PwC investerer i en omfattende modernisering af hovedkontor

COVID-19-pandemien har ændret vores arbejdsliv markant, og de virtuelle møder er blevet ‘new normal’ mange steder i det private erhvervsliv og i offentlige organisationer. Center for Ledelse (CFL) har for nyligt offentliggjort en undersøgelse, der viser, at medarbejdernes selvoplevede trivsel på danske arbejdspladser er faldet i COVID-19-perioden. Mange længes mod et arbejdsliv, hvor den fælles arbejdskultur og fællesskabet har bedre vilkår, end det, den virtuelle verden kan tilbyde.
“Der er et stor behov for, at vi kan mødes fysisk, hvis vi ønsker at værne om virksomhedskulturen, som er så afgørende for vores trivsel. For selvom de virtuelle møder har vist sig effektive, er det alt andet lige vanskeligt at udvikle eller bygge stærke relationer op med fx en ny kollega eller kunde uden det fysiske nærvær. Vi moderniserer derfor med henblik på at skabe fremtidens arbejdsplads, der kan sikre de bedste rammer for en stærk virksomhedskultur og trivsel for vores medarbejdere,” siger Mogens Nørgaard Mogensen, adm. direktør og Senior Partner i PwC.
Hos PwC er der derfor heller ingen planer om at indføre tvungne eller faste hjemmearbejdsdage, men der vil fortsat være et stærkt fokus på fleksibilitet med mulighed for bl.a. hjemmearbejde:
“I PwC er vi stærke tilhængere af de digitale muligheder og fleksibilitet med mulighed for hjemmearbejdsdage, men samtidig ønsker vi at undgå, at det virtuelle møde vedbliver med at være den almindelige måde at ses med sine kolleger, kunder og relationer på. Vi investerer i nye og moderne rammer, og vi ser frem til, at vi atter kan mødes fysisk og løfte fællesskabet og kulturen,” siger Mogens Nørgaard Mogensen.
Nytænkning af arbejdsmiljøer
Moderniseringen indebærer en gennemgribende nytænkning af PwC’s arbejdsmiljøer og byder bl.a. på et nyt, åbent bespisningsområde, hvor der bliver skabt et aktivitetsbaseret miljø, der sætter medarbejdernes behov i centrum, med mulighed for at arbejde på tværs af teams efter konceptet ‘eat, meet & learn’. Dertil kommer et nyt executive floor på 7. sal , hvor der kan afholdes middage med såvel kunder som medarbejdere.
“Vi ønsker at skabe fremtidens arbejdsplads, hvor den enkelte medarbejder er i centrum, og som indbyder til relationsskabelse og samarbejde med såvel kolleger som kunder. Derfor designer vi vores fysiske rammer efter principperne innovation, fleksibilitet og samarbejde. Der bliver bl.a. taget højde for medarbejdernes skiftende behov i løbet af en arbejdsdag - fx skiftet fra fokuseret enearbejde til gruppe-brainstorms til kundemøder mv”, fortæller Mogens Nørgaard Mogensen.
Wellbeing på arbejdspladsen
Udover selve ombygningen og indretningen, nytænkes der også på andre vigtige aspekter. For etableringen af et levende videnhus handler ikke kun om arkitektur og indretning, men også om en høj kvalitet i PwC’s service-, convenience- og wellbeing-løsninger. Af samme grund er PwC’s Facility Management - hvor ISS er ny landsdækkende serviceleverandør - en vigtig del af modernisteringsarbejdet.
“Vores facility management gør brug af digitalisering og prioriterer ansvarlighed højt i vores løsninger. Ultimativt er målet med moderniseringen, at vores medarbejdere på tværs af landet vil opleve et PwC, der også i sine fysiske rammer understøtter deres udvikling og karriere - og leverer større arbejdsglæde i hverdagen,” slutter Mogens Nørgaard Mogensen.
Nøgleord
Billeder

Vedhæftede filer
Information om PwC
Følg pressemeddelelser fra PwC
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra PwC
Nye skattesatser: Top-topskatten rammer også selvstændige erhvervsdrivende13.10.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
I 2026 træder den nye top-topskat i kraft. Det kommer til at ramme mange selvstændige erhvervsdrivende, der driver virksomhed i personlig regi. PwC’s skatteekspert guider til, hvad det kommer til at betyde, og hvad du kan gøre.
PwC styrker sin forretning inden for Cyber, Risk & Regulation10.10.2025 10:34:04 CEST | Pressemeddelelse
Virksomheder står i dag over for en række nye og skærpede krav om cybersikkerhed fra EU og nationale myndigheder, samtidig med at de oplever et øget trusselsbillede qua den geopolitiske uro. Derfor opruster PwC sit forretningsområde inden for Cyber, Risk & Regulation med Malene Fagerberg som partner og ny leder af området.
Ny afgørelse om servicefradrag til reparationer af hårde hvidevarer10.10.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
En ny afgørelse fra Skatterådet den 6. oktober slår fast, hvornår det er muligt at få servicefradrag på reparationer af hårde hvidevarer.
Skattebesparelser på vej til arbejdende seniorer6.10.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Danskere tæt på eller over folkepensionsalderen kan se frem til væsentlige skattebesparelser fra 2026. For at få mest ud af besparelserne er det vigtigt at kende de nye skatteregler og særlige fradrag for seniorer, lyder det fra PwC’s skatteekspert.
PwC når rekordomsætning på over 4 mia. kroner i regnskabsåret 2024/251.10.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
PwC krydser for første gang 4 mia. DKK med en rekordomsætning på 4,1 mia. DKK i regnskabsåret 2024/25 og en organisk omsætningsvækst på 12 %. Den organiske vækst vidner om en robust forretning inden for både revision, skat og rådgivning og er særligt drevet af PwC’s konsulentforretning, hvor rådgivningsopgaver med international rækkevidde og inddragelse af PwC-kolleger fra det globale netværk har været afgørende i kundeløsningerne.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum