PEUGEOT RIFTER 4x4 CONCEPT

I forbindelse med Genève Motor Show præsenteres en konceptudgave af PEUGEOT RIFTER, som er skræddersyet til eventyr på alle typer terræn og til at udforske store områder. Den har firehjulstræk, særlige dæk og en øget frihøjde (80 mm). Herudover er den udstyret med et Overland tagtelt og på cykelholderen hænger en helt ny elektrisk mountain bike, PEUGEOT eM02 Powertube, der har batteriet integreret i stellet.

Keith Ryder, som er Design Manager for PEUGEOT RIFTER, fortæller om konceptbilen:

”Med PEUGEOT RIFTER 4x4 CONCEPT er det lykkedes os at skabe en endnu mere effektiv og multifunktionel bil, der har et moderne design, som spiller på kontraster mellem farver og materialer.”

Et opsigtsvækkende design til en livsstil ud over det sædvanlige

PEUGEOT RIFTER 4x4 CONCEPT er præsenteret i en funklende grå lak, som sammen med de matsorte elementer fra GT-Line versionen understreger bilens robuste udseende. Looket fuldendes af gule detaljer på både tågeforlygterne, paneler og skydedørene. Også indvendigt er der leget med sammensætning af forskellige farver og materialer. Indtrækket på sæderne er et miks af grånistret tekstil og sort Alcantara og de er udsmykket med gule sting, som går igen på gearknoppen og læderrattet. Det eksklusive instrumentbordet fremstår i satingrå med samme kromdetaljer som udvendigt, mens midterkonsolen samt dørpanelerne har særlige børstet aluminiumsdetaljer.

Off track mod nye horisonter

PEUGEOT RIFTER 4x4 CONCEPT er meget mere end et designkoncept. Dens mission er at være i sit rette element, uanset om den kører i grus, mudder, sne eller på stenede stier. Den er derfor udstyret med firehjulstræk, som er udviklet af Dangel - mærkets mangeårige partner, når det gælder ombygning til firehjulstræk.

4x4 transmissionen kan via en viskose kobling indstilles til tre forskellige køreindstillinger fra førerpladsen:

1. Forhjulstræk til almindelig og økonomisk hverdagskørsel

2. Baghjulstræk

3. Firehjulstræk med låst differentialer til krævende forhold

PEUGEOT RIFTER 4x4 CONCEPT er udstyret med terrængående dæk fra BF Goodrich, som understøtter effektiviteten af firehjulstrækket og giver et enestående greb. Under motorhjelmen ligger en 1.5 BlueHDi 130 hk motor, der er kombineret med en manuel 6-trins gearkasse og yder et komfortabelt drejningsmoment på 300 Nm.

Længerevarende eventyr

Langt væk fra byens lys oplyser PEUGEOT RIFTER 4x4 CONCEPT landskabet med en 1,35 m lang LED lyststribe henover forruden. Den består af 100 LED lys og giver ikke mindre end 300 W.

Eventyret stopper ikke, når solen går ned og derfor er PEUGEOT RIFTER 4x4 CONCEPT udstyret med et Overland tagtelt, der er udviklet af Autohome. Tagbøjlerne, som det er placeret på, er certificerede efter ”City Crash Test” standarden og det betyder, at de kan bære alle typer af gods. Teltet slås ud med et snuptag og stigen sættes fast – alt er klar uden den sædvanlige kamp med pløkker. Og når solen står op, er den nyeste generation af Lion e-Bikes, PEUGEOT eM02 FS Powertube mountain bike, klar til at erobre området.

PEUGEOT hæver barren med ny ambitiøs 508 SW7.6.2018 06:00pressemeddelelse

Blot få måneder efter afsløringen af den nye 508 er PEUGEOT klar med de første fotos af SW-versionen. Der er tale om en gennemgribende ændring. Den nye PEUGEOT 508 SW bryder med de eksisterende designkoder for stationcars i D-segmentet og har i stedet hentet inspiration fra shooting brake-universet. Designet er skarpt med en lavtliggende hoftelinje, og der er opnået en perfekt balance mellem sporty elegance og funktionalitet med rummelig passagerplads og et generøst bagagerum. Den nye 508 SW er udstyret med den nyeste generation af PEUGEOT i-Cockpit, der sammen med bilens performance, sikkerhed og komfort sikrer en intens oplevelse bag rattet. Den nye PEUGEOT 508 SW har verdenspremiere til oktober 2018 i forbindelse med Paris Motor Show og vil efterfølgende blive lanceret i Europa fra januar 2019.

