PEUGEOT-LØVEN hvæsser klørene på Genève Motor Show

PEUGEOT indtager Genève Motor Show 2018 med ikke mindre end tre verdenspremierer: - Den nye PEUGEOT 508, en radikal sedan med et skarpt design, som er et udtryk for PEUGEOTs ambitioner i D-segmentet. - PEUGEOT RIFTER, designet til hverdagens eventyr i et robust og elegant design. Vises også i en særlig konceptversion med firehjulstræk. - En imponerede løve, som er mærkets nye ambassadør. Skulpturen er inkarnationen af PEUGEOTs stolthed og fejrer løve-emblemets 160 års historie.

De tre verdenspremierer bliver vist på en 1.320 m2 stor stand i et nyt, rent design, som er delt op i fem forskellige områder:

• De tre verdenspremierer
  • PEUGEOT Design Lab, hvor man kan opleve Sea Drive Concept, der er udviklet for Beneteau Yachts, PEUGEOT image produkter samt elscooter og sammenfoldelig cykel
  • PEUGEOT teknologi, herunder den nye EAT8 automatisk gearkasse, PureTech 225 hk benzinmotor og BlueHDi 130 hk dieselmotor samt de nyeste køreassistentsystemer.
  • PEUGEOT SPORT, hvor der vises 208 WRX, 308 TCR og 208 samt 308 i GTi-versioner
  • PEUGEOT Metropolis – en trehjulet scooter

En ekstraordinær løve

PEUGEOT har siden 1858 brugt løve-logoet som symbol på mærkets kvaliteter: smidighed, styrke og hurtighed – hvilket er inspireret af de oprindelige savklinger

I forbindelse med Genève Motor Show præsenterer PEUGEOT en løve i ekstraordinære dimensioner for at fejre løve-emblemets 160 års jubilæum og mærkets mere end 200 års historie. Den spektakulære skulptur er skabt af designerne i PEUGEOT Design Lab og skal symbolisere mærkets stolthed, styrke og kompromisløse jagt på kvalitet, som er dybtforankret i PEUGEOTs DNA.

Head of Design, Gilles Vidal fortæller: ”Designerne har skabt et ikonisk og tidløst design med flydende og udhuggede flader. De store dimensioner understregen løvens solide, kraftfulde og urokkelige karakter. Dens positur, som bevæger sig beslutsomt fremad uden at være aggressiv, udstråler en afklarethed og en selvsikker tro på fremtiden.”

Den nye PEUGEOT-ambassadør er 12,5 meter lang og 4,8 meter høj og vil uden tvivl indtage standen som løvernes konge.

Ny PEUGEOT 508 – den radikale sedan

Den nye PEUGEOT 508 har et muskuløst og skarpt design med en 5-dørs sedan/coupé fasback profil,d er understreges af de rammeløse døre. Fronten er inspireret af PEUGEOT Instinkt med opaliserende lodrette LED forlygter som lyssignatur, mens bagenden er karakteriseret af et sort vandret bånd med integrerede tredimensionelle Full LED baglygter.

Indvendigt er det gennemførte instrumentbord og i-Cockpit taget direkte fra konceptbilen Exalt. Det består af et kompakt rat, en stor 10” HD kapacitiv touchskærm og et 12.3” high-res digitalt head-up display, der har mulighed for seks forskellige indstillinger, mens den centrale touchskærm er perfekt integreret i instrumentbordet i samme højde som head-up displayet.

Den nye PEUGEOT 508 er udstyret med den nyeste teknologi, hvilket bl.a. indbefatter en nye EAT8 automatisk gearkasse, undervogn med aktiv elektronisk dæmpning (standard på GT og alle benzinversioner) og af køreassistentsystemer kan bl.a. fremhæves Night Vision System.

At den nye PEUGEOT 508 er et meget konkret billede på mærkets upmarket strategi, ses desuden tydelig i valg af materialer og kvalitetsoplevelsen.

Ny PEUGEOT RIFTER OG RIFTER 4X4 CONCEPT

PEUGEOT RIFTER kombinerer på succesfuld vis et robust look og slanke linjer i et design, der understreger, at udgangspunktet for bilen er eventyrlyst og det betyder, at dens egenskaber udnyttes til fulde både i storbyens jungle og i den vilde natur.

Den nye PEUGEOT RIFTER er bygget på PSAs EMP2 platform, hvilket garanterer både fleksibilitet og holdbarhed. Den fås i to længder med 5 eller 7 sæder og er udstyret med PEUGEOT i-Cockpit, hvilket sammen med en række teknologiske features og effektive motorer betyder, at bilen er et perfekt mix

af praktisk alsidighed og gode køreegenskaber. PEUGEOT RIFTER er bygget til allround brug og er designet til at inspirere hverdagens opdagelsesrejsende.

PEUGEOT RIFTER 4x4 CONCEPT er skræddersyet til eventyr på alle typer terræn og til at udforske store områder. Den har firehjulstræk, særlige dæk og en øget frihøjde (80 mm). Herudover er den udstyret med et Overland tagtelt og på cykelholderen hænger en helt ny elektrisk mountain bike, PEUGEOT eM02 Powertube, der har batteriet integreret i stellet.

Langt væk fra byens lys oplyser PEUGEOT RIFTER 4x4 CONCEPT landskabet med en 1,35 m lang LED lyststribe henover forruden. Den består af 100 LED lys og giver ikke mindre end 300 W.

PEUGEOT DESIGN LAB: ekspertise ud over biler

Missionen hos designerne i PEUGEOT DESIGN LAB er at gøre PEUGEOTs ekspertise og viden tilgængelig for kunder uden for bilbranchen. Et eksempel herpå er Sea Drive Concept, der er udviklet for BENETEAU yachts. Her kombineres det intuitive PEUGEOT i-Cockpit med Ship Control, som er en on-board computer udviklet af BENETEAU for bl.a. at gøre det nemmere at navigere.

Herudover skaber PEUGEOT DESIGN LAB forskellige image produkter som salt- og peberkværne, kufferter, ure, tøj, surboards og ikke mindst alternative mobilitetsløsninger som e-Kcik scooteren og den elektriske PEUGEOT e-F02 foldecykel.

Der vil være designere til stede på standen i Genève for at illustrere og tale om kompetencerne i PEUGEOT DESIGN LAB.

Ny elektrisk varebil fra PEUGEOT: e-EXPERT15.7.2020 17:36:44 CESTPressemeddelelse

PEUGEOT præsenterer en ny 100 % elektrisk varebil i klassen af mellemstore varebiler: e-EXPERT. Den rummer alle de originale kvaliteter fra den prisbelønnede EXPERT, nu blot med nul emission. e-Expert tilbyder helt i tråd med PEUGEOTs elbilstrategi ”Power of Choice” en vifte af valgmuligheder:  Mulighed for at vælge mellem en rækkevidde på 230 eller 330 km  Tre længder  Mulighed for at trække 1.000 kg trailer  Lasteevne på op til 1.275 kg  Varerumsvolumen identisk med ICE-versionerne

PEUGEOT skyder nytåret ind med Danmarkspremiere på den nye 208 den 4.- 5. januar27.12.2019 11:01:24 CETPressemeddelelse

Når Peugeot-forhandlerne åbner dørene til den traditionelle nytårskur i weekenden den 4. - 5. januar, er det ikke kun det nye år, der bliver fejret med champagne, men også en funklende ny Danmarkspremiere. Afløseren til bestselleren 208 står på spring og Peugeot-forhandlerne glæder sig til at vise den helt nye 208 frem. Den fås fra 147.990 kr. for en Active PureTech 75 hk.