PRM: FC Roskilde-sag overdraget til politiet

DIF's Matchfixingsekretariat overdrog mandag den 27. maj FC Roskilde-sagen til Midt- og Vestsjællands Politi. Matchfixingsekretariatet undersøger fortsat eventuelle forhold, som alene strider mod Matchfixinglovregulativet og ikke straffeloven.

DIF’s Matchfixingsekretariat kan bekræfte, at undersøgelsen om eventuel matchfixing i forbindelse med FC Roskilde-kampe efter dialog med politiet blev overdraget til Midt- og Vestsjællands Politi mandag den 27. maj. Dette gælder for eventuelle forhold, som måtte stride mod straffeloven.

DIF’s Matchfixingsekretariat fortsætter undersøgelsen, når det gælder eventuelle forhold, som alene strider mod bestemmelser i Matchfixinglovregulativet, men ikke straffeloven.

”Samarbejdet med politiet og andre myndigheder er meget vigtigt for os. Politiet har nogle helt andre efterforskningsmæssige muligheder end os, og derfor er vi glade for, at Midt- og Vestsjællands Politi har valgt at kigge nærmere på sagskomplekset,” siger Poul Broberg, der er chef for DIF’s Matchfixingsekretariat.

”I forhold til indholdet af sagen, eller hvad vi arbejder videre med, har vi på nuværende tidspunkt af efterforskningsmæssige hensyn ingen kommentarer,” tilføjer han.

DIF blev stiftet tilbage i 1896 og er interesseorganisation for foreningsidrætten i Danmark. Gennem årene er der kommet flere og flere specialforbund til, så DIF-familien i dag består af 62 forbund, ca. 9.000 idrætsforeninger og flere end 1,9 millioner medlemmer. DIF er samtidig national olympisk komité i Danmark.

Presse frise

Store danske virksomheder og topatleter: Det ligger i vores DNA - Ingen vinder alene17.4.2024 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Nu er der kun 100 dage til OL begynder i Paris. Kampagnen ’Ingen vinder alene’ sætter fokus på Danmarks unikke tilgang, når der skal opnås verdensklasse: Sammenhængen mellem bredde og elite. Danmarks olympiske partnere Salling Group, Danish Crown, Toyota, Poul Schmith og paralympisk partner Elsass Fonden er gået sammen med Team Danmark og Danmarks Idrætsforbund for at vise, hvorfor vi som land bliver ved med at lykkes med at skabe verdensstjerner.