PRM: Nordsjællandske ledere styrker deres kommunikative evner

Kommunikationsrådgiver og direktør i Jesper Klit & Partners, Jesper Klit

En god relation til sin chef er afgørende for at lykkes som leder. At lede opad handler om aktivt at bidrage til relationen til sin chef og gøre chefen til en bedre leder, og det er nødvendigt at kunne lede opad, så leder og chef spiller hinanden gode og drager nytte af hinandens forskellige styrker. Derfor inviterer Lederne Nordsjælland til konference om ledelse opad og på tværs onsdag den 25. april i Søhuset konferencecenter i Hørsholm. Her vil tre oplægsholdere give inspiration og metoder til, hvordan man som leder kan lykkes med sine, afdelingens og virksomhedens mål.

På konferencen kan deltagerne høre foredrag af Jesper Klit, som er kommunikationsrådgiver og direktør i Jesper Klit & Partners. Den efterspurgte inspirator inden for kommunikation og ledelse vil afsløre, hvordan man styrker sin personlige gennemslagskraft og bliver en stærkere kommunikatør.

Der vil også være oplæg fra mentor, workshopleder, forfatter og ejer i Klausen & Bengtsson, Annemette Klausen Bengtsson, som vil give sine bud på, hvordan ledere opnår mere indflydelse og placerer dig tættere på de strategiske beslutninger. Deltagerne vil endvidere møde chefkonsulent i Ukon – Human Results, Morten Svalgaard Nielsen, som vil give inspiration og værktøjer til, hvordan man styrker kommunikationen i en kompleks organisation.

Afdelingsformand for Lederne Nordsjælland, Gitte Winkler, forventer, at det bliver en inspirerende dag med rum til networking og især læring.

- Kommunikation og ledelse hænger uløseligt sammen. For at være en god leder, skal man samtidig være en god kommunikatør, og det er derfor vigtigt, at vi bliver ved med at have fokus på, hvordan vi som ledere kommunikerer både nedad men også opad. Jeg glæder mig til at få nye input og ideer til, hvordan jeg selv kan styrke og forbedre min måde at kommunikere på som leder, siger Gitte Winkler.

Konferencen finder sted i Søhuset konferencecenter i Hørsholm, onsdag den 25. april klokken 13-16:30. Konferencen er rettet mod ledere på alle niveauer, og både medlemmer og ikke-medlemmer af Lederne er velkomne. Tilmelding kan ske på www.lederne.dk/konferencer.

Kontaktoplysninger:

Gitte Winkler
Lederne Nordsjælland
E-mail: gitte.winkler@lederne.dk

Karoline Bloch-Sørensen & Emilie Sølling Hansen
Pressemedarbejdere
E-mail kbs@lederne.dk / esh@lederne.dk

Kommunikationsrådgiver og direktør i Jesper Klit & Partners, Jesper Klit

Lederne: Boligjobordning skal ikke afskaffes5.7.2019 18:32:22 CESTPressemeddelelse

Det vil ramme børnefamilierne og kvindernes muligheder på arbejdsmarkedet, hvis boligjobordningen afskaffes som foreslået af regeringens tre støttepartier, fastslår Henrik Bach Mortensen, direktør i Ledernes Hovedorganisation. - Fradraget, ikke mindst for udgifter til hjælp i hjemmet, gør det mere overkommeligt for familierne at købe serviceydelser til rengøring, madlavning og børnepasning. En afskaffelse af ordningen vil svække mulighederne for at kombinere en erhvervskarriere for både mor og far med et velfungerende og ustresset familieliv, siger han. Hvis vi skal understøtte bl.a. kvindernes karrieremuligheder, er der både behov for at målrette ordningen mod service i hjemmet og for at øge fradragsbeløbet. mener Lederne. - SF lægger op til, at en afskaffelse af ordningen bl.a. skal finansiere grøn omstilling, men Lederne tager skarp afstand fra, at en mere bæredygtig udvikling skal ramme bl.a. kvindernes karrierer på arbejdsmarkedet, slutter Henrik Bach Mortensen

PRM: Ledernes Hovedorganisation ser frem til at samarbejde med Mette Frederiksens nye regering26.6.2019 09:36:30 CESTPressemeddelelse

Formanden for Ledernes Hovedorganisation, Svend Askær, ønsker Mette Frederiksen tillykke med grundlaget for, at hun nu kan sætte sig i spidsen for en ny regering. Det er vigtigt, at aftalen mellem de fire partier sætter økonomisk ansvarlighed højt og åbner for mere udenlandsk arbejdskraft. - Vi vil gerne ønske Mette Frederiksen tillykke med, at der nu ligger en aftale mellem de fire partier, som gør det muligt for hende at sætte sig i spidsen for en ny regering. Ledernes Hovedorganisation ser frem til at samarbejde med den nye regering på alle de områder, hvor vi kan bidrage med at finde rigtige løsninger på baggrund af, at vores medlemmer sidder med de konkrete beslutninger i maskinrummet i de danske virksomheder og institutioner. Sådan siger Svend Askær, formand for Ledernes Hovedorganisation, som reaktion på aftalen ”Retfærdig retning for Danmark”, som Socialdemokratiet, Radikale, SF og Enhedslisten indgik sent tirsdag aften som udgangspunkt for en socialdemokratisk regering med Met