PEUGEOT præsenterer en helt ny PARTNER til de professionelle

PEUGEOT sætter høje standarder i den lille varebilsklasse med den nye PARTNER. Den viser ikke alene et nyt dynamisk design, som indvendigt fuldendes af PEUGEOT i-Cockpit, men er samtidig udstyret med komfort- og sikkerhedsfeatures, der er fuldt ud på højde med en moderne personbil. Herudover lanceres to innovative nyheder: Overload Indikator og Surround Rear Vision, som giver udsyn og forhindrer blinde vinkler. Den nye PEUGEOT PARTNER er kort sagt et komfortabelt mobilt kontor, der med sit praktiske varerum tilbyder et væld af anvendelsesmuligheder.

Den første varebil med PEUGEOT i-Cockpit

Der er solgt mere end 4.000.000 personbiler med PEUGEOT i-Cockpit, og nu bliver en varebil for første gang udstyret med PEUGEOTs signatur-feature. ”Vi har de samme ambitioner for vores varebilsdesign, som vi har vist med vores personbiler”, fortæller Jean-Phillipe Imperato, PEUGEOT CEO, ” Vi vil disrupte markedet med innovativt udstyr, som endnu ikke er set i segmentet”.

PEUGEOT i-Cockpit er meget mere end et elegant designelement – det er en ergonomisk opbygning bestående af et lille sporty rat, head-up instrumentering og touch skærm, som sikrer en intuitiv og ikke mindst sikker kørsel for føreren. Head-up instrumenteringen gør det muligt at aflæse essentielle informationer uden at tage blikket væk fra vejen, mens den 8” store touch skærm giver adgang til nøglefunktioner som radio, navigation, telefon etc.

Surround Rear Vision: Et sikkert overblik over omgivelserne

Med Surround Rear Vision har føreren optimalt udsyn inde fra bilen, mens han samtidig kan koncentrere sig om kørslen. Systemet består af to kameraer – et på sidespejlet på passagersiden og et på bagenden. Det giver udsyn langs passagersiden, så der ikke opstår blinde vinkler, mens kameraet bagtil gør det nemmere at manøvrere i byen, varehuse og andre steder, hvor pladsen er trang. Billederne vises på en skærm, der er integreret i bakspejlet.

Overload Indikator – maksimal udnyttelse af varerummet

Den nye PEUGEOT PARTNER har et generøst varerum og effektiv nyttelast. Dette kan udnyttes maksimalt med et nyt teknologisk system: Overload Indikator. Det fungerer helt enkelt ved, at vægten måles automatisk, når der er tænding på bilen. Når 90 % af den tilladte vægt er opnået, tændes et hvidt LED lys i kontrolknappen og når den tilladte vægt er overskredet, lyser den orange og der vises samtidig en advarsel i instrumenteringen.

Dette system øger ikke alene sikkerheden ved at minimere risikoen for, at føreren mister kontrollen over køretøjet eller at der sker en punktering, det forhindrer også for tidligt slid og overforbrug af brændstof.

Udstyr som i en moderne personbil

Listen over komfort- og sikkerhedsudstyr er omfattende. Afhængigt af den valgte version kan PEUGEOT PARTNER udstyres som en 3008 SUV: Elektrisk parkeringsbremse, adaptiv fartpilot, udvidet skiltegenkendelse, aktiv vejbaneassistent, aktiv træthedsovervågning, automatisk nødbremsesystem, Activ Blindspot Assist, automatisk fjernlys, 8” touch skærm med Mirror Screen og mulighed for 3D TomTom navigation, etc.

En businesspartner med personlighed

Designet på PEUGEOT PARTNER viderefører linjerne fra PEUGEOT RIFTER, hvilket giver den et dynamisk og selvsikkert udseende. Fronten er på én gang moderne og robust med løve-logoet placeret i kølergrillen, der flankeres af de markante forlygter. Profilen viser en perfekt balance mellem den korte motorhjelm og den høje hoftelinje, der afsluttes i bagenden med kort udhæng.

Designer Keith Ryder om designet:

”EMP2-platformen giver en ekstrem god performance, men den har desuden givet os mulighed for at skabe et stærkt, dynamisk og robust design. Den nye opbygning har betydet: kortere udhæng, hvilket sikrer en bedre manøvredygtighed, en højere motorhjelm for øget stivhed og et optimeret karosseri, der har resulteret i et mere rummeligt og praktisk interiør”.

Den nye PEUGEOT PARTNER har en længde på 4,40 m for standard-versioner, hvilket giver mulighed for at laste genstande på 1,81 m. Varerummet er på 3,30 m3 til 3,80 m3 afhængigt af version og det giver plads til 2 Europaller.

Den lange version er 4,75 m og det giver en lastlængde på 2,16 m og et varerum på 3,90 m3 til 4,40 m3.

Nyttelasten er en af de bedste i segment og ligger på 650 kg til 1000 kg afhængigt af version.

Kabinen kan udstyres med et Multiflex bænksæde, som gør det muligt at medbringe tre passagerer. Herudover giver det øget fleksibilitet i forhold til at transportere lange objekter, idet et af passagersæderne kan klappes op og derved skabe øget lastlængde.

