Positive signaler skal omsættes til coronahandling

Hos TEKNIQ Arbejdsgiverne er man glade for, at statsminister Mette Frederiksen stadig er i tæt dialog med erhvervslivet under coronakrisen, og at hun anerkender de mange danskere, som stadig går på arbejde. Samtidig håber man, at de positive signaler fra både regeringen og Venstre hurtigt omsættes til justeringer af de nuværende støtteordninger.
Niels Jørgen Hansen, adm. direktør i TEKNIQ Arbejdsgiverne.

Statsminister Mette Frederiksen har søndag holdt møde med repræsentanter for dansk erhvervsliv i forbindelse med coronakrisen. Efterfølgende satte hun bl.a. fokus på de mange danskere, som trods krisen stadig går på arbejde hver dag.

”Det er vigtigt på den måde at markere, at landet altså ikke er lukket helt ned, som man ellers let kunne få indtryk af i medierne. Virkeligheden er, at rigtig mange danskere – ikke mindst i bygge- og anlægsbranchen – dagligt sørger for at holde hjulene i gang, selvom det kan være svært i den situation, vi står i lige nu,” siger Niels Jørgen Hansen, adm. direktør i TEKNIQ Arbejdsgiverne, der repræsenterer 4.300 virksomheder indenfor el, vvs og metal.

Han anerkender samtidig de initiativer, der allerede er blevet taget fra politisk side for at holde hånden under dansk erhvervsliv. Men skal der skabes den nødvendige tryghed og tro på fremtiden i virksomhederne, er der ifølge TEKNIQ Arbejdsgiverne brug for at kigge nærmere på støtteordningerne.

”Derfor er vi også glade for de åbninger, der er blevet vist fra både Mette Frederiksen, regeringen og Venstre, når det gælder muligheden for at justere på eksempelvis den lønkompensation, virksomhederne har adgang til. For der er brug for hurtig handling, hvis vi vil sikre et velfungerende erhvervsliv – både nu og når vi forhåbentlig inden længe vender tilbage til en mere normal virkelighed,” siger Niels Jørgen Hansen.

Niels Jørgen Hansen, adm. direktør i TEKNIQ Arbejdsgiverne, tlf. 40 74 43 60

Niels Jørgen Hansen, adm. direktør i TEKNIQ Arbejdsgiverne.

TEKNIQ Arbejdsgiverne – Industri & Installation repræsenterer 4.300 virksomheder inden for el, vvs og metal med i alt 55.000 medarbejdere og en samlet omsætning på omkring 60 mia. kr.