PEUGEOT RIFTER 4x4 CONCEPT

I forbindelse med Genève Motor Show præsenteres en konceptudgave af PEUGEOT RIFTER, som er skræddersyet til eventyr på alle typer terræn og til at udforske store områder. Den har firehjulstræk, særlige dæk og en øget frihøjde (80 mm). Herudover er den udstyret med et Overland tagtelt og på cykelholderen hænger en helt ny elektrisk mountain bike, PEUGEOT eM02 Powertube, der har batteriet integreret i stellet.

Keith Ryder, som er Design Manager for PEUGEOT RIFTER, fortæller om konceptbilen:

”Med PEUGEOT RIFTER 4x4 CONCEPT er det lykkedes os at skabe en endnu mere effektiv og multifunktionel bil, der har et moderne design, som spiller på kontraster mellem farver og materialer.”

Et opsigtsvækkende design til en livsstil ud over det sædvanlige

PEUGEOT RIFTER 4x4 CONCEPT er præsenteret i en funklende grå lak, som sammen med de matsorte elementer fra GT-Line versionen understreger bilens robuste udseende. Looket fuldendes af gule detaljer på både tågeforlygterne, paneler og skydedørene. Også indvendigt er der leget med sammensætning af forskellige farver og materialer. Indtrækket på sæderne er et miks af grånistret tekstil og sort Alcantara og de er udsmykket med gule sting, som går igen på gearknoppen og læderrattet. Det eksklusive instrumentbordet fremstår i satingrå med samme kromdetaljer som udvendigt, mens midterkonsolen samt dørpanelerne har særlige børstet aluminiumsdetaljer.

Off track mod nye horisonter

PEUGEOT RIFTER 4x4 CONCEPT er meget mere end et designkoncept. Dens mission er at være i sit rette element, uanset om den kører i grus, mudder, sne eller på stenede stier. Den er derfor udstyret med firehjulstræk, som er udviklet af Dangel - mærkets mangeårige partner, når det gælder ombygning til firehjulstræk.

4x4 transmissionen kan via en viskose kobling indstilles til tre forskellige køreindstillinger fra førerpladsen:

1. Forhjulstræk til almindelig og økonomisk hverdagskørsel

2. Baghjulstræk

3. Firehjulstræk med låst differentialer til krævende forhold

PEUGEOT RIFTER 4x4 CONCEPT er udstyret med terrængående dæk fra BF Goodrich, som understøtter effektiviteten af firehjulstrækket og giver et enestående greb. Under motorhjelmen ligger en 1.5 BlueHDi 130 hk motor, der er kombineret med en manuel 6-trins gearkasse og yder et komfortabelt drejningsmoment på 300 Nm.

Længerevarende eventyr

Langt væk fra byens lys oplyser PEUGEOT RIFTER 4x4 CONCEPT landskabet med en 1,35 m lang LED lyststribe henover forruden. Den består af 100 LED lys og giver ikke mindre end 300 W.

Eventyret stopper ikke, når solen går ned og derfor er PEUGEOT RIFTER 4x4 CONCEPT udstyret med et Overland tagtelt, der er udviklet af Autohome. Tagbøjlerne, som det er placeret på, er certificerede efter ”City Crash Test” standarden og det betyder, at de kan bære alle typer af gods. Teltet slås ud med et snuptag og stigen sættes fast – alt er klar uden den sædvanlige kamp med pløkker. Og når solen står op, er den nyeste generation af Lion e-Bikes, PEUGEOT eM02 FS Powertube mountain bike, klar til at erobre området.

PEUGEOT sætter strøm til sin stand på Genève Motor Show28.2.2019 16:01:11 CETPressemeddelelse

PEUGEOT præsenterer to verdenspremierer på dette års udgave af Genève Motor Show, der begge vidner om, at mærket har sat strøm til sin fremtid. En fremtid, der med den nye e-208 og 208 er lige om hjørnet, mens den spektakulære 400 hestes plug-in hybrid 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED er en konceptbil, der viser PEUGEOTs intentioner om at udvikle performance-modeller med plug-in hybrid drivlinje.

Ny PEUGEOT 208: Futuristisk og moderne28.2.2019 12:16:47 CETPressemeddelelse

I året, hvor PEUGEOT kan se tilbage på 208 års historie, ser mærket i stedet fremad og præsenterer en ny 208, der i den grad skiller sig ud fra mængden. Designet er sporty og elegant på samme tid, hvilket også opleves indvendigt, hvor 208 er udstyret med et nyt, banebrydende PEUGEOT i-Cockpit med 3D head-up display. Den nye 208 fås fra start med tre forskellige drivmidler: El, benzin eller diesel. Den har verdenspremiere på Genève Motor Show til marts og bliver lanceret i løbet af efteråret 2019.

PEUGEOT 508 er nomineret til Årets Bil i Danmark 201912.10.2018 16:25:39 CESTPressemeddelelse

Den danske Årets Bil kåring 2019 er i fuld gang. 26 danske motorjournalister har netop afsluttet første etape af udvælgelsen, der kulminerer den 23. januar, hvor den endelige vinder udråbes til den store finale. Den finder sted på Forstads Museet i Hvidovre, der med den spektakulære udstilling ”Årets Bil 1969-2019 - Familien Danmark på hjul” fejrer 50-året for kåringen af den første Årets Bil i Danmark.