prise modet til at træffe gennemgribende beslutninger særligt i forhold til emner som: Ejerskab og ledelse, sikring af finansiering, tiltrækning af arbejdskraft, internationalisering og produktivitet. Målet er at sætte fokus på det mod og den indsigt, det kræver at igangsætte en markant skalering af virksomheden.

De 18 vindere i DI’s 18 Regionalforeninger dyster derefter om at vinde den landsdækkende Initiativpris, der uddeles på DI’s årlige SMV-dag i februar måned (Her er der tradition for at HKH Prins Joachim uddeler prisen)

Kontaktpersoner
For yderligere information kontakt konsulent i DI Sønderjylland, Gordon Trier Holm, på tlf.: 2949 4606 og mail: gth@di.dk eller pressekoordinator i DI, Lars Bøgeskov, på tlf. 2236 3138 og mail: larb@di.dk
CEO Dennis Lundø Nielsen hos Phoenix Design Aid A/S, på tlf: 2141 0906 og mail: dn@phoenixdesignaid.com