Prisvindende PARTNER Van på toppen

Den nye PEUGEOT PARTNER Van, som er belønnet med både ”Van of the Year 2019” prisen og ”Årets Varebil 2019”, er kørt direkte ind på førstepladsen over de mest solgte varebiler i sin klasse. En markedsandel på 21,4 %* viser med al tydelighed, at kunderne også værdsætter de egenskaber, der sikrede PARTNER Van de to anerkendte priser: Moderne sikkerhedsudstyr, komfort, gode køreegenskaber og et potent design.

Nye standarder for sikkerhedsudstyr

Målsætningen for den nye PEUGEOT PARTNER Van er bl.a. at tilbyde kunderne en varebil, der sætter nye standarder for moderne sikkerhedsudstyr i klassen af små varebiler. Det betyder helt konkret, at vigtige features som automatisk nødbremse, aktiv vejbaneassistent, 6 airbags, fartpilot med fartbegrænser og skiltegenkendelse er standard fra udstyrsniveau 2, PARTNER Van Plus, mens Surround Rear Vision (digitalt bakspejl og bakkamera, der forhindrer blinde vinkler) er standard på Ultimate.

Kigger man på fordelingen af salget på de forskellige udstyrsniveauer, er der ingen tvivl om, at kunderne netop prioriterer sikkerhed. Hele 2/3 af PARTNER Van salget udgøres af Plus-niveauet, mens Ultimate er det næstmest solgte udstyrsniveau.

Salgssucces med raketfart

Salget af den nye PEUGEOT PARTNER Van er steget med hele 63 % i forhold til forgængerens præstation samme periode sidste år. Salgschef for varebiler, Sten Bonne Schwaner, forklarer succesen:

”Vi fik skudt salget rigtig hurtigt i gang og kunne på den måde udnytte både momentum i nyhedsværdien og den positive omtale, som de fine priser gav. Herudover har vi en rigtig stærk organisation med professionelle forhandlere og nogle virkelig dedikerede erhvervssælgere. Og så må jeg bare sige, at PSA har lavet et pletskud med denne varebil. Den rammer målgruppen perfekt med en overbevisende TCO og en hverdagsluksus, som brugerne sætter stor pris på”.

PEUGEOT PARTNER Van er en del af et trekløver, som ud over PARTNER Van består af Citroën Berlingo Van og Opel Combo Van. Lægger man det samlede salg af trekløveret sammen, udgør det mere end en tredjedel* af salget i den lille klasse.

Generelt er varebilsmarkedet i fremgang. Salget af ”rigtige varebiler” er steget med 3,6 % i forhold til sidste år og det betyder, at de nu udgør 81,4 % af det totale varebilssalg, mens salget af ombyggede personbiler og pick-ups er gået tilbage. Det øgede salg af varebiler afspejler en positiv udvikling i samfundet med vækst inden for bl.a. byggebranchen og andre erhverv. Dette ses også på målgruppen af PARTNER Van kunder, hvor der er en stigning af mindre personlige virksomheder og erhvervsdrivende.

*Tal fra De Danske Bilimportører for perioden 1. januar til 30. juni 2019.

PEUGEOT 508 SW plug-in hybrid er kåret til Årets Firmabil 202116.10.2020 13:23:45 CESTPressemeddelelse

For første gang nogensinde har juryen bag kåringen af Årets Firmabil kåret en plug-in hybrid som vinder. PEUGEOT 508 SW Allure Pack Business plug-in hybrid vandt i en klasse, som traditionelt set har været domineret af dieselmodeller. Den kan køre 60 km på 100 % el, har en CO2-udledning på 31 g/km (WLTP standard) og en samlet systemydelse på hele 225 hk til en beskatningspris på 299.990 kr.

508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED - EN BANEBRYDENDE PERFORMANCE24.9.2020 14:20:21 CESTPressemeddelelse

PEUGEOT præsenterer sin mest potente serieproducerede model nogensinde: 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED. Med 360 hk og en CO2 emission på blot 46 g/km (WLTP) viser PEUGEOT SPORT ENGINEERED, hvad Neo-Performance er lig med i PEUGEOTs optik. ”Vi baner vejen for en ny æra, hvor kilowatt er ”det nye sort” og kan tage præstationerne både i form af hestekræfter og moment til et helt nyt niveau for PEUGEOTs serieproducerede modeller. Vi følger ikke en slagen vej, men er guidet af vores arv, vores passion og vores know-how. Vi er klar til at erobre nye territorier.”

Ny elektrisk varebil fra PEUGEOT: e-EXPERT15.7.2020 17:36:44 CESTPressemeddelelse

PEUGEOT præsenterer en ny 100 % elektrisk varebil i klassen af mellemstore varebiler: e-EXPERT. Den rummer alle de originale kvaliteter fra den prisbelønnede EXPERT, nu blot med nul emission. e-Expert tilbyder helt i tråd med PEUGEOTs elbilstrategi ”Power of Choice” en vifte af valgmuligheder:  Mulighed for at vælge mellem en rækkevidde på 230 eller 330 km  Tre længder  Mulighed for at trække 1.000 kg trailer  Lasteevne på op til 1.275 kg  Varerumsvolumen identisk med ICE-versionerne