PEUGEOT-LØVEN brøler højt i Danmark

2017 skriver sig ind i Peugeots historie, som et år, der vil blive husket for succes på alle fronter. 3008 SUV opnåede den prestigefyldte titel ”Car of the Year 2017”, Expert blev valgt som ”Årets Varebil 2017” i Danmark og den nye 7-personers 5008 SUV fik en meget positiv modtagelse, bl.a. som testvinder i flere dueller. Med næsten 10.000 solgte eksemplarer kørte bestselleren 208 ind på førstepladsen, som danskernes foretrukne bil, men de danske bilkunder tog også rigtig godt imod Peugeots SUV-modeller og det betød bl.a., at 2008 blev den mest solgte i sin klasse og 3008 indtog en andenplads i segmentet.

”Danskerne har købt mere end 22.000 personbiler med en løve på fronten og det er en blåstempling, som vi sætter stor pris på”, fortæller Brand Director hos Peugeot Danmark, Joakim Læbo, og understreger samtidig: ”Den største tilfredsstillelse er, at vi er de private bilkunders foretrukne personbilsmærke* og det er en anerkendelse, som vi vil gøre alt for at leve op til i 2018 – bl.a. ved fortsat at tage pulsen på markedet og sammensætte premium modeller med masser af lækkert udstyr.”

Forrygende start på det nye år

De gode takter fortsætter i 2018, hvor Peugeot ikke alene holder kadancen fra sidste år, men markerer sig som nummer 1 i på salgslisten over solgte personbiler med en markedsandel på 12,2 %**.

208 har to år i træk opnået at blive den mest købte model på det danske bilmarked og den første måned i 2018 understreger dens vedholdende popularitet – hele 1.305 leverede biler og en overbevisende førsteplads i klassen**.

Årets første måned vidner også om, at SUV-tendensen, der for alvor brød igennem i 2017, fortsætter med fuld fart i 2018. Peugeots SUV-salg er i januar steget med 25 %, fordelt på både 2008, 3008 og 5008.

”Vi hilser fortsat afgiftsændringen velkommen”, fortæller Joakim Læbo og forklarer: ”Salgstallene viser, at efterårets regulering af skalaknækket har haft den positive effekt, at danskerne har fået råd til større og mere sikre biler. Vi oplever, at kunderne finder SUV-modellerne attraktive pga. den ergonomiske indstigning og ikke mindst grundet designet, der i den grad signalerer livsstil.”

*Salg til private kunder inkl. privatleasing

**Kilde: De Danske Bilimportører

PEUGEOT præsenterer en helt ny PARTNER til de professionelle26.6.2018 07:16pressemeddelelse

PEUGEOT sætter høje standarder i den lille varebilsklasse med den nye PARTNER. Den viser ikke alene et nyt dynamisk design, som indvendigt fuldendes af PEUGEOT i-Cockpit, men er samtidig udstyret med komfort- og sikkerhedsfeatures, der er fuldt ud på højde med en moderne personbil. Herudover lanceres to innovative nyheder: Overload Indikator og Surround Rear Vision, som giver udsyn og forhindrer blinde vinkler. Den nye PEUGEOT PARTNER er kort sagt et komfortabelt mobilt kontor, der med sit praktiske varerum tilbyder et væld af anvendelsesmuligheder.

PEUGEOT hæver barren med ny ambitiøs 508 SW7.6.2018 06:00pressemeddelelse

Blot få måneder efter afsløringen af den nye 508 er PEUGEOT klar med de første fotos af SW-versionen. Der er tale om en gennemgribende ændring. Den nye PEUGEOT 508 SW bryder med de eksisterende designkoder for stationcars i D-segmentet og har i stedet hentet inspiration fra shooting brake-universet. Designet er skarpt med en lavtliggende hoftelinje, og der er opnået en perfekt balance mellem sporty elegance og funktionalitet med rummelig passagerplads og et generøst bagagerum. Den nye 508 SW er udstyret med den nyeste generation af PEUGEOT i-Cockpit, der sammen med bilens performance, sikkerhed og komfort sikrer en intens oplevelse bag rattet. Den nye PEUGEOT 508 SW har verdenspremiere til oktober 2018 i forbindelse med Paris Motor Show og vil efterfølgende blive lanceret i Europa fra januar 2019.

Interdan-koncernen overtager importen af Opel i Danmark15.5.2018 10:02pressemeddelelse

Groupe PSA og Interdan-koncernen har netop underskrevet en aftale, som betyder, at Interdan koncernen overtager importen af Opel i Danmark og Sverige. Interdan-koncernen har siden starten af 1950´erne varetaget importen af Peugeot i Danmark og har løftet mærket til at være blandt de mest populære personbilsmærker på det dansk marked. Overtagelsen af Opel er en naturlig udvidelse af det frugtbare samarbejde mellem Groupe PSA og Interdan, der blev cementeret med en succesfuld overtagelse af importen af Citroën og DS i Danmark i 2016.

PEUGEOT-LØVEN hvæsser klørene på Genève Motor Show27.2.2018 13:29pressemeddelelse

PEUGEOT indtager Genève Motor Show 2018 med ikke mindre end tre verdenspremierer: - Den nye PEUGEOT 508, en radikal sedan med et skarpt design, som er et udtryk for PEUGEOTs ambitioner i D-segmentet. - PEUGEOT RIFTER, designet til hverdagens eventyr i et robust og elegant design. Vises også i en særlig konceptversion med firehjulstræk. - En imponerede løve, som er mærkets nye ambassadør. Skulpturen er inkarnationen af PEUGEOTs stolthed og fejrer løve-emblemets 160 års historie.

Ny PEUGEOT 508 – et overbevisende statement22.2.2018 09:54pressemeddelelse

Den nye PEUGEOT 508 ændrer alt. Dens opbygning er mere kompakt og højden er reduceret. Det udvendige design er skarpere og mere robust, mens bilens spektakulære interiør inkluderer en udvikling af det ikoniske PEUGEOT i-Cockpit. Dens vejgreb, nye motorer, de utallige teknologiske features, men også det kvalitetsmæssige kvantespring betyder, at den nye PEUGEOT 508 hæver barren i D-segmentet og understøtter mærkets upmarket strategi.