PEUGEOT sætter strøm til sin stand på Genève Motor Show

PEUGEOT præsenterer to verdenspremierer på dette års udgave af Genève Motor Show, der begge vidner om, at mærket har sat strøm til sin fremtid. En fremtid, der med den nye e-208 og 208 er lige om hjørnet, mens den spektakulære 400 hestes plug-in hybrid 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED er en konceptbil, der viser PEUGEOTs intentioner om at udvikle performance-modeller med plug-in hybrid drivlinje.

PEUGEOT lancerer en ny signatur: MOTION & e-MOTION. Det sker for at markere en milepæl i mærkets historie og overgangen til en elektrificering af alle modeller fra 2019. At PEUGEOT træder ind i den elektriske æra understreges synligt ved, at mærkets ikoniske løve bliver elektrisk på standen på Genève Motor Show.

Ny PEUGEOT 208 og e-208: Futuristisk og moderne

PEUGEOT har verdenspremiere på en helt ny 208, der i den grad skiller sig ud fra mængden. Den vil stjæle rampelyset på PEUGEOT standen med sit iøjnefaldende design, men ligeså interessant er det, der gemmer sig bag det sporty ydre. Den nye 208 fås fra start med tre forskellige drivmidler: El, benzin eller diesel - og det er første gang, at mærket introducerer én model, der giver samme design, komfort og assistentsystemer, uanset om drivlinjen er elektrisk eller en konventionel brændstofmotor.

PEUGEOT e-208 er udstyret med en 100 kW elmotor, der yder 136 hk og har et drejningsmoment på 260 Nm (fra 0 km/t). Et 50 kW høj kapacitets batteri giver bilen en rækkevidde på 340 km efter WLTP standard (450 km efter NEDC standard).

Instrumenteringen i den nye 208 er inspireret af konceptbilen PEUGEOT FRACTAL. Designerne har taget det efterhånden velkendte PEUGEOT i-Cockpit et skridt videre og introducer det nu med et 3D instrumentpanel (afhængigt af version), hvilket betyder, at den vigtigste information kan vises i hologram form enten tæt på eller længere væk fra førerens blik, alt efter førerens ønske. Herudover består det nye i-Cockpit af et kompakt sportsrat, ”tangent-knapper”, som giver hurtig adgang til de forskellige funktioner samt en touch skærm i enten 5, 7 eller 10 tommer.

Prioriteringen af high-tech udstyr ses også i udvalget af køreassistentsystemer, hvor den nye 208 er på fuld højde med biler i en langt dyrere klasse. Et eksempel på dette er den nyeste generation af automatisk nødbremse.

Den nye PEUGEOT 208 lanceres på det danske marked til efteråret 2019.

PEUGEOT SPORT ENGINEERED 508 CONCEPT

Hashtagget #UNBORING THE FUTURE er kendetegnende for PEUGEOTs syn på fremtidens køreoplevelse. Passion og køreglæde skal fortsat være kernen i mærkets DNA og det er PEUGEOT SPORT ENGINEERED 508 CONCEPT et konkret eksempel på.

Den er udviklet af ingeniørerne hos PEUGEOT SPORT, der har lagt al deres ekspertise i projektet. En ekspertise, der er funderet på flere Le Mans sejre, Pikes Peak rekorder og Dakar Rally sejre. Resultatet er en plug-in hybrid, som tager udgangspunkt i den nye 508, men med et mere sporty og aerodynamisk karosseri i ”Selenium grå” med ”kryptonit-grønne” detaljer.

Den har en overbevisende performance: 400 hk, 500 Nm, firehjulstræk og en acceleration 0-100 km/t på 4,3 sek. Dette er resultatet af et potent match mellem tre motorer: en 200 hk PureTech benzinmotor kombineret med en elmotor på 110 hk på forakslen og en elmotor med 200 hk på bagakslen.

PEUGEOT SPORT ENGINEERED 508 CONCEPT kan pga. sin hybridteknologi køre op til 50 km på ren el (ifølge WLTP standard).

”Elektrificering har givet os mulighed for at udvikle den mest sporty linje, der nogensinde er set fra PEUGEOT. Vi har drømt om at gøre det – og nu er vores drøm blevet til virkelighed.”

Bruno Famin, PEUGEOT SPORT CEO

PEUGEOT 508 SW plug-in hybrid er kåret til Årets Firmabil 202116.10.2020 13:23:45 CESTPressemeddelelse

For første gang nogensinde har juryen bag kåringen af Årets Firmabil kåret en plug-in hybrid som vinder. PEUGEOT 508 SW Allure Pack Business plug-in hybrid vandt i en klasse, som traditionelt set har været domineret af dieselmodeller. Den kan køre 60 km på 100 % el, har en CO2-udledning på 31 g/km (WLTP standard) og en samlet systemydelse på hele 225 hk til en beskatningspris på 299.990 kr.

508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED - EN BANEBRYDENDE PERFORMANCE24.9.2020 14:20:21 CESTPressemeddelelse

PEUGEOT præsenterer sin mest potente serieproducerede model nogensinde: 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED. Med 360 hk og en CO2 emission på blot 46 g/km (WLTP) viser PEUGEOT SPORT ENGINEERED, hvad Neo-Performance er lig med i PEUGEOTs optik. ”Vi baner vejen for en ny æra, hvor kilowatt er ”det nye sort” og kan tage præstationerne både i form af hestekræfter og moment til et helt nyt niveau for PEUGEOTs serieproducerede modeller. Vi følger ikke en slagen vej, men er guidet af vores arv, vores passion og vores know-how. Vi er klar til at erobre nye territorier.”

Ny elektrisk varebil fra PEUGEOT: e-EXPERT15.7.2020 17:36:44 CESTPressemeddelelse

PEUGEOT præsenterer en ny 100 % elektrisk varebil i klassen af mellemstore varebiler: e-EXPERT. Den rummer alle de originale kvaliteter fra den prisbelønnede EXPERT, nu blot med nul emission. e-Expert tilbyder helt i tråd med PEUGEOTs elbilstrategi ”Power of Choice” en vifte af valgmuligheder:  Mulighed for at vælge mellem en rækkevidde på 230 eller 330 km  Tre længder  Mulighed for at trække 1.000 kg trailer  Lasteevne på op til 1.275 kg  Varerumsvolumen identisk med ICE-versionerne