PRM: Nordsjællandske ledere styrker deres kommunikative evner

Kommunikationsrådgiver og direktør i Jesper Klit & Partners, Jesper Klit

En god relation til sin chef er afgørende for at lykkes som leder. At lede opad handler om aktivt at bidrage til relationen til sin chef og gøre chefen til en bedre leder, og det er nødvendigt at kunne lede opad, så leder og chef spiller hinanden gode og drager nytte af hinandens forskellige styrker. Derfor inviterer Lederne Nordsjælland til konference om ledelse opad og på tværs onsdag den 25. april i Søhuset konferencecenter i Hørsholm. Her vil tre oplægsholdere give inspiration og metoder til, hvordan man som leder kan lykkes med sine, afdelingens og virksomhedens mål.

På konferencen kan deltagerne høre foredrag af Jesper Klit, som er kommunikationsrådgiver og direktør i Jesper Klit & Partners. Den efterspurgte inspirator inden for kommunikation og ledelse vil afsløre, hvordan man styrker sin personlige gennemslagskraft og bliver en stærkere kommunikatør.

Der vil også være oplæg fra mentor, workshopleder, forfatter og ejer i Klausen & Bengtsson, Annemette Klausen Bengtsson, som vil give sine bud på, hvordan ledere opnår mere indflydelse og placerer dig tættere på de strategiske beslutninger. Deltagerne vil endvidere møde chefkonsulent i Ukon – Human Results, Morten Svalgaard Nielsen, som vil give inspiration og værktøjer til, hvordan man styrker kommunikationen i en kompleks organisation.

Afdelingsformand for Lederne Nordsjælland, Gitte Winkler, forventer, at det bliver en inspirerende dag med rum til networking og især læring.

- Kommunikation og ledelse hænger uløseligt sammen. For at være en god leder, skal man samtidig være en god kommunikatør, og det er derfor vigtigt, at vi bliver ved med at have fokus på, hvordan vi som ledere kommunikerer både nedad men også opad. Jeg glæder mig til at få nye input og ideer til, hvordan jeg selv kan styrke og forbedre min måde at kommunikere på som leder, siger Gitte Winkler.

Konferencen finder sted i Søhuset konferencecenter i Hørsholm, onsdag den 25. april klokken 13-16:30. Konferencen er rettet mod ledere på alle niveauer, og både medlemmer og ikke-medlemmer af Lederne er velkomne. Tilmelding kan ske på www.lederne.dk/konferencer.

Kontaktoplysninger:

Gitte Winkler
Lederne Nordsjælland
E-mail: gitte.winkler@lederne.dk

Karoline Bloch-Sørensen & Emilie Sølling Hansen
Pressemedarbejdere
E-mail kbs@lederne.dk / esh@lederne.dk

Kommunikationsrådgiver og direktør i Jesper Klit & Partners, Jesper Klit

PRM: Ledere spiller nøglerolle i at sikre Danmark digital førerposition19.4.2018 08:59pressemeddelelse

Der er al mulig god grund til at bakke op om og byde velkommen til regeringens nye Teknologipagt, som officielt lanceres ved et arrangement på tirsdag den 24. april. Det fastslår formanden for Lederne, Svend Askær, i forlængelse af, at regeringen i dag har offentliggjort navnene på medlemmerne af TeknologipagtRådet, der skal stå i spidsen for Teknologipagtens arbejde. For selvom Danmark allerede er langt fremme på det teknologiske og digitale område, er det ifølge Ledernes formand nødvendigt at få endnu flere unge til at uddanne sig inden for blandt andet teknologi, IT og matematik. Teknologipagten er et samarbejde mellem regeringen, virksomheder, uddannelsesinstitutioner og organisationer – heriblandt Lederne. For Lederne er det vitalt, at der hurtigt kommer handling bag ordene. - Danmark er det mest digitaliserede samfund i Europa, og danske virksomheder er dygtige til at anvende digitale løsninger. Men vi kan blive endnu bedre, når det gælder udviklingen af ny teknologi, vi skal hav

PRM: Bedre godtgørelse til ofre for seksuel chikane9.4.2018 11:19pressemeddelelse

Bedre godtgørelser og åben bevisførelse kan hjælpe til at forhindre seksuel chikane, mener Lederne. Til gengæld er der ikke brug for mere lovgivning. Kvinder, der udsættes for sexchikane, får i dag en alt for lille godtgørelse, siger viceadministrerende direktør hos Lederne, Bodil Nordestgaard Ismiris i forbindelse medmandagens høring om seksuel chikane arrangeret af ligestillingsminister Karen Ellemann og beskæftigelsesminister Troels Lund Poulsen. - Kvinder, der udsættes for seksuel chikane, risikerer at miste deres job og gå igennem en lang sag. Alt sammen for en kompensation, der i den slags sager gennemsnitligt ligger på 23.000 kroner, siger Bodil Nordestgaard Ismiris. Hun mener, at man i sager om sex-chikane bør skele til de godtgørelser, der gives i sager om for eksempel aldersdiskrimination og barsel. I den slags sager er godtgørelsen langt større. - I dag sender man et kedeligt signal om, at sexchikane ikke vægter så tungt som andre former for diskrimination. For de, det går u