Presseinvitation: Valg til præsident for EOC

Det er muligt for pressen at deltage i et virtuelt pressemøde efter valget til præsidentposten for EOC, hvor DIF’s formand, Niels Nygaard, er en af to præsidentkandidater

Torsdag den 10. juni er der valg til præsidentposten for sammenslutningen af de europæiske olympiske komitéer (EOC). Der er tale om et kampvalg mellem DIF’s formand Niels Nygaard, der er fungerende formand for EOC, og modkandidaten Spyros Capralos fra Grækenland.

Valghandlingerne begynder cirka klokken 10.15, og på grund af en række praktiske opgaver efterfølgende, er det ikke sikkert, at det er muligt for Niels Nygaard at give interview lige efter valget. Men danske medier har mulighed for via Zoom at deltage og stille spørgsmål ved det efterfølgende pressemøde, som finder sted klokken 12.15 dansk tid.

Pressemødet findes via linket https://eurolympic-org.zoom.us/j/94454415354 og ved at benytte møde-id: 944 5441 5354. Man bedes skrive navnet på sin organisation, når man tilmelder sig.

Om valget til EOC:

Niels Nygaard har været medlem af EOC i otte år, og blev fungerende formand for et år siden, da den hidtidige, Janez Kocijančič fra Slovenien, døde.

Den 19. juni træder Niels Nygaard tilbage som formand for DIF efter 14 år på posten og 29 år i bestyrelsen.

Foto: DIF/Louise Dyring Mbae

Kontaktperson hos EOC:
Kommunikationsmedarbejder Donatella Del Gaudio
d.delgaudio@eurolympic.org mob +39 338 1983048

Kontaktperson hos DIF:
Kommunikationsmedarbejder Lars Hestbech
lhe@dif.dk mob: +4523323784

Partnerfrise

Store danske virksomheder og topatleter: Det ligger i vores DNA - Ingen vinder alene17.4.2024 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Nu er der kun 100 dage til OL begynder i Paris. Kampagnen ’Ingen vinder alene’ sætter fokus på Danmarks unikke tilgang, når der skal opnås verdensklasse: Sammenhængen mellem bredde og elite. Danmarks olympiske partnere Salling Group, Danish Crown, Toyota, Poul Schmith og paralympisk partner Elsass Fonden er gået sammen med Team Danmark og Danmarks Idrætsforbund for at vise, hvorfor vi som land bliver ved med at lykkes med at skabe verdensstjerner.