PEUGEOT skyder nytåret ind med Danmarkspremiere på den nye 208 den 4.- 5. januar

Når Peugeot-forhandlerne åbner dørene til den traditionelle nytårskur i weekenden den 4. - 5. januar, er det ikke kun det nye år, der bliver fejret med champagne, men også en funklende ny Danmarkspremiere. Afløseren til bestselleren 208 står på spring og Peugeot-forhandlerne glæder sig til at vise den helt nye 208 frem. Den fås fra 147.990 kr. for en Active PureTech 75 hk.

Ny Peugeot 208: Unboring the future

Den nye Peugeot 208 skiller sig i den grad ud fra mængden. Designet er sporty og elegant på samme tid, hvilket også opleves indvendigt, hvor 208 fra Allure-niveau er udstyret med et nyt, banebrydende PEUGEOT i-Cockpit med 3D head-up display. Den er lavere, bredere og længere end dens forgænger. Designet balancerer harmonisk mellem at være helt stramt og samtidig have forførende kurver og detaljer, der signaler sport og fandenivoldskhed.

Den nye 208 er ikke kun designmæssigt klart til at køre ind i fremtiden. Takket være en forbedret aerodynamik og en lavere vægt, er det lykkedes at reducere brændstofforbruget og CO2-udledningen i forhold til forgængeren. 208 vil kunne fås med tre forskellige drivmidler: Benzin, diesel og til foråret også el.

Motorprogrammet spænder over både de prisvindende PureTech benzinmotorer og en effektiv BlueHDi motor, der alle lever op til henholdsvis euro 6.d og 6.d-temp. standarderne:

Benzin, 3-cylindret 1.2 L:

PureTech 75 hk S&S manuel 5-trins gearkasse

PureTech 100 hk S&S med enten 6-trins manuel gearkasse eller EAT8 automatgearkasse

Diesel, 4-cylindret 1.5 L:

BlueHDi 100 hk S&S manuel 6-trins gearkasse

På Allure-niveau er den nye 208 udstyret med bl.a.: Peugeot 3D i-Cockpit, Mirrorscreen m. AppleCarPlay, læderrat, p-sensor bag, fartpilot, mørktonede ruder bag, LED kørelys, frontkollission advarselssystem, aut. nødbremsesystem, aut. fjernlys, skiltegenkendelse, vejbaneassistent og træthedsovervågning. Prisen for en ny 208 Allure PureTech 100 eller BlueHDi 100 er 179.990 kr. For kun 10.000 kr. er det muligt at opgradere med Allure Sky Pack, som indeholder: Panoramaglastag, adaptiv fartpilot, bakkamera og aut. nødbremse med radar.

Flere nytårsfristelser

Peugeot-forhandlerne fejrer det nye år med en række attraktive nytårstilbud, som omhandler hele modelprogrammet lige fra den lille bybil 108 til den elegante familiebil 308 SW og den dristige 508 SW.

De populære SUV-modeller 3008 og 5008 fås i en særlig Infinity kampagneudgave spækket med udstyr, hvor man sparer henholdsvis 40.000 kr. og 37.000 kr.

Infinity-modellerne byder bl.a. på: 19” alufælge, stof/kunstlæderindtræk, p-sensor for og bag, aut. klimaanlæg, tågeforlygter, el-sammenklappelige sidespejle, aut. nødbremsesystem, aktiv vejbaneassistent, aktiv blindvinkel assistent, aktiv træthedsovervågning og meget mere. Prisen for 3008 Infinity med enten BlueHDi 130 eller PureTech 130 er 329.990 kr., mens 5008 Infinity fås til 339.990 kr.

Peugeot-forhandlerne glæder sig til at skåle nytåret ind og tage hul på 2020 med både nye og eksisterende kunder.

Ny elektrisk varebil fra PEUGEOT: e-EXPERT15.7.2020 17:36:44 CESTPressemeddelelse

PEUGEOT præsenterer en ny 100 % elektrisk varebil i klassen af mellemstore varebiler: e-EXPERT. Den rummer alle de originale kvaliteter fra den prisbelønnede EXPERT, nu blot med nul emission. e-Expert tilbyder helt i tråd med PEUGEOTs elbilstrategi ”Power of Choice” en vifte af valgmuligheder:  Mulighed for at vælge mellem en rækkevidde på 230 eller 330 km  Tre længder  Mulighed for at trække 1.000 kg trailer  Lasteevne på op til 1.275 kg  Varerumsvolumen identisk med ICE-versionerne