Prisvinder rykkede teltpælene op for at få læreplads

Årets lærlingeprisvinder i DI Sydvestjylland var ikke bleg for at flytte til en hel anden del af landet for at få sin elevplads som laborant på virksomheden Nordic Waterproofing A/S i Vejen.

Det er blot en del af begrundelsen for, at Jeanne Piester Christiansen nu får overrakt DI Sydvestjyllands lærlingepris 2021 ved en reception.

Pressen inviteres hermed til at overvære overrækkelsen af prisen onsdag den 15. september kl. 15.00 hos Nordic Waterproofing A/S, Vester Alle 1, Vejen

- For os viste det, at her var en elev, der virkelig ville uddannelsen og virksomheden. At hun så ovenikøbet har vist sig at være superdygtig og på rekordtid har kunnet løse opgaver på egen hånd, det kan man jo kun blive glad af. Jeanne har under læretiden udviklet en unik evne til at sætte sig ind i analysemetoderne, hun arbejder meget effektivt og er meget præcis. Hun har virkelig analytisk snilde, siger Nanna Drost Clausen, Nordic Waterproofing A/S.

Også under Covid-19 har Jeanne ydet en ekstraordinær indsats, da hun på eget initiativ har valgt at isolere sig i sin fritid, for ikke at risikere at blive ramt af Covid-19 og efterfølgende komme til at smitte kollegerne på virksomheden. Det har betydet, at sociale aktiviteter med venner og familie har været sat på standby.

-Som næstformand for DI Sydvestjylland og den lokale repræsentant for DI i Vejen er jeg ekstra glad for, at vi med valget af Jeanne har fundet en rigtig rollemodel. Vi har brug for unge, der kan vise andre unge, at det faktisk er ret fedt at tage en uddannelse på en virksomhed, fordi det giver så mange muligheder fremadrettet, siger næstformand i DI Sydvestjylland adm. direktør Carsten Jespersen, KE Fibertec A/S.

-Jeanne har med sin varme og vindende personlighed skabt et godt forhold til kollegerne i hele virksomheden. Hun er vellidt og anerkendes for sin arbejdsindsats, men skaber også en utrolig god og positiv energi i hele afdelingen for den hun er, siger Nanna Drost Clausen.

På det faglige område har Jeanne afsluttet praktikforløbet med 2 flotte 10-tal både for hendes skriftlige praktikprøve samt hendes afslutningsprojekt, der handlende om udvikling af en grønnere overfladebelægning, der kan indgå i produktionen af tagpap.

-Det er utroligt vigtigt, at vi får uddannet flere elever og lærlinge her i vores område. Ikke mindst på det tekniske og naturvidenskabelige område er der nogle fantastiske muligheder. Jeannes udnævnelse til årets lærling er derfor en god reminder til andre unge om at kigge denne vej, siger Carsten Jespersen, DI Sydvestjylland.

Yderligere oplysninger fås hos Nanna Drost Clausen, Nordic Waterproofing A/S, 4064 5616, eller hos chefkonsulent Johan H. Pedersen, DI, tlf. 4084 3207, e-mail: jhp@di.dk

Chefsekretær Lissen Svellov
Mail: lsb@di.dk

DI: Vejen er blandt de mest erhvervsvenlige kommuner1.9.2021 19:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Konkurrencen er hård, men igen i år lykkes det for Vejen Kommune at placere sig blandt de absolut mest erhvervsvenlige kommuner i landet. Det viser DI’s helt nye analyse af erhvervsvenligheden i landets kommuner, hvor Vejen i år scorer en flot 4. plads. - Vejen Kommune fortsætter med at imponere virksomhederne, selvom placeringen sidste år som nummer to i år er skiftet ud med en fjerdeplads. Vi kan se, at de førende kommuner i år ligger tættere end nogensinde, så det er meget lidt, der adskiller kommunerne i toppen, siger formand for DI Sydvestjylland, adm. direktør Jesper Toft Mathiasen, Claus Sørensen A/S.

Varde dansk mester i dialog med virksomhederne1.9.2021 19:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Varde Kommune tager endnu en topplacering i DI’s årlige analyse af erhvervsvenligheden i landets kommuner med en samlet placering som den 7. bedste kommune, hvilket er en fremgang på 1 plads i forhold til sidste års undersøgelse. Varde Kommune scorer højt på en lang række af de 10 kategorier som undersøgelsen omfatter, men specielt i kunsten at have en god dialog med kommunens virksomheder opnår Varde en flot 1. plads på landsplan.

Opgave om kundeoplevelser og klager skaffer Melanie 25.000 kr.28.6.2021 13:42:56 CEST | Pressemeddelelse

Melanie mener, at kunder, der klager, giver mulighed for at forbedre virksomhedens service. Så hun lavede en fagprøve om problemstillingen, hvor hun på imponerende vis lod teoretiske overvejelser møde virkeligheden hos sit praktiksted. Det har nu skaffet hende DI og HK Privats Fagprøvepris på Kontoruddannelsen. Prisen på 25.000 kr. blev uddelt som en overraskelse for Melanie på LEGO House kl. 09.00 i dag.