PEUGEOT præsenterer en helt ny PARTNER til de professionelle

PEUGEOT sætter høje standarder i den lille varebilsklasse med den nye PARTNER. Den viser ikke alene et nyt dynamisk design, som indvendigt fuldendes af PEUGEOT i-Cockpit, men er samtidig udstyret med komfort- og sikkerhedsfeatures, der er fuldt ud på højde med en moderne personbil. Herudover lanceres to innovative nyheder: Overload Indikator og Surround Rear Vision, som giver udsyn og forhindrer blinde vinkler. Den nye PEUGEOT PARTNER er kort sagt et komfortabelt mobilt kontor, der med sit praktiske varerum tilbyder et væld af anvendelsesmuligheder.

Den første varebil med PEUGEOT i-Cockpit

Der er solgt mere end 4.000.000 personbiler med PEUGEOT i-Cockpit, og nu bliver en varebil for første gang udstyret med PEUGEOTs signatur-feature. ”Vi har de samme ambitioner for vores varebilsdesign, som vi har vist med vores personbiler”, fortæller Jean-Phillipe Imperato, PEUGEOT CEO, ” Vi vil disrupte markedet med innovativt udstyr, som endnu ikke er set i segmentet”.

PEUGEOT i-Cockpit er meget mere end et elegant designelement – det er en ergonomisk opbygning bestående af et lille sporty rat, head-up instrumentering og touch skærm, som sikrer en intuitiv og ikke mindst sikker kørsel for føreren. Head-up instrumenteringen gør det muligt at aflæse essentielle informationer uden at tage blikket væk fra vejen, mens den 8” store touch skærm giver adgang til nøglefunktioner som radio, navigation, telefon etc.

Surround Rear Vision: Et sikkert overblik over omgivelserne

Med Surround Rear Vision har føreren optimalt udsyn inde fra bilen, mens han samtidig kan koncentrere sig om kørslen. Systemet består af to kameraer – et på sidespejlet på passagersiden og et på bagenden. Det giver udsyn langs passagersiden, så der ikke opstår blinde vinkler, mens kameraet bagtil gør det nemmere at manøvrere i byen, varehuse og andre steder, hvor pladsen er trang. Billederne vises på en skærm, der er integreret i bakspejlet.

Overload Indikator – maksimal udnyttelse af varerummet

Den nye PEUGEOT PARTNER har et generøst varerum og effektiv nyttelast. Dette kan udnyttes maksimalt med et nyt teknologisk system: Overload Indikator. Det fungerer helt enkelt ved, at vægten måles automatisk, når der er tænding på bilen. Når 90 % af den tilladte vægt er opnået, tændes et hvidt LED lys i kontrolknappen og når den tilladte vægt er overskredet, lyser den orange og der vises samtidig en advarsel i instrumenteringen.

Dette system øger ikke alene sikkerheden ved at minimere risikoen for, at føreren mister kontrollen over køretøjet eller at der sker en punktering, det forhindrer også for tidligt slid og overforbrug af brændstof.

Udstyr som i en moderne personbil

Listen over komfort- og sikkerhedsudstyr er omfattende. Afhængigt af den valgte version kan PEUGEOT PARTNER udstyres som en 3008 SUV: Elektrisk parkeringsbremse, adaptiv fartpilot, udvidet skiltegenkendelse, aktiv vejbaneassistent, aktiv træthedsovervågning, automatisk nødbremsesystem, Activ Blindspot Assist, automatisk fjernlys, 8” touch skærm med Mirror Screen og mulighed for 3D TomTom navigation, etc.

En businesspartner med personlighed

Designet på PEUGEOT PARTNER viderefører linjerne fra PEUGEOT RIFTER, hvilket giver den et dynamisk og selvsikkert udseende. Fronten er på én gang moderne og robust med løve-logoet placeret i kølergrillen, der flankeres af de markante forlygter. Profilen viser en perfekt balance mellem den korte motorhjelm og den høje hoftelinje, der afsluttes i bagenden med kort udhæng.

