PSA Groupe etablerer nordamerikansk hovedsæde i Atlanta

Groupe PSA har valgt at etablere sit nye nordamerikanske hovedsæde i Atlanta, Fulton County. Hovedkvarteret vil være operationelt i februar 2018 og der er allerede opbygget et kerneteam, som skal opbygge strategien og styre dens gennemførelse.

Beslutningen om at etablere sig i Atlanta blev truffet efter en årelang søgen i hele landet efter den optimale balance mellem arbejdsmiljø, levestandard og arbejdskraft.

”Vi er henrykte over, at Groupe PSA – den andenstørste bilproducent i Europa og en af de førende mobilitetsudbydere i verden – har valgt Atlanta som deres nye nordamerikanske hjem”, sagde guvernør Deal efter hans besøg i Frankrig i slutningen af 2017. ”Groupe PSA slutter sig til en voksende familie af bilproducenter og leverandører, der har base her i Georgia. Denne meddelelse er en stor gevinst for vores stat og endnu et vidnesbyrd om vores infrastruktur og de industrielle muligheder.”

”Vi har kigget på alle aspekter af samfundet i Atlanta og fandt, at det var det bedst egnede område for os”, fortæller Larry Dominique, direktør for PSA Nordamerika. ”Overordnede faktorer som erhvervsliv, levestandard og universitetssystem spillede en væsentlig rolle i vores beslutning, men også vores særlige behov i forhold til teknologi, mobilitetsinnovation og bilkultur udpegede Atlanta som det perfekte valg.”

Groupe PSA annoncerede i april 2016, at man havde planer om at vende tilbage til det amerikanske marked i tre faser, som skitseret i den strategiske plan ”Push to Pass” – først mobilitetsservices, så mobilitetsservices med biler fra Groupe PSA og slutteligt detailsalg. Det første skridt blev allerede taget med Free2Move platformen, der blev lanceret i oktober 2017 i Seattle og nu udrulles i flere byer i de kommende måneder. Denne app giver brugerne mulighed for at vælge mellem en bred vifte af udbydere af services inden for deletransport, uanset om det gælder biler, scootere eller cykler.

”Vi er placeret i Nordamerikas epicenter for bilindustri, og vi glæder os til at byde Groupe PSA velkommen til Georgia”, siger økonomidirektør for Georgia Department of Economic Development, Pat Wilson. ”Da jeg besøgte PSA i Paris med guvernør Deal for få uger siden, konstaterede vi hurtigt, at Groupe PSA ville blive en fantastisk tilføjelse til vores bilindustri.”

Pressekontakt:

U.S. : Shane Smith – 424-90303665 – ssmith@pacificcommunicationgroup.com

Corporate: Marguerite Hubsch - +33 6 78 80 09 53 – marguerite.hubsch@mpsa.com

PEUGEOT-LØVEN brøler højt i Danmark1.2.2018 13:37pressemeddelelse

2017 skriver sig ind i Peugeots historie, som et år, der vil blive husket for succes på alle fronter. 3008 SUV opnåede den prestigefyldte titel ”Car of the Year 2017”, Expert blev valgt som ”Årets Varebil 2017” i Danmark og den nye 7-personers 5008 SUV fik en meget positiv modtagelse, bl.a. som testvinder i flere dueller. Med næsten 10.000 solgte eksemplarer kørte bestselleren 208 ind på førstepladsen, som danskernes foretrukne bil, men de danske bilkunder tog også rigtig godt imod Peugeots SUV-modeller og det betød bl.a., at 2008 blev den mest solgte i sin klasse og 3008 indtog en andenplads i segmentet.

All-inclusive på gule plader med Peugeot LeasingPRO26.1.2018 12:00pressemeddelelse

Peugeot lancerer et helt nyt leasingkoncept for erhvervslivet, der er en totalløsning, som tager højde for alt, der er forbundet med leasing af ny varebil. LeasingPRO er både en rentabel og tidsbesparende løsning, som tilfredsstiller alle behov, uanset om man har 5 eller 50 varebiler i flåden. Peugeot Expert, der blev kåret som ”Årets Varebil 2017”, fås med en LeasingPRO aftale fra 2.995 kr./mdr. og en førstegangsydelse på 25.000 kr.