Presseinvitation - Klimadebat på Folkemødet: Sådan når vi klimamålet i 2030

DI giver et bud på, hvilke beslutninger der er nødvendige at tage nu, for at Danmark kan komme i mål med 70 procents CO2-reduktion i 2030. Og det bud sætter vi til debat på Folkemødet.

Vi er ikke i mål endnu med de klimaaftaler, der er vedtaget. Politikerne ser ind i at skulle træffe yderligere beslutninger, som fører til reduktion af 11,8 millioner tons CO2 i 2030. Det bliver en stor opgave, og det skal gå stærkt med at komme i gang. Men det kan lade sig gøre.

Debatten finder sted torsdag 17. juni 11.00 til 11.45 Det foregår på scene 6 i sektion C

Journalister er velkommen til at overvære debatten.

I panelet er:

• Nana Bule, adm. direktør, Microsoft Danmark og formand for DI’s klimapolitiske udvalg
• Ingrid Reumert, Vice President, VELUX
• Anne Højer Simonsen, vicedirektør, Dansk Industri
• Tommy Ahlers (V)
• Søren Elbæk (S), viceborgmester i Ringkøbing-Skjern Kommune
• Connie Hedegaard, Formand, CONCITO
• Caroline Bessermann, Den Grønne Studenterbevægelse

Yderligere oplysninger fås hos presserådgiver Ditte Rieland, tlf. 2246 7822 eller mail dirh@di.dk

DI: EU-Kommissionens klimaudspil kan blive en kæmpe gevinst for Danmark14.7.2021 14:45:29 CEST | Pressemeddelelse

EU Kommissionen har fremlagt en omfattende plan med konkrete initiativer, som skal gøre EU-landene i stand til at nå målet om mindst 55 procents reduktion af CO2 i 2030. Med planen viser EU en nødvendig handlekraft i forhold til klimaudfordringen. Den understøtter Danmarks muligheder for at indfri den ambitiøse 70 procents målsætning. Og den åbner et meget stort marked for danske virksomheder, som er stærke inden for vedvarende energi og energieffektiviseringer.