PEUGEOT sætter strøm til sin stand på Genève Motor Show

PEUGEOT præsenterer to verdenspremierer på dette års udgave af Genève Motor Show, der begge vidner om, at mærket har sat strøm til sin fremtid. En fremtid, der med den nye e-208 og 208 er lige om hjørnet, mens den spektakulære 400 hestes plug-in hybrid 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED er en konceptbil, der viser PEUGEOTs intentioner om at udvikle performance-modeller med plug-in hybrid drivlinje.

PEUGEOT lancerer en ny signatur: MOTION & e-MOTION. Det sker for at markere en milepæl i mærkets historie og overgangen til en elektrificering af alle modeller fra 2019. At PEUGEOT træder ind i den elektriske æra understreges synligt ved, at mærkets ikoniske løve bliver elektrisk på standen på Genève Motor Show.

Ny PEUGEOT 208 og e-208: Futuristisk og moderne

PEUGEOT har verdenspremiere på en helt ny 208, der i den grad skiller sig ud fra mængden. Den vil stjæle rampelyset på PEUGEOT standen med sit iøjnefaldende design, men ligeså interessant er det, der gemmer sig bag det sporty ydre. Den nye 208 fås fra start med tre forskellige drivmidler: El, benzin eller diesel - og det er første gang, at mærket introducerer én model, der giver samme design, komfort og assistentsystemer, uanset om drivlinjen er elektrisk eller en konventionel brændstofmotor.

PEUGEOT e-208 er udstyret med en 100 kW elmotor, der yder 136 hk og har et drejningsmoment på 260 Nm (fra 0 km/t). Et 50 kW høj kapacitets batteri giver bilen en rækkevidde på 340 km efter WLTP standard (450 km efter NEDC standard).

Instrumenteringen i den nye 208 er inspireret af konceptbilen PEUGEOT FRACTAL. Designerne har taget det efterhånden velkendte PEUGEOT i-Cockpit et skridt videre og introducer det nu med et 3D instrumentpanel (afhængigt af version), hvilket betyder, at den vigtigste information kan vises i hologram form enten tæt på eller længere væk fra førerens blik, alt efter førerens ønske. Herudover består det nye i-Cockpit af et kompakt sportsrat, ”tangent-knapper”, som giver hurtig adgang til de forskellige funktioner samt en touch skærm i enten 5, 7 eller 10 tommer.

Prioriteringen af high-tech udstyr ses også i udvalget af køreassistentsystemer, hvor den nye 208 er på fuld højde med biler i en langt dyrere klasse. Et eksempel på dette er den nyeste generation af automatisk nødbremse.

Den nye PEUGEOT 208 lanceres på det danske marked til efteråret 2019.

PEUGEOT SPORT ENGINEERED 508 CONCEPT

Hashtagget #UNBORING THE FUTURE er kendetegnende for PEUGEOTs syn på fremtidens køreoplevelse. Passion og køreglæde skal fortsat være kernen i mærkets DNA og det er PEUGEOT SPORT ENGINEERED 508 CONCEPT et konkret eksempel på.

Den er udviklet af ingeniørerne hos PEUGEOT SPORT, der har lagt al deres ekspertise i projektet. En ekspertise, der er funderet på flere Le Mans sejre, Pikes Peak rekorder og Dakar Rally sejre. Resultatet er en plug-in hybrid, som tager udgangspunkt i den nye 508, men med et mere sporty og aerodynamisk karosseri i ”Selenium grå” med ”kryptonit-grønne” detaljer.

Den har en overbevisende performance: 400 hk, 500 Nm, firehjulstræk og en acceleration 0-100 km/t på 4,3 sek. Dette er resultatet af et potent match mellem tre motorer: en 200 hk PureTech benzinmotor kombineret med en elmotor på 110 hk på forakslen og en elmotor med 200 hk på bagakslen.

PEUGEOT SPORT ENGINEERED 508 CONCEPT kan pga. sin hybridteknologi køre op til 50 km på ren el (ifølge WLTP standard).

”Elektrificering har givet os mulighed for at udvikle den mest sporty linje, der nogensinde er set fra PEUGEOT. Vi har drømt om at gøre det – og nu er vores drøm blevet til virkelighed.”

Bruno Famin, PEUGEOT SPORT CEO

PEUGEOT 208 OG 2008 VINDER DERES RESPEKTIVE KATEGORIER I WOMEN´S WORLD CAR OF THE YEAR1.3.2021 15:02:10 CET | Pressemeddelelse

Juryen bag Women´s World Car of the Year har netop afsløret vinderne af ni forskellige kategorier. De ni vindere repræsenterer det ypperste i hver deres kategori, når det kommer til sikkerhed, komfort, teknologi og værdi for pengene. PEUGEOT kan glæder sig over hele to titler: PEUGEOT 208 vandt bedste bybil, mens PEUGEOT 2008 har vundet titlen som bedste urbane SUV. Det er 11. gang, at WWCOTY kårer de bedste biler, og juryen bag består af 50 motorjournalister fra 38 lande og hele fem forskellige kontinenter. Det er den eneste jury i bilverdenen, som udelukkende består af kvinder.

Kevin Magnussen og Mikkel Jensen skal køre for PEUGEOT SPORT til FIA WEC og Le Mans8.2.2021 12:00:00 CET | Pressemeddelelse

PEUGEOT’s planer om et ambitiøst comeback i endurance-racing fortsætter med at tage form. Efter at have afsløret de første tegninger af sin LMH Hypercar prototype og specifikationerne på hybrid-drivlinjen, der giver en samlet ydelse på 680 hk, har PEUGEOT Sport nu fornøjelsen af at præsentere de syv kørere, der skal kæmpe for løven i FIA World Endurance Championship (FIA WEC) og Le Mans 24 Hours.

PEUGEOT 508 SW plug-in hybrid er kåret til Årets Firmabil 202116.10.2020 13:23:45 CEST | Pressemeddelelse

For første gang nogensinde har juryen bag kåringen af Årets Firmabil kåret en plug-in hybrid som vinder. PEUGEOT 508 SW Allure Pack Business plug-in hybrid vandt i en klasse, som traditionelt set har været domineret af dieselmodeller. Den kan køre 60 km på 100 % el, har en CO2-udledning på 31 g/km (WLTP standard) og en samlet systemydelse på hele 225 hk til en beskatningspris på 299.990 kr.