Prisvindende ny PEUGEOT PARTNER Van introduceres med frapris på 99.990 kr. ekskl. moms

Den nye PEUGEOT PARTNER Van er netop blevet valgt til International Van of the Year 2019 på den internationale transportmesse i Hannover. Sammen med søsterbilerne fra Groupe PSA vandt den overbevisende med 127 point foran den nærmeste konkurrent Mercedes Sprinter, der fik 92 point. De danske Peugeot-forhandlere fejrer titlen ved allerede denne uge at åbne op for bestillinger af den nye PEUGEOT PARTNER Van.

Det er femte gang PEUGEOT vinder International Van of the Year, siden prisen blev skabt i 1992. Jarlath Sweeney, som er formand for IVOTY-juryen forklarer baggrunden for juryens valg: ”Det nye line-up hos Groupe PSA er en af de vigtigste udviklinger i det lille van-segment i flere år. Det fælles projekt bestående af PEUGEOT PARTNER Van, Citroën Berlingo Van, Opel Combo og Vauxhall Combo er fremtidssikret og udstyret med en lang række teknologiske features, som både hjælper føreren og sikrer økonomiske fordele til ejeren eller den flådeansvarlige”.

Eksempler på teknologiske features, som imponerede IVOTY-juryen er bl.a. Overload Indicator og Surround Rear Vision, der forhindrer blinde vinkler. Herudover blev de støjsvage og behagelige køreegenskaber fremhævet og ikke mindst muligheden for at få varebilen i to forskellige længder.

Det danske jurymedlem Carsten Teiner siger om vinderen: ”Man har virkelig formået at give de fire mærker forskellig DNA, hvilket er imponerende. Og man er lykkedes med at bevare forgængerens varerum og faktisk styrke det, så det kan laste mere vægt. Herudover kører de rigtigt godt.”

PEUGEOT PARTNER skiller sig ud ved at være den første varebil, der er udstyret med PEUGEOT i-Cockpit, som på én gang tilbyder et indbydende design og samtidig en intuitiv kørselsoplevelse for føreren.

Den nye PEUGEOT PARTNER Van på det danske marked

I netop samme uge, hvor PEUGEOT PARTNER Van kan fejre IVOTY-titlen, åbner de danske Peugeot-forhandlere op for, at man allerede nu kan ordre et begrænset udvalg af den nye varebil – og således løftes sløret for startprisen på den nye PARTNER Van: 99.990 kr. ekskl. moms for indstigningsmodellen PARTNER Zap med 1.5 BlueHDi 100 hk, mens leasingprisen ligger på en frapris på 1.245 kr. pr. måned ekskl. moms ved en førstegangsydelse på 9.995 kr. Perioden er 60.000 måneder og 15.000 km pr. år.

PARTNER Van vil sætte helt nye standarder for sikkerhedsudstyr i sin klasse, idet automatisk nødbremse, aktiv vejbaneassistent og 6 airbags vil være standard på udstyrsniveauerne Plus, Grip og Ultimate. Ultimate-versionerne er som navnet antyder spækket med udstyr, herunder Surround Rear Vision som standard.

Prisen som International Van of the Year 2019 er en vigtig blåstempling og en fantastisk start for den nye PEUGEOT PARTNER Van. Det er en anerkendelse af de mange kræfter, der er lagt i projektet, som spiller en vigtig rolle for Groupe PSAs ambitioner om at konsolidere sin position på det internationale varebilsmarked. Den er også af stor betydning for Peugeot på det danske marked, hvor ambitionerne for varebilssalget i 2019 er at nå samme markedsandel som salget af personbiler: 10 %.

Download
Den nye PEUGEOT PARTNER Van er netop valgt til International Van of The Year 2019. Pris i Danmark fra 99.990 kr.
Download

PEUGEOT 508 er nomineret til Årets Bil i Danmark 201912.10.2018 16:25pressemeddelelse

Den danske Årets Bil kåring 2019 er i fuld gang. 26 danske motorjournalister har netop afsluttet første etape af udvælgelsen, der kulminerer den 23. januar, hvor den endelige vinder udråbes til den store finale. Den finder sted på Forstads Museet i Hvidovre, der med den spektakulære udstilling ”Årets Bil 1969-2019 - Familien Danmark på hjul” fejrer 50-året for kåringen af den første Årets Bil i Danmark.

PEUGEOT præsenterer en helt ny PARTNER til de professionelle26.6.2018 07:16pressemeddelelse

PEUGEOT sætter høje standarder i den lille varebilsklasse med den nye PARTNER. Den viser ikke alene et nyt dynamisk design, som indvendigt fuldendes af PEUGEOT i-Cockpit, men er samtidig udstyret med komfort- og sikkerhedsfeatures, der er fuldt ud på højde med en moderne personbil. Herudover lanceres to innovative nyheder: Overload Indikator og Surround Rear Vision, som giver udsyn og forhindrer blinde vinkler. Den nye PEUGEOT PARTNER er kort sagt et komfortabelt mobilt kontor, der med sit praktiske varerum tilbyder et væld af anvendelsesmuligheder.

PEUGEOT hæver barren med ny ambitiøs 508 SW7.6.2018 06:00pressemeddelelse

Blot få måneder efter afsløringen af den nye 508 er PEUGEOT klar med de første fotos af SW-versionen. Der er tale om en gennemgribende ændring. Den nye PEUGEOT 508 SW bryder med de eksisterende designkoder for stationcars i D-segmentet og har i stedet hentet inspiration fra shooting brake-universet. Designet er skarpt med en lavtliggende hoftelinje, og der er opnået en perfekt balance mellem sporty elegance og funktionalitet med rummelig passagerplads og et generøst bagagerum. Den nye 508 SW er udstyret med den nyeste generation af PEUGEOT i-Cockpit, der sammen med bilens performance, sikkerhed og komfort sikrer en intens oplevelse bag rattet. Den nye PEUGEOT 508 SW har verdenspremiere til oktober 2018 i forbindelse med Paris Motor Show og vil efterfølgende blive lanceret i Europa fra januar 2019.

Interdan-koncernen overtager importen af Opel i Danmark15.5.2018 10:02pressemeddelelse

Groupe PSA og Interdan-koncernen har netop underskrevet en aftale, som betyder, at Interdan koncernen overtager importen af Opel i Danmark og Sverige. Interdan-koncernen har siden starten af 1950´erne varetaget importen af Peugeot i Danmark og har løftet mærket til at være blandt de mest populære personbilsmærker på det dansk marked. Overtagelsen af Opel er en naturlig udvidelse af det frugtbare samarbejde mellem Groupe PSA og Interdan, der blev cementeret med en succesfuld overtagelse af importen af Citroën og DS i Danmark i 2016.