Rådgiver Ivan Søgaard Larsen går på pension

Efter et langt og godt arbejdsliv i finanssektoren i Kolding - senest i Middelfart Sparekasse - har Ivan Søgaard Larsen valgt at gå på velfortjent pension i en alder af 65 år. PR-foto

Efter et langt og godt arbejdsliv i finanssektoren i Kolding har Ivan Søgaard Larsen valgt at gå på velfortjent pension i en alder af 65 år.

Ivan Søgaard Larsen trådte sine finansielle barnesko i den daværende Aktivbanken, hvor han startede som elev i 1974. Han landede senere i Sydbank og nåede i løbet af sine 27 år her at blive filialchef i afdelingen på Agtrupvej. Senest skiftede han i 2014 fra Sydbank til Middelfart Sparekasses og har frem til i dag haft sin daglige gang i afdelingen på Buen i Kolding, hvor han har arbejdet som rådgiver.

Ivan Søgaard Larsen ser tilbage på mange gode år i en branche under konstant forandring og finder det meget naturligt at stoppe nu. Han kommer ikke til at savne de mange administrative opgaver, men når snakken falder på kollegerne i Middelfart Sparekasse, er det en anden sag.

- Jeg har nogle hamrende gode kolleger, og jeg kommer uden tvivl til at savne det sociale, når jeg stopper. Men de kommer nok heller ikke til at slippe helt for, at jeg kommer forbi og siger hej fra tid til anden, siger Ivan Søgaard Larsen, der har tænkt sig at blive boende i Bjert, hvor han er født og opvokset.

Ikke mindst nu, hvor han bor alene og nyder godt af sit store netværk i byen. Efter 39 års ægteskab mistede Ivan Søgaard Larsen sidste år sin hustru Gitte på grund af sygdom, og han kan ikke se sig selv bo et andet sted.

- Jeg har et stort netværk af gode venner og mennesker omkring mig i Bjert, og jeg er glad for at bo i byen. Samfundet herude er fantastisk, og vi kan jo se, at mange af de unge vender hjem til byen og starter familie. Og så er jeg tæt på naturen, som jeg har stor glæde af, fortæller Ivan Søgaard Larsen, der altid har haft et aktivt liv.

Som naturmenneske og generelt sportsinteresseret har det aktive liv altid trukket i ham, og efter mange år som fodboldspiller og -dommer i Bjert er det nu mountainbiken, der kommer frem, når pulsen skal op. Der er ikke meget, som slår en tur i skoven med gutterne.Ja, det skulle da lige være kvalitetstid med familien.

Når Ivan Søgaard Larsen nu ophører med at have titel af rådgiver, har han stadig den vigtigste titel tilbage, nemlig morfar. For et par glade piger på 7 og 9 år.

- Det er skønt at være sammen med dem, selv om det selvfølgelig godt kan være lidt dyrt at være morfar til sådan et par piger, siger Ivan Søgaard Larsen og lyder som om, der vist er tale om et selvforskyldt såkaldt luksusproblem.

De bliver måske forkælet en anelse, de små. Selv om hans datter og børnebørn bor i København, ser Ivan Søgaard Larsen familien ganske ofte, og der er ikke umiddelbart planer om at rykke til hovedstaden.

- De er heldigvis gode til at komme og besøge mig, og jeg tager selvfølgelig også gerne derover. Og nu får jeg i hvert fald mere tid at bruge sammen med dem, siger han.

Ivan Søgaard Larsen har sidste arbejdsdag i Middelfart Sparekasse 15. december.

Sportsglad afdelingsdirektør i Middelfart Sparekasse runder skarpt hjørne17.1.2022 13:21:28 CET | Pressemeddelelse

50 år: Thomas Bo Jørgensen, Odense, fylder tirsdag den 18. januar 50 år. Han har sin daglige gang i Middelfart Sparekasse på Dalumvej i Odense, hvor han har været afdelingsdirektør siden 2014. Thomas Bo Jørgensen er født og opvokset i Seden, men bor i dag i Tommerup St. med sin hustru Charlotte og deres søn Tobias. Fritiden bruges sammen med familie og venner, og derudover brænder Thomas Bo Jørgensen for sport. Især fodbold og Ishockey. Således er han i en årrække været træner i Tommerup Boldklub, og så indfinder han sig gerne på lægterne, når Odense Bulldogs går på isen. Det bør desuden nævnes, at Thomas Bo Jørgensen til stor forargelse for flere af sine nærmeste kolleger er erklæret brøndbyfan. En ikke ufarlig tilbøjelighed, når man dagligt omgiver sig med tilhængere af OB.

