Presseinvitation: Stærke virksomheder giver stærke samfund – og omvendt

Danmark har brug for stærke virksomheder, og virksomheder har brug for et stærkt samfund. I Horsens, Hedensted, Odder og på Samsø har vi heldigvis begge dele. Den 15. maj 2019 stiller DI Horsens skarpt på muligheder og udfordringer for det lokale erhvervsliv ved dette års erhvervstræf.

Pressen er inviteret med til hele erhvervstræffet, hvor der vil være rig mulighed for at møde lokale succesvirksomheder og kommunale toppolitikere.

Derudover vil DI Horsens uddele Lærlingeprisen 2019 til en dygtig lærling eller elev fra en af områdets mange virksomheder, der har gjort en særlig indsats.

DI Horsens Erhvervstræf 2019

Onsdag den 15. maj kl. 16.00

VOLA Academy, Lunavej 2, 8700 Horsens

(indkørsel fra porten på Chr. Hansens vej og straks til venstre)

Cheføkonom Steen Bocian fra Dagbladet Børsen giver os et indblik i, hvordan den økonomiske og politiske udvikling påvirker virksomhederne i vores område, og DI’s kommunikationsdirektør, Marion Hannerup, sætter fokus på den positive rolle, virksomhederne spiller i samfundet – lokalt, i hele Danmark og globalt.

Områdets borgmestre skal debattere, hvordan vi skaber et endnu stærkere lokalt erhvervsliv, og vi skal høre, hvordan VELUX brander sig som en attraktiv arbejdsplads, samt hvordan Steel Products arbejder med at tiltrække de unge.

Se hele programmet her: www.danskindustri.dk/erhvervstraef/horsens

For yderligere oplysninger og tilmelding kontakt fagleder i DI, Annette Christensen, tlf.: 2829 8384, anch@di.dk.

Presseinvitation: Hør de danske spidskandidater til Europa-Parlamentet give deres bud på EU’s grønne erhvervs- og vækstpolitik8.5.2019 10:33:49 CESTPresseinvitation

Valgkampen frem mod Europa-Parlamentsvalget er gået i gang. Ifølge meningsmålingerne står klima og miljø højt på danskernes dagsorden, når de den 26. maj skal beslutte, hvem der skal sætte den politiske kurs i Europa-Parlamentet. DI og CO-Industri inviterer til politisk debat med spidskandidaterne til Europa-Parlamentsvalget om de emner, der optager danskerne mest.

Fynske virksomheder sætter erhvervspolitik på dagsorden til Europa-Parlamentsvalget8.5.2019 10:28:51 CESTPressemeddelelse

Der er mindre end én måned til at danskerne skal bestemme, hvem der skal sætte den politiske kurs i Europa-Parlamentet de kommende fem år. For dansk erhvervsliv – og især fynsk erhvervsliv – er EU afgørende for vækst og beskæftigelse. Derfor har DI Fyn samlet seks spidskandidater til Europa-Parlamentet i en valgbus, der den 7. maj 2019 besøgte to stærke produktionsvirksomheder og en handelsskole på Fyn til debat om de emner, der optager danskerne mest.