Presseinvitation: Finalen i ’DM i Overskudsretter’

Lidl og Too Good To Go har i fællesskab reddet 250.000 lykkeposer med overskudsvarer fra skraldespanden. Det bliver fejret med Danmarks første 'DM i overskudsretter', der skal inspirere til at mindske madspild. Finalen bliver afholdt på Danmarks officielle madspildsdag d. 29. september.

I efteråret 2020 runder Lidl og Too Good To Go en markant madspildsmilepæl: 250.000 gange har danskerne afhentet en lykkepose med overskudsvarer i en af Lidls forretninger i Danmark.

Det vil sige, at danskerne 250.000 gange har sluppet kreativiteten løs for få det bedste ud af indholdet af deres lykkeposer. Det kræver en fejring!

Derfor afholder Lidl og Too Good To Go for første gang nogensinde ”DM i Overskudsretter”, hvor alle landets hverdagskokke inviteres til at indsende deres bud på Danmarks bedste overskudsret.

Konkurrencen blev skudt i gang d. 14. september, og finalen bliver afholdt på Danmarks officielle madspildsdag d. 29. september 2020 på Østerbro i København.

Her præsenterer fire udvalgte finalister deres bud på Danmarks bedste overskudsret for et dommerpanel bestående af kok og kogebogsforfatter Louisa Lorang, kogebogsforfatter og tidligere deltager i Den Store Bagedyst Jasmin Gabay og holdkaptajn på det danske kokkelandshold, Christian Wellendorf.

Pressen er velkommen.

Tid:

D. 29. september 2020 fra 15-16.

Sted:

Hahnemanns Køkken, Sankt Kjelds Plads 14, 2100 København Ø.

Program for dagen:

15.00-15.15: Juryen bedømmer finalisternes retter, og vinderen kåres.

15.15-16.00: Mulighed for interview med deltagerne, dommerne, landechef for Too Good To Go, Heidi Boye, og salgsdirektør i Lidl, Anders Frydendahl.

Læs mere om konkurrencen på www.tgtg/dmioverskudsretter.dk

OBS: Arrangementet vil naturligvis overholde de gældende Corona-restriktioner. Derfor kan arrangementet blive aflyst - eller gæstelisten indskrænket - med kort varsel, hvis situationen bliver forværret. Vi beder alle deltagere om at holde afstand og spritte godt af.

For yderligere information og tilmelding til arrangementet:

Tanja Møller Andersen, PR- og presseansvarlig hos Too Good To Go, presse@toogoodtogo.dk eller 81 77 37 18

Morten Vestberg, Kommunikationschef i Lidl, morten.vestberg@lidl.dk eller tlf. 52 15 92 59

Madspildsappen Too Good To Go blev lanceret I 2016, og de nu over 23 mio. brugere har siden da reddet mere end 41 mio. måltider, hvilket svarer til over 104.000 ton sparet CO2. Too Good To Go har dermed gjort en væsentlig forskel i kampen mod madspild i de 15 lande, hvor appen er aktiv. I appen kan man redde lykkeposer/bokse med overskudsmad fra bl.a. supermarkeder, restauranter, caféer
og bagerier.

Too Good To Go har sideløbende iværksat flere oplysningstiltag for at fremme viden om madspild. Virksomheden har bl.a. lanceret en uddannelsesportal om madspild og står bag en omfattende datomærkningskampagne, som har fået en række af de største danske fødevareproducenter til at føje ”ofte god efter” til ”bedst før-datomærkningen.

Om Lidl

I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem vores effektive processer og det tillidsfulde samarbejde med vores partnere garanterer vi et fremragende forhold mellem kvalitet og pris og et velgennemtænkt vareudbud. Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores butikker.