PEUGEOT vender tilbage til Le Mans i 2022

Sejrsglæden var stor, da Peugeot i 2009 væltede Audi af Le Mans-tronen og kørte ind på både første- og andenpladsen med 908 HDi FAP. 10 år efter annoncerer PSA Motorsport, at Peugeot vender tilbage til FIA World Endurance Championship og dermed 24-timers løbet Le Mans i 2022.

FIA introducerer en helt ny ”hypercar” klasse, der erstatter LMP1 som flagskibsklasse i WEC. Drivkraften bag ændringerne er, at man vil reducere omkostningerne dramatisk og fortsætte ad det mere miljøvenlige hybrid-spor, som allerede er i brug i LMP1. Netop disse ændringer har været afgørende for Groupe PSAs beslutning om at lade Peugeot deltage i World Endurance Championship igen.

Peugeot Brand Director, Jean-Phillipe Imparato forklarer:

”Peugeot brandet har altid haft en stor passion for motorsport, hvilket har ført mærket til de mange sejre, som vi har opnået i vores fantastiske historie. FIA WEC har introduceret nogle ændringer, der passer perfekt med den transition, som Peugeot undergår med elektrificeringen af vores modelportefølje. Et eksempel på dette er lanceringen af high-performance modeller, der er udviklet i tæt samarbejde med PSA Motorsport, hvilket konceptbilen 508 Peugeot Sport Engineered illustrerer på bedste vis. De nye initiativer fra FIA WEC stemmer fuldstændig overens med Peugeots ”Motion and E-Motion” brand signatur.

Et mere detaljeret program for Peugeots Le Mans satsning vil blive præsenteret i begyndelsen af 2020.

Download
Peugeot vandt i 2009 Le Mans med 908 HDi FAP, der overbevisende indtog både første- og andenpladsen 6 runder foran den nærmeste konkurent.
Download

Prisvindende PARTNER Van på toppen23.7.2019 09:00:00 CESTPressemeddelelse

Den nye PEUGEOT PARTNER Van, som er belønnet med både ”Van of the Year 2019” prisen og ”Årets Varebil 2019”, er kørt direkte ind på førstepladsen over de mest solgte varebiler i sin klasse. En markedsandel på 21,4 %* viser med al tydelighed, at kunderne også værdsætter de egenskaber, der sikrede PARTNER Van de to anerkendte priser: Moderne sikkerhedsudstyr, komfort, gode køreegenskaber og et potent design.

Ny PEUGEOT 2008: Endnu mere SUV – endnu mere high-tech19.6.2019 08:01:10 CESTPressemeddelelse

Den nye 2008 er en virkeliggørelse af PEUGEOTs spændende vision for fremtiden. Den er en ultramoderne fortolkning af en instinktiv køreoplevelse og alsidige SUV-karakteristika, der understreger, at teknologi og passion sagtens kan gå hånd i hånd. Den nye PEUGEOT 2008 er udstyret med den nyeste generation af PEUGEOT i-Cockpit 3D samt adskillige køreassistentsystemer, der er udviklet med baggrund i den bedste teknologiske know-how, som PEUGEOT har at tilbyde. Dette betyder desuden, at den nye 2008 fra start vil blive tilbudt med tre forskellige drivmidler: El, benzin eller diesel.

Interdan Bil A/S overtager aktiemajoriteten i QuickPot A/S12.6.2019 11:45:34 CESTPressemeddelelse

Interdan Bil A/S har netop underskrevet en aftale med QuickPot A/S, der betyder, at Interdan Bil A/S overtager aktiemajoriteten i virksomheden. Den nuværende medejer af QuickPot A/S, Martin Pedersen, har valgt at frasælge sin ejerandel på 67% i QuickPot. I den forbindelse overtager Interdan Bil A/S 52% af aktierne, mens den nuværende adm. direktør og medejer, Steen Haugaard Fransen, øger sin andel af virksomheden fra 33% til 48%.