Q-Park Operations Denmark A/S

Q-Park hilser nyt ankenævn velkommen

Folketinget har netop vedtaget loven, der pålægger de private parkeringsselskaber at oprette et ankenævn, hvor bilister, der har fået en kontrolafgift, kan få deres sag prøvet, hvis ikke de har fået medhold i en klage hos parkeringsselskabet.

”Q-Park hilser loven velkommen, og vi vil gøre, hvad vi kan for, at det nye nævn bliver etableret hurtigst muligt, så nævnet er klart, når loven træder i kraft 1. juli 2018. Vi afventer nu at se de endelige detaljer i loven, så vi sammen med brancheforeningen kan komme i gang med oprettelsen”, udtaler Alex Pedersen, administrerende direktør i parkeringsselskabet Q-Park.

”Der er ingen tvivl om, at det vil blive modtaget positivt fra bilisterne, at de nu kan indsende en klage og få prøvet afgiften, i stedet for at skulle afvente, at parkeringsselskabet trækker dem i retten, hvis ikke afgiften bliver betalt, fordi man er uenig”, afslutter Alex Pedersen.

På spørgsmålet om hvad et sådant nævn kommer til at koste, og hvor meget afgiften derfor kan forventes at stige, siger Alex Pedersen, ”at det endnu er alt for tidligt at sige noget om, men at der i de kommende måneder vil blive regnet herpå i branchen”.

Kontakt:
Alex Pedersen
Adm. Direktør
e-mail:          alex.pedersen@q-park.dk
telefon:         +45 39 58 54 01

Adm. Direktør Alex Pedersen

Information om Q-Park Operations Denmark A/S

Gladsaxevej 378
2860 Søborg

7025 7212http://www.q-park.dk/

Q-Park Operations Denmark A/S er blandt de største danske private parkeringsselskaber.Vi administrerer ca. 65.000 parkeringspladser og beskæftiger omkring 150 medarbejdere.

Følg pressemeddelelser fra Q-Park Operations Denmark A/S

Flere pressemeddelelser fra Q-Park Operations Denmark A/S