Prisvindende PARTNER Van på toppen

Den nye PEUGEOT PARTNER Van, som er belønnet med både ”Van of the Year 2019” prisen og ”Årets Varebil 2019”, er kørt direkte ind på førstepladsen over de mest solgte varebiler i sin klasse. En markedsandel på 21,4 %* viser med al tydelighed, at kunderne også værdsætter de egenskaber, der sikrede PARTNER Van de to anerkendte priser: Moderne sikkerhedsudstyr, komfort, gode køreegenskaber og et potent design.

Nye standarder for sikkerhedsudstyr

Målsætningen for den nye PEUGEOT PARTNER Van er bl.a. at tilbyde kunderne en varebil, der sætter nye standarder for moderne sikkerhedsudstyr i klassen af små varebiler. Det betyder helt konkret, at vigtige features som automatisk nødbremse, aktiv vejbaneassistent, 6 airbags, fartpilot med fartbegrænser og skiltegenkendelse er standard fra udstyrsniveau 2, PARTNER Van Plus, mens Surround Rear Vision (digitalt bakspejl og bakkamera, der forhindrer blinde vinkler) er standard på Ultimate.

Kigger man på fordelingen af salget på de forskellige udstyrsniveauer, er der ingen tvivl om, at kunderne netop prioriterer sikkerhed. Hele 2/3 af PARTNER Van salget udgøres af Plus-niveauet, mens Ultimate er det næstmest solgte udstyrsniveau.

Salgssucces med raketfart

Salget af den nye PEUGEOT PARTNER Van er steget med hele 63 % i forhold til forgængerens præstation samme periode sidste år. Salgschef for varebiler, Sten Bonne Schwaner, forklarer succesen:

”Vi fik skudt salget rigtig hurtigt i gang og kunne på den måde udnytte både momentum i nyhedsværdien og den positive omtale, som de fine priser gav. Herudover har vi en rigtig stærk organisation med professionelle forhandlere og nogle virkelig dedikerede erhvervssælgere. Og så må jeg bare sige, at PSA har lavet et pletskud med denne varebil. Den rammer målgruppen perfekt med en overbevisende TCO og en hverdagsluksus, som brugerne sætter stor pris på”.

PEUGEOT PARTNER Van er en del af et trekløver, som ud over PARTNER Van består af Citroën Berlingo Van og Opel Combo Van. Lægger man det samlede salg af trekløveret sammen, udgør det mere end en tredjedel* af salget i den lille klasse.

Generelt er varebilsmarkedet i fremgang. Salget af ”rigtige varebiler” er steget med 3,6 % i forhold til sidste år og det betyder, at de nu udgør 81,4 % af det totale varebilssalg, mens salget af ombyggede personbiler og pick-ups er gået tilbage. Det øgede salg af varebiler afspejler en positiv udvikling i samfundet med vækst inden for bl.a. byggebranchen og andre erhverv. Dette ses også på målgruppen af PARTNER Van kunder, hvor der er en stigning af mindre personlige virksomheder og erhvervsdrivende.

*Tal fra De Danske Bilimportører for perioden 1. januar til 30. juni 2019.

Ny PEUGEOT 2008: Endnu mere SUV – endnu mere high-tech19.6.2019 08:01:10 CESTPressemeddelelse

Den nye 2008 er en virkeliggørelse af PEUGEOTs spændende vision for fremtiden. Den er en ultramoderne fortolkning af en instinktiv køreoplevelse og alsidige SUV-karakteristika, der understreger, at teknologi og passion sagtens kan gå hånd i hånd. Den nye PEUGEOT 2008 er udstyret med den nyeste generation af PEUGEOT i-Cockpit 3D samt adskillige køreassistentsystemer, der er udviklet med baggrund i den bedste teknologiske know-how, som PEUGEOT har at tilbyde. Dette betyder desuden, at den nye 2008 fra start vil blive tilbudt med tre forskellige drivmidler: El, benzin eller diesel.

Interdan Bil A/S overtager aktiemajoriteten i QuickPot A/S12.6.2019 11:45:34 CESTPressemeddelelse

Interdan Bil A/S har netop underskrevet en aftale med QuickPot A/S, der betyder, at Interdan Bil A/S overtager aktiemajoriteten i virksomheden. Den nuværende medejer af QuickPot A/S, Martin Pedersen, har valgt at frasælge sin ejerandel på 67% i QuickPot. I den forbindelse overtager Interdan Bil A/S 52% af aktierne, mens den nuværende adm. direktør og medejer, Steen Haugaard Fransen, øger sin andel af virksomheden fra 33% til 48%.

PEUGEOT sætter strøm til sin stand på Genève Motor Show28.2.2019 16:01:11 CETPressemeddelelse

PEUGEOT præsenterer to verdenspremierer på dette års udgave af Genève Motor Show, der begge vidner om, at mærket har sat strøm til sin fremtid. En fremtid, der med den nye e-208 og 208 er lige om hjørnet, mens den spektakulære 400 hestes plug-in hybrid 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED er en konceptbil, der viser PEUGEOTs intentioner om at udvikle performance-modeller med plug-in hybrid drivlinje.

Ny PEUGEOT 208: Futuristisk og moderne28.2.2019 12:16:47 CETPressemeddelelse

I året, hvor PEUGEOT kan se tilbage på 208 års historie, ser mærket i stedet fremad og præsenterer en ny 208, der i den grad skiller sig ud fra mængden. Designet er sporty og elegant på samme tid, hvilket også opleves indvendigt, hvor 208 er udstyret med et nyt, banebrydende PEUGEOT i-Cockpit med 3D head-up display. Den nye 208 fås fra start med tre forskellige drivmidler: El, benzin eller diesel. Den har verdenspremiere på Genève Motor Show til marts og bliver lanceret i løbet af efteråret 2019.