PRM: Nordsjællandske ledere styrker deres kommunikative evner

Kommunikationsrådgiver og direktør i Jesper Klit & Partners, Jesper Klit

En god relation til sin chef er afgørende for at lykkes som leder. At lede opad handler om aktivt at bidrage til relationen til sin chef og gøre chefen til en bedre leder, og det er nødvendigt at kunne lede opad, så leder og chef spiller hinanden gode og drager nytte af hinandens forskellige styrker. Derfor inviterer Lederne Nordsjælland til konference om ledelse opad og på tværs onsdag den 25. april i Søhuset konferencecenter i Hørsholm. Her vil tre oplægsholdere give inspiration og metoder til, hvordan man som leder kan lykkes med sine, afdelingens og virksomhedens mål.

På konferencen kan deltagerne høre foredrag af Jesper Klit, som er kommunikationsrådgiver og direktør i Jesper Klit & Partners. Den efterspurgte inspirator inden for kommunikation og ledelse vil afsløre, hvordan man styrker sin personlige gennemslagskraft og bliver en stærkere kommunikatør.

Der vil også være oplæg fra mentor, workshopleder, forfatter og ejer i Klausen & Bengtsson, Annemette Klausen Bengtsson, som vil give sine bud på, hvordan ledere opnår mere indflydelse og placerer dig tættere på de strategiske beslutninger. Deltagerne vil endvidere møde chefkonsulent i Ukon – Human Results, Morten Svalgaard Nielsen, som vil give inspiration og værktøjer til, hvordan man styrker kommunikationen i en kompleks organisation.

Afdelingsformand for Lederne Nordsjælland, Gitte Winkler, forventer, at det bliver en inspirerende dag med rum til networking og især læring.

- Kommunikation og ledelse hænger uløseligt sammen. For at være en god leder, skal man samtidig være en god kommunikatør, og det er derfor vigtigt, at vi bliver ved med at have fokus på, hvordan vi som ledere kommunikerer både nedad men også opad. Jeg glæder mig til at få nye input og ideer til, hvordan jeg selv kan styrke og forbedre min måde at kommunikere på som leder, siger Gitte Winkler.

Konferencen finder sted i Søhuset konferencecenter i Hørsholm, onsdag den 25. april klokken 13-16:30. Konferencen er rettet mod ledere på alle niveauer, og både medlemmer og ikke-medlemmer af Lederne er velkomne. Tilmelding kan ske på www.lederne.dk/konferencer.

Kontaktoplysninger:

Gitte Winkler
Lederne Nordsjælland
E-mail: gitte.winkler@lederne.dk

Karoline Bloch-Sørensen & Emilie Sølling Hansen
Pressemedarbejdere
E-mail kbs@lederne.dk / esh@lederne.dk

Kommunikationsrådgiver og direktør i Jesper Klit & Partners, Jesper Klit

Glædeligt at løngab mellem kønnene skrumper14.9.2019 08:00:00 CESTPressemeddelelse

Der bliver mindre og mindre forskel på mænds og kvinders løn, viser nye tal fra Danmarks Statistik. Lederne foreslår at dele barselsdagpengene ligeligt mellem forældrene for at skubbe ydere til udviklingen. De nyeste tal viser, at kvinder i 2018 tjener 12,8 procent mindre end mænd. Ti år tidligere, i 2008, var forskellen på 15,6 procent. - Det er en glædelig udvikling, og vi ser frem til, at forskellen i lønniveau mellem mænd og kvinder helt forsvinder. Vi ved fra tidligere undersøgelser, at løngabet mellem mor og far er mindre i familier, hvor fædre tager mere barsel, så moren kommer hurtigere tilbage i job. Derfor regner vi med, at kommende EU-regler om en mere ligelig fordeling af barselsreglerne vil skubbe til den positive lønudvikling, siger Nanna Simone Jensen, ligestillingspolitisk konsulent hos Lederne. De kommende EU-regler indebærer, at begge forældre har ret til mindst 8 ugers barselsdagpenge. Lederne ser dog gerne, at vi i Danmark er mere ambitiøse og deler de 32 ugers bars

Vindervirksomheder skal være bæredygtige og digitale9.9.2019 15:00:00 CESTPressemeddelelse

Vi er midt i en transformation, hvor den digitale verden udfordrer vores traditionelle opfattelse af, hvad en arbejdsplads er, og det stiller nye krav til virksomheder, ledere og medarbejdere. Med konferencen ’Fremtidens Arbejdsplads’ sætter Lederne Østjylland fokus på netop dette og kigger nærmere på, hvordan man som leder kan være med til at skabe de bedste rammer for sig selv og sine medarbejdere, så arbejdspladsen kan imødegå omstillingen med en kombination af god menneskelig balance og konkurrencekraft. Bæredygtighed og digitalisering er de nye business-buzzwords Hvis deltagerne vil vide lidt om, hvilke tendenser de skal holde øje med, så holder Carsten Beck, som er fremtidsforsker på Instituttet for Fremtidsforskning, oplæg om kommende megatrends i samfundet, og han kommer blandt andet ind på, hvordan fremtidens vindere bliver de virksomheder, som kombinerer de kortsigtede og langsigtede mål i deres planlægning. Mød også Varan Pathmanathan, som er såkaldt millennial, iværksætter

Vindervirksomheder skal være bæredygtige og digitale9.9.2019 14:00:31 CESTPressemeddelelse

PRM LEDERNE: HELT RIGTIGT AT FJERNE OPHOLDSKRAVET26.8.2019 10:34:56 CESTPressemeddelelse

Hos Lederne ser man med glæde på, at beskæftigelsesminister Peter Hummelgaard (S) har garanteret, at regeringen vil fjerne opholdskravet. - Vi er meget glade for beskæftigelsesministerens melding. Det er den helt rigtige beslutning, og det vil gavne dansk erhvervsliv. Vi har brug for både ledere og andre dygtige medarbejdere, der rejser ud og får erfaring ude i verden, siger Berit Toft Fihl, politisk chef i Lederne. Ledernes a-kasse har flere gange, inden opholdskravet blev vedtaget, advaret mod at opholdskravet vil afskrække danskere fra at rejse til udlandet og tage værdifuld erfaring med hjem.

PRM: Skuffende tal for kvinder på STEM-studier25.7.2019 18:00:00 CESTPressemeddelelse

Dagens tal for optaget på de videregående uddannelser er sørgelig læsning, mener uddannelseschef hos Lederne, Thomas Christensen. Han hæfter sig ved, at der i år kun er 32 procent kvindelige studerende på de såkaldte STEM-uddannelser (Science, Technology, Engineering og Mathematics). Det er en meget lille fremgang på en procent i forhold til sidste år, da andelen af kvinder var 31 procent. - Jeg havde faktisk troet, at vi i år ville se en væsentlig fremgang på området. Derfor er de nye tal skuffende. Set i internationalt perspektiv ligger Danmark i den tunge ende. I en række lande som eksempelvis Algeriet, Jorden og Tyrkiet er kvinderne bedre præsenteret på de tekniske uddannelser end i Danmark. Vi har brug for at tiltrække så mange talenter som muligt til STEM-uddannelserne. Derfor skal vi selvfølgelig også sørge for, at så mange kvinder som muligt finder vej til uddannelserne, siger han. Lederne mener, at der er brug for at gøre en ekstraordinær indsats, hvis der skal flere kvinder i