PSA Groupe etablerer nordamerikansk hovedsæde i Atlanta

Groupe PSA har valgt at etablere sit nye nordamerikanske hovedsæde i Atlanta, Fulton County. Hovedkvarteret vil være operationelt i februar 2018 og der er allerede opbygget et kerneteam, som skal opbygge strategien og styre dens gennemførelse.

Beslutningen om at etablere sig i Atlanta blev truffet efter en årelang søgen i hele landet efter den optimale balance mellem arbejdsmiljø, levestandard og arbejdskraft.

”Vi er henrykte over, at Groupe PSA – den andenstørste bilproducent i Europa og en af de førende mobilitetsudbydere i verden – har valgt Atlanta som deres nye nordamerikanske hjem”, sagde guvernør Deal efter hans besøg i Frankrig i slutningen af 2017. ”Groupe PSA slutter sig til en voksende familie af bilproducenter og leverandører, der har base her i Georgia. Denne meddelelse er en stor gevinst for vores stat og endnu et vidnesbyrd om vores infrastruktur og de industrielle muligheder.”

”Vi har kigget på alle aspekter af samfundet i Atlanta og fandt, at det var det bedst egnede område for os”, fortæller Larry Dominique, direktør for PSA Nordamerika. ”Overordnede faktorer som erhvervsliv, levestandard og universitetssystem spillede en væsentlig rolle i vores beslutning, men også vores særlige behov i forhold til teknologi, mobilitetsinnovation og bilkultur udpegede Atlanta som det perfekte valg.”

Groupe PSA annoncerede i april 2016, at man havde planer om at vende tilbage til det amerikanske marked i tre faser, som skitseret i den strategiske plan ”Push to Pass” – først mobilitetsservices, så mobilitetsservices med biler fra Groupe PSA og slutteligt detailsalg. Det første skridt blev allerede taget med Free2Move platformen, der blev lanceret i oktober 2017 i Seattle og nu udrulles i flere byer i de kommende måneder. Denne app giver brugerne mulighed for at vælge mellem en bred vifte af udbydere af services inden for deletransport, uanset om det gælder biler, scootere eller cykler.

”Vi er placeret i Nordamerikas epicenter for bilindustri, og vi glæder os til at byde Groupe PSA velkommen til Georgia”, siger økonomidirektør for Georgia Department of Economic Development, Pat Wilson. ”Da jeg besøgte PSA i Paris med guvernør Deal for få uger siden, konstaterede vi hurtigt, at Groupe PSA ville blive en fantastisk tilføjelse til vores bilindustri.”

Pressekontakt:

U.S. : Shane Smith – 424-90303665 – ssmith@pacificcommunicationgroup.com

Corporate: Marguerite Hubsch - +33 6 78 80 09 53 – marguerite.hubsch@mpsa.com

PEUGEOT præsenterer en helt ny PARTNER til de professionelle26.6.2018 07:16pressemeddelelse

PEUGEOT sætter høje standarder i den lille varebilsklasse med den nye PARTNER. Den viser ikke alene et nyt dynamisk design, som indvendigt fuldendes af PEUGEOT i-Cockpit, men er samtidig udstyret med komfort- og sikkerhedsfeatures, der er fuldt ud på højde med en moderne personbil. Herudover lanceres to innovative nyheder: Overload Indikator og Surround Rear Vision, som giver udsyn og forhindrer blinde vinkler. Den nye PEUGEOT PARTNER er kort sagt et komfortabelt mobilt kontor, der med sit praktiske varerum tilbyder et væld af anvendelsesmuligheder.

PEUGEOT hæver barren med ny ambitiøs 508 SW7.6.2018 06:00pressemeddelelse

Blot få måneder efter afsløringen af den nye 508 er PEUGEOT klar med de første fotos af SW-versionen. Der er tale om en gennemgribende ændring. Den nye PEUGEOT 508 SW bryder med de eksisterende designkoder for stationcars i D-segmentet og har i stedet hentet inspiration fra shooting brake-universet. Designet er skarpt med en lavtliggende hoftelinje, og der er opnået en perfekt balance mellem sporty elegance og funktionalitet med rummelig passagerplads og et generøst bagagerum. Den nye 508 SW er udstyret med den nyeste generation af PEUGEOT i-Cockpit, der sammen med bilens performance, sikkerhed og komfort sikrer en intens oplevelse bag rattet. Den nye PEUGEOT 508 SW har verdenspremiere til oktober 2018 i forbindelse med Paris Motor Show og vil efterfølgende blive lanceret i Europa fra januar 2019.

Interdan-koncernen overtager importen af Opel i Danmark15.5.2018 10:02pressemeddelelse

Groupe PSA og Interdan-koncernen har netop underskrevet en aftale, som betyder, at Interdan koncernen overtager importen af Opel i Danmark og Sverige. Interdan-koncernen har siden starten af 1950´erne varetaget importen af Peugeot i Danmark og har løftet mærket til at være blandt de mest populære personbilsmærker på det dansk marked. Overtagelsen af Opel er en naturlig udvidelse af det frugtbare samarbejde mellem Groupe PSA og Interdan, der blev cementeret med en succesfuld overtagelse af importen af Citroën og DS i Danmark i 2016.

PEUGEOT-LØVEN hvæsser klørene på Genève Motor Show27.2.2018 13:29pressemeddelelse

PEUGEOT indtager Genève Motor Show 2018 med ikke mindre end tre verdenspremierer: - Den nye PEUGEOT 508, en radikal sedan med et skarpt design, som er et udtryk for PEUGEOTs ambitioner i D-segmentet. - PEUGEOT RIFTER, designet til hverdagens eventyr i et robust og elegant design. Vises også i en særlig konceptversion med firehjulstræk. - En imponerede løve, som er mærkets nye ambassadør. Skulpturen er inkarnationen af PEUGEOTs stolthed og fejrer løve-emblemets 160 års historie.

Ny PEUGEOT 508 – et overbevisende statement22.2.2018 09:54pressemeddelelse

Den nye PEUGEOT 508 ændrer alt. Dens opbygning er mere kompakt og højden er reduceret. Det udvendige design er skarpere og mere robust, mens bilens spektakulære interiør inkluderer en udvikling af det ikoniske PEUGEOT i-Cockpit. Dens vejgreb, nye motorer, de utallige teknologiske features, men også det kvalitetsmæssige kvantespring betyder, at den nye PEUGEOT 508 hæver barren i D-segmentet og understøtter mærkets upmarket strategi.