Produktnyt: Mønstret julestrik med god samvittighed

UNICEF Danmark har i samarbejde med Jule-sweaters.dk lavet en limited edition julesweater, der er fremstillet med omtanke for klima og miljø, og hvor overskuddet går til at hjælpe børn ude i verden.

Danskerne har efterhånden adopteret den amerikanske juletrend med mønstrede julesweatre, der både varmer og giver smil på læben i december. Det samme har de store modehuse, hvor flere sendte farverige, mønstrede og humoristiske striktrøjer ned af catwalken dette efterår. Og om end UNICEF Danmark ikke bryster sig af at være et stort modehus, men til gengæld den største børneorganisation, så har de i år slået pjalterne sammen med Jule-sweaters.dk for at indsamle midler til verdens mest udsatte børn med en julesweater.

God smag og god samvittighed – den blå julesweater
Pr. 1. november kan den mørkeblå, mønstrede unisex strik købes på UNICEFs webshop og hos Jule-sweaters.dk til 349,95 DKK i størrelserne xs – xxl. Hver gang én sweater sælges går overskuddet til UNICEFs arbejde.

UNICEF er verdens største børneorganisation og arbejder for at sikre alle verdens børn. Og lige nu står de globale kriser i kø – en giftig kombination af stigende konflikt, klimaændringer og COVID-19 truer verdens mest udsatte børn. Med overskuddet fra salget af julesweatrene kan UNICEF - med hjælp fra danskerne - blive ved med at yde akut og langsigtet nødhjælp, når verdens fattigste lande mangler vacciner, når Afghanistan falder, eller når jorden ryster under børnene i Haiti mm.

Med omtanke for klima og miljø – GOTS-certificering og 100 % økologisk bomuld
Klima og arbejdet for børn, der er ramt af klimaforandringerne ude i verden, er en af UNICEFs mærkesager. Derfor er UNICEF julesweateren også produceret med omtanke for klima og miljø. Den bærer GOTS-certificeringen, hvilket betyder, at fabrikken arbejder aktivt med bæredygtighed og de 17 verdensmål – og materialer og hangtags er ligeledes bæredygtige. GOTS-certificeringen sikrer desuden, at der er stillet høje krav til arbejds- og miljøforholdene hele værdikæden igennem.

Julesweateren er fremstillet af 100 % økologisk bomuld, således at der er benyttet 91 % mindre vand i dyrkningen af bomuldet. Der er heller ikke benyttet kemi eller pesticider til at fremme væksten. Julesweaterens emballage er desuden lavet af 100 % genanvendt plastik.

Glæd dig selv og/eller dine nærmeste såvel som verdens udsatte børn med en varm og lækker limited edition UNICEF julesweater. Køb den på shop.unicef.dk fra 1. november.

For yderligere information, kontakt venligst kampagnechef hos UNICEF Danmark, Kristina Rasmussen Cook, pr. telefon 30 63 19 39 eller pr. e-mail KRCook@unicef.dk.

Modelbilleder af kendte danskere i julesweateren med tilknytning til UNICEF Danmark kan eftersendes ved efterspørgsel.

LEGO Fonden donerer 444 mio. kr. til UNICEFs arbejde i kampen mod COVID-1925.9.2021 22:00:00 CEST | Pressemeddelelse

LEGO Fonden har netop annonceret en donation på 444 mio. kr. (70 mio. dollars) til UNICEFs arbejde i vaccinealliancen COVAX og ACT-A faciliteten. Det er den største enkeltstående privatsektordonation til UNICEF i den globale indsats for at afslutte COVID-19 pandemien. Donationen indgår i et samlet tilsagn fra LEGO Fonden på 950 mio. kr. (150 mio. dollars), der skal støtte de børn og familier, som er blevet ramt af COVID-19 pandemien verden over.

Hvad skal der ske, når du skal herfra? Tag aktivt stilling til din arv med UNICEF22.9.2021 11:13:45 CEST | Pressemeddelelse

Fire ud af fem danskere mener, at det er ok at give dele af sin arv til velgørende formål, viser en undersøgelse for Det Gode Testamente (2021). Samtidig giver hver femte dansker penge til velgørenhed minimum én gang om året ifølge YouGov (2019). Men det er langt fra alle, der kender til de mange fordele ved at testamentere sin arv til velgørenhed. Nu kan midtjyderne blive klogere på arvereglerne i forbindelses med donation sammen med UNICEF Danmark den 6. oktober på Moesgaard Museum i Aarhus.