Prisvindende ny PEUGEOT PARTNER Van introduceres med frapris på 99.990 kr. ekskl. moms

Den nye PEUGEOT PARTNER Van er netop blevet valgt til International Van of the Year 2019 på den internationale transportmesse i Hannover. Sammen med søsterbilerne fra Groupe PSA vandt den overbevisende med 127 point foran den nærmeste konkurrent Mercedes Sprinter, der fik 92 point. De danske Peugeot-forhandlere fejrer titlen ved allerede denne uge at åbne op for bestillinger af den nye PEUGEOT PARTNER Van.

Det er femte gang PEUGEOT vinder International Van of the Year, siden prisen blev skabt i 1992. Jarlath Sweeney, som er formand for IVOTY-juryen forklarer baggrunden for juryens valg: ”Det nye line-up hos Groupe PSA er en af de vigtigste udviklinger i det lille van-segment i flere år. Det fælles projekt bestående af PEUGEOT PARTNER Van, Citroën Berlingo Van, Opel Combo og Vauxhall Combo er fremtidssikret og udstyret med en lang række teknologiske features, som både hjælper føreren og sikrer økonomiske fordele til ejeren eller den flådeansvarlige”.

Eksempler på teknologiske features, som imponerede IVOTY-juryen er bl.a. Overload Indicator og Surround Rear Vision, der forhindrer blinde vinkler. Herudover blev de støjsvage og behagelige køreegenskaber fremhævet og ikke mindst muligheden for at få varebilen i to forskellige længder.

Det danske jurymedlem Carsten Teiner siger om vinderen: ”Man har virkelig formået at give de fire mærker forskellig DNA, hvilket er imponerende. Og man er lykkedes med at bevare forgængerens varerum og faktisk styrke det, så det kan laste mere vægt. Herudover kører de rigtigt godt.”

PEUGEOT PARTNER skiller sig ud ved at være den første varebil, der er udstyret med PEUGEOT i-Cockpit, som på én gang tilbyder et indbydende design og samtidig en intuitiv kørselsoplevelse for føreren.

Den nye PEUGEOT PARTNER Van på det danske marked

I netop samme uge, hvor PEUGEOT PARTNER Van kan fejre IVOTY-titlen, åbner de danske Peugeot-forhandlere op for, at man allerede nu kan ordre et begrænset udvalg af den nye varebil – og således løftes sløret for startprisen på den nye PARTNER Van: 99.990 kr. ekskl. moms for indstigningsmodellen PARTNER Zap med 1.5 BlueHDi 100 hk, mens leasingprisen ligger på en frapris på 1.245 kr. pr. måned ekskl. moms ved en førstegangsydelse på 9.995 kr. Perioden er 60.000 måneder og 15.000 km pr. år.

PARTNER Van vil sætte helt nye standarder for sikkerhedsudstyr i sin klasse, idet automatisk nødbremse, aktiv vejbaneassistent og 6 airbags vil være standard på udstyrsniveauerne Plus, Grip og Ultimate. Ultimate-versionerne er som navnet antyder spækket med udstyr, herunder Surround Rear Vision som standard.

Prisen som International Van of the Year 2019 er en vigtig blåstempling og en fantastisk start for den nye PEUGEOT PARTNER Van. Det er en anerkendelse af de mange kræfter, der er lagt i projektet, som spiller en vigtig rolle for Groupe PSAs ambitioner om at konsolidere sin position på det internationale varebilsmarked. Den er også af stor betydning for Peugeot på det danske marked, hvor ambitionerne for varebilssalget i 2019 er at nå samme markedsandel som salget af personbiler: 10 %.

Download
Den nye PEUGEOT PARTNER Van er netop valgt til International Van of The Year 2019. Pris i Danmark fra 99.990 kr.
Download

Ny PEUGEOT 2008: Endnu mere SUV – endnu mere high-tech19.6.2019 08:01:10 CESTPressemeddelelse

Den nye 2008 er en virkeliggørelse af PEUGEOTs spændende vision for fremtiden. Den er en ultramoderne fortolkning af en instinktiv køreoplevelse og alsidige SUV-karakteristika, der understreger, at teknologi og passion sagtens kan gå hånd i hånd. Den nye PEUGEOT 2008 er udstyret med den nyeste generation af PEUGEOT i-Cockpit 3D samt adskillige køreassistentsystemer, der er udviklet med baggrund i den bedste teknologiske know-how, som PEUGEOT har at tilbyde. Dette betyder desuden, at den nye 2008 fra start vil blive tilbudt med tre forskellige drivmidler: El, benzin eller diesel.

Interdan Bil A/S overtager aktiemajoriteten i QuickPot A/S12.6.2019 11:45:34 CESTPressemeddelelse

Interdan Bil A/S har netop underskrevet en aftale med QuickPot A/S, der betyder, at Interdan Bil A/S overtager aktiemajoriteten i virksomheden. Den nuværende medejer af QuickPot A/S, Martin Pedersen, har valgt at frasælge sin ejerandel på 67% i QuickPot. I den forbindelse overtager Interdan Bil A/S 52% af aktierne, mens den nuværende adm. direktør og medejer, Steen Haugaard Fransen, øger sin andel af virksomheden fra 33% til 48%.

PEUGEOT sætter strøm til sin stand på Genève Motor Show28.2.2019 16:01:11 CETPressemeddelelse

PEUGEOT præsenterer to verdenspremierer på dette års udgave af Genève Motor Show, der begge vidner om, at mærket har sat strøm til sin fremtid. En fremtid, der med den nye e-208 og 208 er lige om hjørnet, mens den spektakulære 400 hestes plug-in hybrid 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED er en konceptbil, der viser PEUGEOTs intentioner om at udvikle performance-modeller med plug-in hybrid drivlinje.

Ny PEUGEOT 208: Futuristisk og moderne28.2.2019 12:16:47 CETPressemeddelelse

I året, hvor PEUGEOT kan se tilbage på 208 års historie, ser mærket i stedet fremad og præsenterer en ny 208, der i den grad skiller sig ud fra mængden. Designet er sporty og elegant på samme tid, hvilket også opleves indvendigt, hvor 208 er udstyret med et nyt, banebrydende PEUGEOT i-Cockpit med 3D head-up display. Den nye 208 fås fra start med tre forskellige drivmidler: El, benzin eller diesel. Den har verdenspremiere på Genève Motor Show til marts og bliver lanceret i løbet af efteråret 2019.