Interdan-koncernen overtager importen af Opel i Danmark15.5.2018 10:02pressemeddelelse

Groupe PSA og Interdan-koncernen har netop underskrevet en aftale, som betyder, at Interdan koncernen overtager importen af Opel i Danmark og Sverige. Interdan-koncernen har siden starten af 1950´erne varetaget importen af Peugeot i Danmark og har løftet mærket til at være blandt de mest populære personbilsmærker på det dansk marked. Overtagelsen af Opel er en naturlig udvidelse af det frugtbare samarbejde mellem Groupe PSA og Interdan, der blev cementeret med en succesfuld overtagelse af importen af Citroën og DS i Danmark i 2016.

PEUGEOT-LØVEN hvæsser klørene på Genève Motor Show27.2.2018 13:29pressemeddelelse

PEUGEOT indtager Genève Motor Show 2018 med ikke mindre end tre verdenspremierer: - Den nye PEUGEOT 508, en radikal sedan med et skarpt design, som er et udtryk for PEUGEOTs ambitioner i D-segmentet. - PEUGEOT RIFTER, designet til hverdagens eventyr i et robust og elegant design. Vises også i en særlig konceptversion med firehjulstræk. - En imponerede løve, som er mærkets nye ambassadør. Skulpturen er inkarnationen af PEUGEOTs stolthed og fejrer løve-emblemets 160 års historie.

Ny PEUGEOT 508 – et overbevisende statement22.2.2018 09:54pressemeddelelse

Den nye PEUGEOT 508 ændrer alt. Dens opbygning er mere kompakt og højden er reduceret. Det udvendige design er skarpere og mere robust, mens bilens spektakulære interiør inkluderer en udvikling af det ikoniske PEUGEOT i-Cockpit. Dens vejgreb, nye motorer, de utallige teknologiske features, men også det kvalitetsmæssige kvantespring betyder, at den nye PEUGEOT 508 hæver barren i D-segmentet og understøtter mærkets upmarket strategi.

HELT NY OG EVENTYRLYSTEN PEUGEOT RIFTER21.2.2018 06:00pressemeddelelse

PEUGEOT RIFTER kombinerer på succesfuld vis et robust look og slanke linjer i et design, der understreger, at udgangspunktet for bilen er eventyrlyst og det betyder, at dens egenskaber udnyttes til fulde både i storbyens jungle og i den vilde natur. Den nye PEUGEOT RIFTER er bygget på PSAs EMP2 platform, hvilket garanterer både fleksibilitet og holdbarhed. Den fås i to længder med 5 eller 7 sæder og er udstyret med PEUGEOT i-Cockpit, hvilket sammen med en række teknologiske features og effektive motorer betyder, at bilen er et perfekt mix af praktisk alsidighed og gode køreegenskaber. PEUGEOT RIFTER er bygget til allround brug og er designet til at inspirere hverdagens opdagelsesrejsende.

PEUGEOT-LØVEN brøler højt i Danmark1.2.2018 13:37pressemeddelelse

2017 skriver sig ind i Peugeots historie, som et år, der vil blive husket for succes på alle fronter. 3008 SUV opnåede den prestigefyldte titel ”Car of the Year 2017”, Expert blev valgt som ”Årets Varebil 2017” i Danmark og den nye 7-personers 5008 SUV fik en meget positiv modtagelse, bl.a. som testvinder i flere dueller. Med næsten 10.000 solgte eksemplarer kørte bestselleren 208 ind på førstepladsen, som danskernes foretrukne bil, men de danske bilkunder tog også rigtig godt imod Peugeots SUV-modeller og det betød bl.a., at 2008 blev den mest solgte i sin klasse og 3008 indtog en andenplads i segmentet.