PSA Groupe etablerer nordamerikansk hovedsæde i Atlanta

Groupe PSA har valgt at etablere sit nye nordamerikanske hovedsæde i Atlanta, Fulton County. Hovedkvarteret vil være operationelt i februar 2018 og der er allerede opbygget et kerneteam, som skal opbygge strategien og styre dens gennemførelse.

Beslutningen om at etablere sig i Atlanta blev truffet efter en årelang søgen i hele landet efter den optimale balance mellem arbejdsmiljø, levestandard og arbejdskraft.

”Vi er henrykte over, at Groupe PSA – den andenstørste bilproducent i Europa og en af de førende mobilitetsudbydere i verden – har valgt Atlanta som deres nye nordamerikanske hjem”, sagde guvernør Deal efter hans besøg i Frankrig i slutningen af 2017. ”Groupe PSA slutter sig til en voksende familie af bilproducenter og leverandører, der har base her i Georgia. Denne meddelelse er en stor gevinst for vores stat og endnu et vidnesbyrd om vores infrastruktur og de industrielle muligheder.”

”Vi har kigget på alle aspekter af samfundet i Atlanta og fandt, at det var det bedst egnede område for os”, fortæller Larry Dominique, direktør for PSA Nordamerika. ”Overordnede faktorer som erhvervsliv, levestandard og universitetssystem spillede en væsentlig rolle i vores beslutning, men også vores særlige behov i forhold til teknologi, mobilitetsinnovation og bilkultur udpegede Atlanta som det perfekte valg.”

Groupe PSA annoncerede i april 2016, at man havde planer om at vende tilbage til det amerikanske marked i tre faser, som skitseret i den strategiske plan ”Push to Pass” – først mobilitetsservices, så mobilitetsservices med biler fra Groupe PSA og slutteligt detailsalg. Det første skridt blev allerede taget med Free2Move platformen, der blev lanceret i oktober 2017 i Seattle og nu udrulles i flere byer i de kommende måneder. Denne app giver brugerne mulighed for at vælge mellem en bred vifte af udbydere af services inden for deletransport, uanset om det gælder biler, scootere eller cykler.

”Vi er placeret i Nordamerikas epicenter for bilindustri, og vi glæder os til at byde Groupe PSA velkommen til Georgia”, siger økonomidirektør for Georgia Department of Economic Development, Pat Wilson. ”Da jeg besøgte PSA i Paris med guvernør Deal for få uger siden, konstaterede vi hurtigt, at Groupe PSA ville blive en fantastisk tilføjelse til vores bilindustri.”

Pressekontakt:

U.S. : Shane Smith – 424-90303665 – ssmith@pacificcommunicationgroup.com

Corporate: Marguerite Hubsch - +33 6 78 80 09 53 – marguerite.hubsch@mpsa.com

PEUGEOT 508 er nomineret til Årets Bil i Danmark 201912.10.2018 16:25:39Pressemeddelelse

Den danske Årets Bil kåring 2019 er i fuld gang. 26 danske motorjournalister har netop afsluttet første etape af udvælgelsen, der kulminerer den 23. januar, hvor den endelige vinder udråbes til den store finale. Den finder sted på Forstads Museet i Hvidovre, der med den spektakulære udstilling ”Årets Bil 1969-2019 - Familien Danmark på hjul” fejrer 50-året for kåringen af den første Årets Bil i Danmark.

Prisvindende ny PEUGEOT PARTNER Van introduceres med frapris på 99.990 kr. ekskl. moms20.9.2018 10:11:02Pressemeddelelse

Den nye PEUGEOT PARTNER Van er netop blevet valgt til International Van of the Year 2019 på den internationale transportmesse i Hannover. Sammen med søsterbilerne fra Groupe PSA vandt den overbevisende med 127 point foran den nærmeste konkurrent Mercedes Sprinter, der fik 92 point. De danske Peugeot-forhandlere fejrer titlen ved allerede denne uge at åbne op for bestillinger af den nye PEUGEOT PARTNER Van.