PSA Groupe etablerer nordamerikansk hovedsæde i Atlanta

Groupe PSA har valgt at etablere sit nye nordamerikanske hovedsæde i Atlanta, Fulton County. Hovedkvarteret vil være operationelt i februar 2018 og der er allerede opbygget et kerneteam, som skal opbygge strategien og styre dens gennemførelse.

Beslutningen om at etablere sig i Atlanta blev truffet efter en årelang søgen i hele landet efter den optimale balance mellem arbejdsmiljø, levestandard og arbejdskraft.

”Vi er henrykte over, at Groupe PSA – den andenstørste bilproducent i Europa og en af de førende mobilitetsudbydere i verden – har valgt Atlanta som deres nye nordamerikanske hjem”, sagde guvernør Deal efter hans besøg i Frankrig i slutningen af 2017. ”Groupe PSA slutter sig til en voksende familie af bilproducenter og leverandører, der har base her i Georgia. Denne meddelelse er en stor gevinst for vores stat og endnu et vidnesbyrd om vores infrastruktur og de industrielle muligheder.”

”Vi har kigget på alle aspekter af samfundet i Atlanta og fandt, at det var det bedst egnede område for os”, fortæller Larry Dominique, direktør for PSA Nordamerika. ”Overordnede faktorer som erhvervsliv, levestandard og universitetssystem spillede en væsentlig rolle i vores beslutning, men også vores særlige behov i forhold til teknologi, mobilitetsinnovation og bilkultur udpegede Atlanta som det perfekte valg.”

Groupe PSA annoncerede i april 2016, at man havde planer om at vende tilbage til det amerikanske marked i tre faser, som skitseret i den strategiske plan ”Push to Pass” – først mobilitetsservices, så mobilitetsservices med biler fra Groupe PSA og slutteligt detailsalg. Det første skridt blev allerede taget med Free2Move platformen, der blev lanceret i oktober 2017 i Seattle og nu udrulles i flere byer i de kommende måneder. Denne app giver brugerne mulighed for at vælge mellem en bred vifte af udbydere af services inden for deletransport, uanset om det gælder biler, scootere eller cykler.

”Vi er placeret i Nordamerikas epicenter for bilindustri, og vi glæder os til at byde Groupe PSA velkommen til Georgia”, siger økonomidirektør for Georgia Department of Economic Development, Pat Wilson. ”Da jeg besøgte PSA i Paris med guvernør Deal for få uger siden, konstaterede vi hurtigt, at Groupe PSA ville blive en fantastisk tilføjelse til vores bilindustri.”

Pressekontakt:

U.S. : Shane Smith – 424-90303665 – ssmith@pacificcommunicationgroup.com

Corporate: Marguerite Hubsch - +33 6 78 80 09 53 – marguerite.hubsch@mpsa.com

Ny PEUGEOT 2008: Endnu mere SUV – endnu mere high-tech19.6.2019 08:01:10 CESTPressemeddelelse

Den nye 2008 er en virkeliggørelse af PEUGEOTs spændende vision for fremtiden. Den er en ultramoderne fortolkning af en instinktiv køreoplevelse og alsidige SUV-karakteristika, der understreger, at teknologi og passion sagtens kan gå hånd i hånd. Den nye PEUGEOT 2008 er udstyret med den nyeste generation af PEUGEOT i-Cockpit 3D samt adskillige køreassistentsystemer, der er udviklet med baggrund i den bedste teknologiske know-how, som PEUGEOT har at tilbyde. Dette betyder desuden, at den nye 2008 fra start vil blive tilbudt med tre forskellige drivmidler: El, benzin eller diesel.

Interdan Bil A/S overtager aktiemajoriteten i QuickPot A/S12.6.2019 11:45:34 CESTPressemeddelelse

Interdan Bil A/S har netop underskrevet en aftale med QuickPot A/S, der betyder, at Interdan Bil A/S overtager aktiemajoriteten i virksomheden. Den nuværende medejer af QuickPot A/S, Martin Pedersen, har valgt at frasælge sin ejerandel på 67% i QuickPot. I den forbindelse overtager Interdan Bil A/S 52% af aktierne, mens den nuværende adm. direktør og medejer, Steen Haugaard Fransen, øger sin andel af virksomheden fra 33% til 48%.

PEUGEOT sætter strøm til sin stand på Genève Motor Show28.2.2019 16:01:11 CETPressemeddelelse

PEUGEOT præsenterer to verdenspremierer på dette års udgave af Genève Motor Show, der begge vidner om, at mærket har sat strøm til sin fremtid. En fremtid, der med den nye e-208 og 208 er lige om hjørnet, mens den spektakulære 400 hestes plug-in hybrid 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED er en konceptbil, der viser PEUGEOTs intentioner om at udvikle performance-modeller med plug-in hybrid drivlinje.

Ny PEUGEOT 208: Futuristisk og moderne28.2.2019 12:16:47 CETPressemeddelelse

I året, hvor PEUGEOT kan se tilbage på 208 års historie, ser mærket i stedet fremad og præsenterer en ny 208, der i den grad skiller sig ud fra mængden. Designet er sporty og elegant på samme tid, hvilket også opleves indvendigt, hvor 208 er udstyret med et nyt, banebrydende PEUGEOT i-Cockpit med 3D head-up display. Den nye 208 fås fra start med tre forskellige drivmidler: El, benzin eller diesel. Den har verdenspremiere på Genève Motor Show til marts og bliver lanceret i løbet af efteråret 2019.