PRM: Kendte oplægsholdere gør fynske ledere klogere på det nye arbejdsliv

Coach og forhenværende elitesoldat B. S. Christiansen

Vores arbejdsliv ser anderledes ud, end det gjorde for bare få år siden. Vi lever længere end nogensinde, og vi forventes at skulle arbejde op til femten år længere end vores forældre og bedsteforældre gjorde. Vores samfund og arbejdsliv er i konstant forandring. Så hvordan udvikler man sig og holder sig konkurrencedygtig, når medarbejderne bliver ældre og ældre? Lederne Fyn vil i samarbejde med flere oplægsholdere forsøge at besvare netop dette spørgsmål på en konference den 6. november.

På konferencen kan deltagerne blandt andet høre et fælles oplæg fra kultursociolog Emilia van Hauen og fremtidsforsker Louise Opprud Jakobsen. De vil gå i dybden med, hvordan vi som ledere og medarbejdere kan blive ved med at være relevante og i den forbindelse, hvad lederens vigtigste egenskab er nu og i fremtiden.

Der vil også være oplæg fra executive coach og stifter af The Personal Business Plan, Stephen Bruyant-Langer, som vil give deltagerne gode råd til, hvordan man som leder holder sig opdateret og attraktiv på det nye jobmarked.

Deltagerne vil endvidere høre et oplæg af B. S. Christiansen. Med udgangspunkt i sit job som coach for professionelle teams, eliteidrætsudøvere og ledere fra toppen af dansk- og internationalt erhvervsliv vil han give deltagerne budskaber, pointer og værktøjer med hjem, som alle er yderst brugbare i et travlt arbejdsliv.

Afdelingsformand for Lederne Fyn Jerry Vinther siger:

- Vi skal have en øget opmærksomhed på work-life balance i et travlt arbejdsliv. Vi som ledere skal give rum og luft til vores medarbejdere og stole på, at de når det de skal nå. Hvis vi slipper lidt af kontrollen og giver plads til de forskellige måder at tilrettelægge sin work-life-balance på, så tror jeg vi vil opnå en bedre flow-oplevelse i vores arbejdsliv. Jeg ser meget frem til, at høre oplægsholdernes vinkel på emnet.

Konferencen finder sted på Odeon i Odense, tirsdag den 6. november klokken 13-16.30. Konferencen er rettet mod ledere på alle niveauer, og både medlemmer og ikke-medlemmer af Lederne er velkomne. Tilmelding kan ske på www.lederne.dk/konferencer.

Kontaktoplysninger:

Jerry Vinther
Lederne Fyn
E-mail: jerry.vinther@lederne.dk

Emilie Sølling Hansen
Pressemedarbejder
E-mail: esh@lederne.dk

Coach og forhenværende elitesoldat B. S. Christiansen

Simpel model for seniorpension: Hug den gordiske knude over3.5.2019 11:45:42 CESTPressemeddelelse

Når det gælder tilkendelse af seniorpension, er det relativt let at hugge den gordiske knude over. Lederne foreslår en simpel model, som imødekommer de hensyn, som forligspartierne og bl.a. Ældresagen ønsker at imødekomme, siger Henrik Bach Mortensen, direktør i Lederne. Modellen bør være: Den enkelte borger indleverer sit ønske om seniorpension hos sin kommune. Kommunen skal træffe en afgørelse indenfor tre måneder. Såfremt kommunen ikke færdigbehandler sagen inden for de tre måneder, eller hvis borgeren er utilfreds med kommunens afgørelse, kan sagen ankes til en statslig myndighed, som på baggrund af bl.a. lægefaglig kompetence endeligt afgør sagen. - Den model kan fastholde finansieringsansvaret hos kommunerne samtidig med, at vi sikrer, at borgeren altid kan få en fagligt kvalificeret afgørelse, hvor der ikke er skelet til den kommunale økonomi, siger Henrik Bach Mortensen.

God aftale om tilbagetrækning2.5.2019 15:26:35 CESTPressemeddelelse

Den politiske aftale mellem regeringen, Dansk Folkeparti og De Radikale er et rigtigt godt svar på de aktuelle udfordringer vedrørende tilbagetrækning fra arbejdsmarkedet, siger Henrik Bach Mortensen, direktør i Ledernes Hovedorganisation. - For det første sikrer aftalen bedre og rimelige muligheder for, at nedslidte – uanset branche eller anden baggrund - kan forlade arbejdsmarkedet i værdighed og i økonomisk tryghed. For det andet er det glædeligt, at aftalen øger tilskyndelsen til, at seniorer kan vælge at blive længere på arbejdsmarkedet. Det ligger i fin forlængelse af arbejdet i regeringens Seniortænketank, siger Henrik Bach Mortensen. Han ser det som helt afgørende, at det ikke længere skal være op til den enkelte kommune at vurdere, hvornår betingelserne er opfyldt. - Den hidtidige erfaring er, at det giver alt for store forskelle fra kommune til kommune, siger Henrik Bach Mortensen. Seniorførtidspensionsordningen har slet ikke fået den udbredelse, den var tiltænkt. Blandt ande