PEUGEOT RIFTER 4x4 CONCEPT

I forbindelse med Genève Motor Show præsenteres en konceptudgave af PEUGEOT RIFTER, som er skræddersyet til eventyr på alle typer terræn og til at udforske store områder. Den har firehjulstræk, særlige dæk og en øget frihøjde (80 mm). Herudover er den udstyret med et Overland tagtelt og på cykelholderen hænger en helt ny elektrisk mountain bike, PEUGEOT eM02 Powertube, der har batteriet integreret i stellet.

Keith Ryder, som er Design Manager for PEUGEOT RIFTER, fortæller om konceptbilen:

”Med PEUGEOT RIFTER 4x4 CONCEPT er det lykkedes os at skabe en endnu mere effektiv og multifunktionel bil, der har et moderne design, som spiller på kontraster mellem farver og materialer.”

Et opsigtsvækkende design til en livsstil ud over det sædvanlige

PEUGEOT RIFTER 4x4 CONCEPT er præsenteret i en funklende grå lak, som sammen med de matsorte elementer fra GT-Line versionen understreger bilens robuste udseende. Looket fuldendes af gule detaljer på både tågeforlygterne, paneler og skydedørene. Også indvendigt er der leget med sammensætning af forskellige farver og materialer. Indtrækket på sæderne er et miks af grånistret tekstil og sort Alcantara og de er udsmykket med gule sting, som går igen på gearknoppen og læderrattet. Det eksklusive instrumentbordet fremstår i satingrå med samme kromdetaljer som udvendigt, mens midterkonsolen samt dørpanelerne har særlige børstet aluminiumsdetaljer.

Off track mod nye horisonter

PEUGEOT RIFTER 4x4 CONCEPT er meget mere end et designkoncept. Dens mission er at være i sit rette element, uanset om den kører i grus, mudder, sne eller på stenede stier. Den er derfor udstyret med firehjulstræk, som er udviklet af Dangel - mærkets mangeårige partner, når det gælder ombygning til firehjulstræk.

4x4 transmissionen kan via en viskose kobling indstilles til tre forskellige køreindstillinger fra førerpladsen:

1. Forhjulstræk til almindelig og økonomisk hverdagskørsel

2. Baghjulstræk

3. Firehjulstræk med låst differentialer til krævende forhold

PEUGEOT RIFTER 4x4 CONCEPT er udstyret med terrængående dæk fra BF Goodrich, som understøtter effektiviteten af firehjulstrækket og giver et enestående greb. Under motorhjelmen ligger en 1.5 BlueHDi 130 hk motor, der er kombineret med en manuel 6-trins gearkasse og yder et komfortabelt drejningsmoment på 300 Nm.

Længerevarende eventyr

Langt væk fra byens lys oplyser PEUGEOT RIFTER 4x4 CONCEPT landskabet med en 1,35 m lang LED lyststribe henover forruden. Den består af 100 LED lys og giver ikke mindre end 300 W.

Eventyret stopper ikke, når solen går ned og derfor er PEUGEOT RIFTER 4x4 CONCEPT udstyret med et Overland tagtelt, der er udviklet af Autohome. Tagbøjlerne, som det er placeret på, er certificerede efter ”City Crash Test” standarden og det betyder, at de kan bære alle typer af gods. Teltet slås ud med et snuptag og stigen sættes fast – alt er klar uden den sædvanlige kamp med pløkker. Og når solen står op, er den nyeste generation af Lion e-Bikes, PEUGEOT eM02 FS Powertube mountain bike, klar til at erobre området.

Ny elektrisk varebil fra PEUGEOT: e-EXPERT15.7.2020 17:36:44 CESTPressemeddelelse

PEUGEOT præsenterer en ny 100 % elektrisk varebil i klassen af mellemstore varebiler: e-EXPERT. Den rummer alle de originale kvaliteter fra den prisbelønnede EXPERT, nu blot med nul emission. e-Expert tilbyder helt i tråd med PEUGEOTs elbilstrategi ”Power of Choice” en vifte af valgmuligheder:  Mulighed for at vælge mellem en rækkevidde på 230 eller 330 km  Tre længder  Mulighed for at trække 1.000 kg trailer  Lasteevne på op til 1.275 kg  Varerumsvolumen identisk med ICE-versionerne

PEUGEOT skyder nytåret ind med Danmarkspremiere på den nye 208 den 4.- 5. januar27.12.2019 11:01:24 CETPressemeddelelse

Når Peugeot-forhandlerne åbner dørene til den traditionelle nytårskur i weekenden den 4. - 5. januar, er det ikke kun det nye år, der bliver fejret med champagne, men også en funklende ny Danmarkspremiere. Afløseren til bestselleren 208 står på spring og Peugeot-forhandlerne glæder sig til at vise den helt nye 208 frem. Den fås fra 147.990 kr. for en Active PureTech 75 hk.