Piloterne melder sig ind i Dansk Metal

Dansk Pilotforening har besluttet at indgå i fusion med Dansk Metal. I samme forbindelse opretter Dansk Metal en afdeling for alle ansatte inden for luftfart.

Dansk Pilotforening har på deres generalforsamling truffet en enstemmig beslutning om at indgå i fusion med Dansk Metal.

”Vi ser frem til at blive en del af et stærkt samarbejde i en indflydelsesrig organisation som Dansk Metal, og vi sætter nu ekstra fokus på luftfartsbranchen for at fastholde og sikre luftfarten i Danmark”, siger Henrik Thyregod, der er formand for Dansk Pilotforening.

Dansk Metal byder piloterne velkommen og ser frem til at sætte luftfarten endnu mere på dagsordenen.

”Luftfarten er afgørende for Danmarks produktion og eksport af varer, og det er vores forbindelse til resten af verden. De danske lufthavne og SAS skal være en stærk international spiller. Det er utroligt vigtigt, at vi bevarer luftfarten, og de mange arbejdspladser her i Danmark”, siger Dansk Metals formand Claus Jensen.

I forbindelse med fusionen opretter Dansk Metal en landsdækkende afdeling (Metal Luftfart), som omfatter alle ansatte inden for luftfart – som f.eks. piloter, flyteknikere og -mekanikere. På samme måde har man i dag allerede en afdeling for søfarten i Metal Maritime.

På billedet byder Claus Jensen, formand for Dansk Metal, velkommen til Henrik Thyregod fra Dansk Pilotforening.

Dansk Metal: Dansk økonomi i højkonjunktur kræver fokus på arbejdskraft12.10.2021 12:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Genopretningen af dansk økonomi er gået rigtig hurtigt. Det viser ny rapport fra vismændene. Faktisk så hurtigt, at Danmark nu befinder sig i en højkonjunktur. Det lægger pres på kapacitetsgrænserne i økonomien og betyder, at vi i allerhøjeste grad skal holde et vågent øje med antal faglærte. Det gælder både i forhold til flere lærlinge og fastholdelse af seniorer.