Designer Keith Ryder om designet:

”EMP2-platformen giver en ekstrem god performance, men den har desuden givet os mulighed for at skabe et stærkt, dynamisk og robust design. Den nye opbygning har betydet: kortere udhæng, hvilket sikrer en bedre manøvredygtighed, en højere motorhjelm for øget stivhed og et optimeret karosseri, der har resulteret i et mere rummeligt og praktisk interiør”.

Den nye PEUGEOT PARTNER har en længde på 4,40 m for standard-versioner, hvilket giver mulighed for at laste genstande på 1,81 m. Varerummet er på 3,30 m3 til 3,80 m3 afhængigt af version og det giver plads til 2 Europaller.

Den lange version er 4,75 m og det giver en lastlængde på 2,16 m og et varerum på 3,90 m3 til 4,40 m3.

Nyttelasten er en af de bedste i segment og ligger på 650 kg til 1000 kg afhængigt af version.

Kabinen kan udstyres med et Multiflex bænksæde, som gør det muligt at medbringe tre passagerer. Herudover giver det øget fleksibilitet i forhold til at transportere lange objekter, idet et af passagersæderne kan klappes op og derved skabe øget lastlængde.

Effektive motorer

Der er lagt et stort arbejde i optimering af varebilens karosseri for at opnå vægtreduktion med henblik på at nedbringe både brændstofforbrug og CO2-udledning. Dette har resulteret i en portefølje af meget effektive motorer, der alle lever op til de nyeste normer og den kommende WLTP certificering.

Der er mulighed for at vælge mellem to versioner af 1.2 PureTech benzinmotoren - begge er udstyret med partikelfilter:

• PureTech 130 hk S&S med EAT8 (8-trins automatgearkasse, tilgængelig i 2019)
  • PureTech 110 hk S&S med manuel 6-trins gearkasse

Dieselmotorerne fås i tre forskellige udgaver:

• BlueHDi 130 hk S&S med manuel 6-trins gearkasse eller EAT8 8-trins automatgearkasse
  • BlueHDi 100 hk S&S med manuel 5-trins gearkasse
  • BlueHDi 75 hk med manuel 5-trins gearkasse

Blue-HDi-motorerne er alle udstyrete med partikelfilter og SCR-teknologi, som reducerer emisionner.

Den nye PEUGEOT PARTNER introduceres på det danske marked til januar 2019.

PEUGEOT sætter strøm til sin stand på Genève Motor Show28.2.2019 16:01:11 CETPressemeddelelse

PEUGEOT præsenterer to verdenspremierer på dette års udgave af Genève Motor Show, der begge vidner om, at mærket har sat strøm til sin fremtid. En fremtid, der med den nye e-208 og 208 er lige om hjørnet, mens den spektakulære 400 hestes plug-in hybrid 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED er en konceptbil, der viser PEUGEOTs intentioner om at udvikle performance-modeller med plug-in hybrid drivlinje.

Ny PEUGEOT 208: Futuristisk og moderne28.2.2019 12:16:47 CETPressemeddelelse

I året, hvor PEUGEOT kan se tilbage på 208 års historie, ser mærket i stedet fremad og præsenterer en ny 208, der i den grad skiller sig ud fra mængden. Designet er sporty og elegant på samme tid, hvilket også opleves indvendigt, hvor 208 er udstyret med et nyt, banebrydende PEUGEOT i-Cockpit med 3D head-up display. Den nye 208 fås fra start med tre forskellige drivmidler: El, benzin eller diesel. Den har verdenspremiere på Genève Motor Show til marts og bliver lanceret i løbet af efteråret 2019.

PEUGEOT 508 er nomineret til Årets Bil i Danmark 201912.10.2018 16:25:39 CESTPressemeddelelse

Den danske Årets Bil kåring 2019 er i fuld gang. 26 danske motorjournalister har netop afsluttet første etape af udvælgelsen, der kulminerer den 23. januar, hvor den endelige vinder udråbes til den store finale. Den finder sted på Forstads Museet i Hvidovre, der med den spektakulære udstilling ”Årets Bil 1969-2019 - Familien Danmark på hjul” fejrer 50-året for kåringen af den første Årets Bil i Danmark.