Effektive motorer

Der er lagt et stort arbejde i optimering af varebilens karosseri for at opnå vægtreduktion med henblik på at nedbringe både brændstofforbrug og CO2-udledning. Dette har resulteret i en portefølje af meget effektive motorer, der alle lever op til de nyeste normer og den kommende WLTP certificering.

Der er mulighed for at vælge mellem to versioner af 1.2 PureTech benzinmotoren - begge er udstyret med partikelfilter:

• PureTech 130 hk S&S med EAT8 (8-trins automatgearkasse, tilgængelig i 2019)
  • PureTech 110 hk S&S med manuel 6-trins gearkasse

Dieselmotorerne fås i tre forskellige udgaver:

• BlueHDi 130 hk S&S med manuel 6-trins gearkasse eller EAT8 8-trins automatgearkasse
  • BlueHDi 100 hk S&S med manuel 5-trins gearkasse
  • BlueHDi 75 hk med manuel 5-trins gearkasse

Blue-HDi-motorerne er alle udstyrete med partikelfilter og SCR-teknologi, som reducerer emisionner.

Den nye PEUGEOT PARTNER introduceres på det danske marked til januar 2019.

PEUGEOT hæver barren med ny ambitiøs 508 SW7.6.2018 06:00pressemeddelelse

Blot få måneder efter afsløringen af den nye 508 er PEUGEOT klar med de første fotos af SW-versionen. Der er tale om en gennemgribende ændring. Den nye PEUGEOT 508 SW bryder med de eksisterende designkoder for stationcars i D-segmentet og har i stedet hentet inspiration fra shooting brake-universet. Designet er skarpt med en lavtliggende hoftelinje, og der er opnået en perfekt balance mellem sporty elegance og funktionalitet med rummelig passagerplads og et generøst bagagerum. Den nye 508 SW er udstyret med den nyeste generation af PEUGEOT i-Cockpit, der sammen med bilens performance, sikkerhed og komfort sikrer en intens oplevelse bag rattet. Den nye PEUGEOT 508 SW har verdenspremiere til oktober 2018 i forbindelse med Paris Motor Show og vil efterfølgende blive lanceret i Europa fra januar 2019.

Interdan-koncernen overtager importen af Opel i Danmark15.5.2018 10:02pressemeddelelse

Groupe PSA og Interdan-koncernen har netop underskrevet en aftale, som betyder, at Interdan koncernen overtager importen af Opel i Danmark og Sverige. Interdan-koncernen har siden starten af 1950´erne varetaget importen af Peugeot i Danmark og har løftet mærket til at være blandt de mest populære personbilsmærker på det dansk marked. Overtagelsen af Opel er en naturlig udvidelse af det frugtbare samarbejde mellem Groupe PSA og Interdan, der blev cementeret med en succesfuld overtagelse af importen af Citroën og DS i Danmark i 2016.

PEUGEOT-LØVEN hvæsser klørene på Genève Motor Show27.2.2018 13:29pressemeddelelse

PEUGEOT indtager Genève Motor Show 2018 med ikke mindre end tre verdenspremierer: - Den nye PEUGEOT 508, en radikal sedan med et skarpt design, som er et udtryk for PEUGEOTs ambitioner i D-segmentet. - PEUGEOT RIFTER, designet til hverdagens eventyr i et robust og elegant design. Vises også i en særlig konceptversion med firehjulstræk. - En imponerede løve, som er mærkets nye ambassadør. Skulpturen er inkarnationen af PEUGEOTs stolthed og fejrer løve-emblemets 160 års historie.

Ny PEUGEOT 508 – et overbevisende statement22.2.2018 09:54pressemeddelelse

Den nye PEUGEOT 508 ændrer alt. Dens opbygning er mere kompakt og højden er reduceret. Det udvendige design er skarpere og mere robust, mens bilens spektakulære interiør inkluderer en udvikling af det ikoniske PEUGEOT i-Cockpit. Dens vejgreb, nye motorer, de utallige teknologiske features, men også det kvalitetsmæssige kvantespring betyder, at den nye PEUGEOT 508 hæver barren i D-segmentet og understøtter mærkets upmarket strategi.

HELT NY OG EVENTYRLYSTEN PEUGEOT RIFTER21.2.2018 06:00pressemeddelelse

PEUGEOT RIFTER kombinerer på succesfuld vis et robust look og slanke linjer i et design, der understreger, at udgangspunktet for bilen er eventyrlyst og det betyder, at dens egenskaber udnyttes til fulde både i storbyens jungle og i den vilde natur. Den nye PEUGEOT RIFTER er bygget på PSAs EMP2 platform, hvilket garanterer både fleksibilitet og holdbarhed. Den fås i to længder med 5 eller 7 sæder og er udstyret med PEUGEOT i-Cockpit, hvilket sammen med en række teknologiske features og effektive motorer betyder, at bilen er et perfekt mix af praktisk alsidighed og gode køreegenskaber. PEUGEOT RIFTER er bygget til allround brug og er designet til at inspirere hverdagens opdagelsesrejsende.