PRM: Nordsjællandske ledere styrker deres kommunikative evner

Kommunikationsrådgiver og direktør i Jesper Klit & Partners, Jesper Klit

En god relation til sin chef er afgørende for at lykkes som leder. At lede opad handler om aktivt at bidrage til relationen til sin chef og gøre chefen til en bedre leder, og det er nødvendigt at kunne lede opad, så leder og chef spiller hinanden gode og drager nytte af hinandens forskellige styrker. Derfor inviterer Lederne Nordsjælland til konference om ledelse opad og på tværs onsdag den 25. april i Søhuset konferencecenter i Hørsholm. Her vil tre oplægsholdere give inspiration og metoder til, hvordan man som leder kan lykkes med sine, afdelingens og virksomhedens mål.

På konferencen kan deltagerne høre foredrag af Jesper Klit, som er kommunikationsrådgiver og direktør i Jesper Klit & Partners. Den efterspurgte inspirator inden for kommunikation og ledelse vil afsløre, hvordan man styrker sin personlige gennemslagskraft og bliver en stærkere kommunikatør.

Der vil også være oplæg fra mentor, workshopleder, forfatter og ejer i Klausen & Bengtsson, Annemette Klausen Bengtsson, som vil give sine bud på, hvordan ledere opnår mere indflydelse og placerer dig tættere på de strategiske beslutninger. Deltagerne vil endvidere møde chefkonsulent i Ukon – Human Results, Morten Svalgaard Nielsen, som vil give inspiration og værktøjer til, hvordan man styrker kommunikationen i en kompleks organisation.

Afdelingsformand for Lederne Nordsjælland, Gitte Winkler, forventer, at det bliver en inspirerende dag med rum til networking og især læring.

- Kommunikation og ledelse hænger uløseligt sammen. For at være en god leder, skal man samtidig være en god kommunikatør, og det er derfor vigtigt, at vi bliver ved med at have fokus på, hvordan vi som ledere kommunikerer både nedad men også opad. Jeg glæder mig til at få nye input og ideer til, hvordan jeg selv kan styrke og forbedre min måde at kommunikere på som leder, siger Gitte Winkler.

Konferencen finder sted i Søhuset konferencecenter i Hørsholm, onsdag den 25. april klokken 13-16:30. Konferencen er rettet mod ledere på alle niveauer, og både medlemmer og ikke-medlemmer af Lederne er velkomne. Tilmelding kan ske på www.lederne.dk/konferencer.

Kontaktoplysninger:

Gitte Winkler
Lederne Nordsjælland
E-mail: gitte.winkler@lederne.dk

Karoline Bloch-Sørensen & Emilie Sølling Hansen
Pressemedarbejdere
E-mail kbs@lederne.dk / esh@lederne.dk

Kommunikationsrådgiver og direktør i Jesper Klit & Partners, Jesper Klit

PRM: Agil Ledelse skal på dagsordenen i Østjylland2.11.2018 07:00pressemeddelelse

Vi er havnet i en tid, hvor måden at drive virksomhed på undergår store forandringer, og det kræver, at både ledere og medarbejdere er tilpasningsstærke og omstillingsparate. Derfor er det vigtigt for ledere at få nye værktøjer til, hvordan man skal lede. I den forbindelse inviterer Lederne Østjylland til konference om agil ledelse mandag den 26. november. Her vil tre oplægsholdere komme med viden, værktøjer og best-practice cases, som kan hjælpe dig til at skabe mere smidige og selvkørende teams gennem agil ledelse. På konferencen kan deltagerne høre foredrag fra den danske erhvervsleder og bestyrrelsesmedlem Stine Bosse. Stine Bosse vil give deltagerne indblik i, hvilke erfaringer hun har gjort sig med agil ledelse i hendes mange år i topledelse – særligt hvilke kompetencer det kræver af lederen for at skabe den agile virksomhed. Der vil også være oplæg fra ph.d. lektor i ledelses- og organisationspsykologi ved AUU, Claus Elmholdt, som blandt andet vil tematisere den oversete ledelse

PRM: Der blæser nye, agile vinde fra Vesterhavet over Esbjerg2.11.2018 07:00pressemeddelelse

Vores måde at drive virksomhed er blevet mere stormfyldt, og i disse tider skal lederen lære at navigere i det omskiftelige ledelseshav. Agil ledelse kræver, at lederne er tilpasningsstærke og hurtige i deres eksekvering. I den forbindelse inviterer Lederne Sydvestjylland til konference om agil ledelse tirsdag den 27. november. Her vil tre oplægsholdere komme med viden, værktøjer og best-practice cases, som kan hjælpe dig til at skabe mere smidige og selvkørende teams gennem agil ledelse. På konferencen kan deltagerne høre foredrag fra ervervsleder og professionelt bestyrelsesmedlem Stine Bosse, der vil dele ud af sine personlige erfaringer i forhold til, hvilke kernekompetencer hun ser lederen besidde for at skabe den agile virksomhed. Der vil også være oplæg fra koncernchef og CEO i Norisol A/S Carsten Hoeck, der har gennemført flere succesfulde turnarounds i virksomheder, hvor den agile metode har været essentiel for disse turnarounds. Han vil særligt fokusere på, hvordan man som le