Presseinvitation: Landsbyer og erhvervsminister samles til topmøde

Tirsdag den 15. oktober afholder Landdistrikternes Fællesråd landsbytopmøde i Vestervig. Erhvervsminister Simon Kollerup deltager.
De danske landsbyer og erhvervsministeren mødes til topmøde i Vestervig

Pressen inviteres til at overvære, når Landdistrikternes Fællesråd afholder Landsbytopmøde 2019 tirsdag den 15. oktober i Vestervig, hvor erhvervsminister Simon Kollerup (S) deltager og holder et oplæg om regeringens landdistriktspolitik.

Overskriften for landsbytopmødet lyder: Hvordan kan flere landsbyer blive levedygtige? Udover erhvervsministerens oplæg, vil formanden for Udvalget for levedygtige landsbyer Jens Kr. A. Møller, direktør for DLR Kredit, redegøre for de 17 anbefalinger, udvalget overleverede til den daværende regering.

Derudover kommer Tove Hjort Jensen, formand, Ørsted Kro’s venner og Dag Kristiansen, formand, Ørsted Kro A/S og fortæller om deres medvirken i TV2-dokumentaren ”Ørsted – landsbyen, der ikke ville dø”. Der vil også være to perspektiver på, hvordan landsbyerne bevæger sig fra afvikling til udvikling, fortalt af Tyge Mortensen, leder, Landsbyhøjskolen og Keld Jensen, formand, Vestervig Håndværker- & Borgerforening.

Food Organisation of Denmark, som er en non-profit organisation der arbejder for at udvikle Danmark som madland, står for aftensmaden til topmødets deltagere. Det er Nicolas Min Jørgensen, der har været medlem af det danske kokkelandshold siden 2012 og tidligere køkkenchef på restaurant Substans i Aarhus, som tilbereder maden.

Pressen er velkommen til at deltage i landsbytopmødet, der bliver afholdt fra 17.30 – 20.30 i Aktivitetscenter Vestervig-Agger.

Læs det fulde program her

Fakta Landsbytopmøde i Vestervig:

Tid: Tirsdag den 15. oktober 2019 kl. 17.30 – 20.30. Sted: Aktivitetscenter Vestervig-Agger, Teglgårdsvej 5, 7770 Vestervig.

Noa Jankovic, kontorchef i Landdistrikternes Fællesråd, tlf. 71708249, mail nja@landdistrikterne.dk

De danske landsbyer og erhvervsministeren mødes til topmøde i Vestervig