PEUGEOT vender tilbage til Le Mans i 2022

Sejrsglæden var stor, da Peugeot i 2009 væltede Audi af Le Mans-tronen og kørte ind på både første- og andenpladsen med 908 HDi FAP. 10 år efter annoncerer PSA Motorsport, at Peugeot vender tilbage til FIA World Endurance Championship og dermed 24-timers løbet Le Mans i 2022.

FIA introducerer en helt ny ”hypercar” klasse, der erstatter LMP1 som flagskibsklasse i WEC. Drivkraften bag ændringerne er, at man vil reducere omkostningerne dramatisk og fortsætte ad det mere miljøvenlige hybrid-spor, som allerede er i brug i LMP1. Netop disse ændringer har været afgørende for Groupe PSAs beslutning om at lade Peugeot deltage i World Endurance Championship igen.

Peugeot Brand Director, Jean-Phillipe Imparato forklarer:

”Peugeot brandet har altid haft en stor passion for motorsport, hvilket har ført mærket til de mange sejre, som vi har opnået i vores fantastiske historie. FIA WEC har introduceret nogle ændringer, der passer perfekt med den transition, som Peugeot undergår med elektrificeringen af vores modelportefølje. Et eksempel på dette er lanceringen af high-performance modeller, der er udviklet i tæt samarbejde med PSA Motorsport, hvilket konceptbilen 508 Peugeot Sport Engineered illustrerer på bedste vis. De nye initiativer fra FIA WEC stemmer fuldstændig overens med Peugeots ”Motion and E-Motion” brand signatur.

Et mere detaljeret program for Peugeots Le Mans satsning vil blive præsenteret i begyndelsen af 2020.

Download
Peugeot vandt i 2009 Le Mans med 908 HDi FAP, der overbevisende indtog både første- og andenpladsen 6 runder foran den nærmeste konkurent.
Download

PEUGEOT 508 SW plug-in hybrid er kåret til Årets Firmabil 202116.10.2020 13:23:45 CESTPressemeddelelse

For første gang nogensinde har juryen bag kåringen af Årets Firmabil kåret en plug-in hybrid som vinder. PEUGEOT 508 SW Allure Pack Business plug-in hybrid vandt i en klasse, som traditionelt set har været domineret af dieselmodeller. Den kan køre 60 km på 100 % el, har en CO2-udledning på 31 g/km (WLTP standard) og en samlet systemydelse på hele 225 hk til en beskatningspris på 299.990 kr.

508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED - EN BANEBRYDENDE PERFORMANCE24.9.2020 14:20:21 CESTPressemeddelelse

PEUGEOT præsenterer sin mest potente serieproducerede model nogensinde: 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED. Med 360 hk og en CO2 emission på blot 46 g/km (WLTP) viser PEUGEOT SPORT ENGINEERED, hvad Neo-Performance er lig med i PEUGEOTs optik. ”Vi baner vejen for en ny æra, hvor kilowatt er ”det nye sort” og kan tage præstationerne både i form af hestekræfter og moment til et helt nyt niveau for PEUGEOTs serieproducerede modeller. Vi følger ikke en slagen vej, men er guidet af vores arv, vores passion og vores know-how. Vi er klar til at erobre nye territorier.”

Ny elektrisk varebil fra PEUGEOT: e-EXPERT15.7.2020 17:36:44 CESTPressemeddelelse

PEUGEOT præsenterer en ny 100 % elektrisk varebil i klassen af mellemstore varebiler: e-EXPERT. Den rummer alle de originale kvaliteter fra den prisbelønnede EXPERT, nu blot med nul emission. e-Expert tilbyder helt i tråd med PEUGEOTs elbilstrategi ”Power of Choice” en vifte af valgmuligheder:  Mulighed for at vælge mellem en rækkevidde på 230 eller 330 km  Tre længder  Mulighed for at trække 1.000 kg trailer  Lasteevne på op til 1.275 kg  Varerumsvolumen identisk med ICE-versionerne