Martin Outzen er ny rådgiver i Middelfart Sparekasse i Aarhus14.1.2022 10:55:02 CET | Pressemeddelelse

Navne: Middelfart Sparekasse har budt velkommen til en ny rådgiver i afdelingen i Aarhus. Det er 28-årige Martin Outzen, som kommer fra et job i Danske Andelskassers Bank, hvor han har arbejdet siden 2014. Han stammer oprindeligt fra det sønderjyske, men har boet i Aarhus siden 2018. I dag bor Martin Outzen med sin kæreste i Vejlby, men snart får han kortere på arbejde, når de flytter ind i Lighthouse, hvorfra han kommer til at få frit udsyn til Middelfart Sparekasses nye adresse i Aarhus, nemlig i Dokk1. - Jeg har et stort behov for at være social og at lære nye mennesker at kende – hvad end det er kunder eller kolleger. Mit største drive i dagligdagen er afgjort at skabe og styrke relationer til mine nuværende og nye kunder, så vi sammen kan optimere deres økonomi ud fra deres behov og ønsker, siger Martin Outzen, som gik målrettet efter Middelfart Sparekasse. - Middelfart Sparekasse har et godt navn i branchen og har i mange år været en af de bedste arbejdspladser i hele den finansi

Camilla Jessen Markussen er ny rådgiver i Middelfart Sparekasse i Tørring14.1.2022 10:51:29 CET | Pressemeddelelse

Navne: Middelfart Sparekasse har budt velkommen til en ny rådgiver i afdelingen på torvet i Tørring. Det er 31-årige Camilla Jessen Markussen, som allerede kender byen særdeles godt. Hun er født og opvokset i Ildved og bor i dag i Tørring sammen med sin mand og deres datter. Camilla Jessen Markussen er uddannet finansøkonom i 2018 og har frem til sit skifte til Middelfart Sparekasse været ansat i Danske Bank. - Jeg har valgt Middelfart Sparekasse, fordi at det er et sted, hvor man møder kunderne i øjenhøjde og fokuserer på muligheder frem for begrænsninger. Den gode relation til kunderne betyder meget for mig, og noget af det bedste i mit job er at hjælpe folk igennem de forskellige dele af livet, hvor man som rådgiver er med på sidelinjen til nogle af folks helt store beslutninger, siger hun. Ud over hverdagen og familielivet i huset i Ildved bruger Camilla Jessen Markussen også gerne sin tid i gode venners lag.

Martin Lillelund er ny rådgiver i Middelfart Sparekasse i Silkeborg13.12.2021 10:01:19 CET | Pressemeddelelse

Middelfart Sparekasse har budt velkommen til en ny rådgiver i afdelingen i Silkeborg. Det er 44-årige Martin Lillelund, som kommer fra en stilling i Andelskassen, hvor han har arbejdet i 22 år. Senest i Ikast, hvor han bor. For fremtiden kommer Martin Lillelund til at have sin daglige gang i Middelfart Sparekasses afdeling på Herningvej i Silkeborg, hvor han skal arbejde som privatrådgiver og derudover have ansvar for pension og investering. - Det bedste ved mit arbejde er, at der ikke er to dage, som er ens. Man kommer tæt på sine kunder og er med i mange af livets store øjeblikke – både på godt og ondt. Jeg har valgt Middelfart Sparekasse, fordi sparekassen har nogle gode værdier. Desuden har den et rigtig godt omdømme både blandt medarbejdere og kunder, siger Martin Lillelund. Privat bor han i Ikast med sin hustru Marianne. Han løber en del og spiller desuden klarinet i Herning Koncertorkester. Derudover går fritiden især i familiens sommerhus på Helgenæs.

Rasmus Hessellund er ny rådgiver i Middelfart Sparekasse i Aarhus13.12.2021 09:37:27 CET | Pressemeddelelse

Navne: Efter et par år som rådgiver i Andelskassen er Rasmus Hessellund vendt tilbage til Middelfart Sparekasse, hvor han tidligere har arbejdet i fem år. Han kommer til at få sin daglige gang i afdelingen i Aarhus - byen, hvor han er født og opvokset. Rasmus Hessellund skal hovedsagligt rådgive privatkunder med alt, hvad det nu inderbærer af bolig, investering, pension m.m. - Jeg har valgt at skifte tilbage til Middelfart Sparekasse, da jeg synes, at sparekassens tilgang til at drive pengeinstitut passer godt med mine værdier, og den frihed og tillid, der er til den enkelte medarbejder, sikrer en god arbejdsplads, siger han. Rasmus Hessellund bor i Brabrand med Rikke og deres to piger på 1 og 4 år. Så fritiden går i høj grad sammen med familien, og ellers masser af fodbold, når det kan lade sig gøre. Gerne på stadion i Aarhus eller i England.