PEUGEOT-LØVEN brøler højt i Danmark

2017 skriver sig ind i Peugeots historie, som et år, der vil blive husket for succes på alle fronter. 3008 SUV opnåede den prestigefyldte titel ”Car of the Year 2017”, Expert blev valgt som ”Årets Varebil 2017” i Danmark og den nye 7-personers 5008 SUV fik en meget positiv modtagelse, bl.a. som testvinder i flere dueller. Med næsten 10.000 solgte eksemplarer kørte bestselleren 208 ind på førstepladsen, som danskernes foretrukne bil, men de danske bilkunder tog også rigtig godt imod Peugeots SUV-modeller og det betød bl.a., at 2008 blev den mest solgte i sin klasse og 3008 indtog en andenplads i segmentet.

”Danskerne har købt mere end 22.000 personbiler med en løve på fronten og det er en blåstempling, som vi sætter stor pris på”, fortæller Brand Director hos Peugeot Danmark, Joakim Læbo, og understreger samtidig: ”Den største tilfredsstillelse er, at vi er de private bilkunders foretrukne personbilsmærke* og det er en anerkendelse, som vi vil gøre alt for at leve op til i 2018 – bl.a. ved fortsat at tage pulsen på markedet og sammensætte premium modeller med masser af lækkert udstyr.”

Forrygende start på det nye år

De gode takter fortsætter i 2018, hvor Peugeot ikke alene holder kadancen fra sidste år, men markerer sig som nummer 1 i på salgslisten over solgte personbiler med en markedsandel på 12,2 %**.

208 har to år i træk opnået at blive den mest købte model på det danske bilmarked og den første måned i 2018 understreger dens vedholdende popularitet – hele 1.305 leverede biler og en overbevisende førsteplads i klassen**.

Årets første måned vidner også om, at SUV-tendensen, der for alvor brød igennem i 2017, fortsætter med fuld fart i 2018. Peugeots SUV-salg er i januar steget med 25 %, fordelt på både 2008, 3008 og 5008.

”Vi hilser fortsat afgiftsændringen velkommen”, fortæller Joakim Læbo og forklarer: ”Salgstallene viser, at efterårets regulering af skalaknækket har haft den positive effekt, at danskerne har fået råd til større og mere sikre biler. Vi oplever, at kunderne finder SUV-modellerne attraktive pga. den ergonomiske indstigning og ikke mindst grundet designet, der i den grad signalerer livsstil.”

*Salg til private kunder inkl. privatleasing

**Kilde: De Danske Bilimportører

PEUGEOT skyder nytåret ind med Danmarkspremiere på den nye 208 den 4.- 5. januar27.12.2019 11:01:24 CETPressemeddelelse

Når Peugeot-forhandlerne åbner dørene til den traditionelle nytårskur i weekenden den 4. - 5. januar, er det ikke kun det nye år, der bliver fejret med champagne, men også en funklende ny Danmarkspremiere. Afløseren til bestselleren 208 står på spring og Peugeot-forhandlerne glæder sig til at vise den helt nye 208 frem. Den fås fra 147.990 kr. for en Active PureTech 75 hk.

Prisvindende PARTNER Van på toppen23.7.2019 09:00:00 CESTPressemeddelelse

Den nye PEUGEOT PARTNER Van, som er belønnet med både ”Van of the Year 2019” prisen og ”Årets Varebil 2019”, er kørt direkte ind på førstepladsen over de mest solgte varebiler i sin klasse. En markedsandel på 21,4 %* viser med al tydelighed, at kunderne også værdsætter de egenskaber, der sikrede PARTNER Van de to anerkendte priser: Moderne sikkerhedsudstyr, komfort, gode køreegenskaber og et potent design.

Ny PEUGEOT 2008: Endnu mere SUV – endnu mere high-tech19.6.2019 08:01:10 CESTPressemeddelelse

Den nye 2008 er en virkeliggørelse af PEUGEOTs spændende vision for fremtiden. Den er en ultramoderne fortolkning af en instinktiv køreoplevelse og alsidige SUV-karakteristika, der understreger, at teknologi og passion sagtens kan gå hånd i hånd. Den nye PEUGEOT 2008 er udstyret med den nyeste generation af PEUGEOT i-Cockpit 3D samt adskillige køreassistentsystemer, der er udviklet med baggrund i den bedste teknologiske know-how, som PEUGEOT har at tilbyde. Dette betyder desuden, at den nye 2008 fra start vil blive tilbudt med tre forskellige drivmidler: El, benzin eller diesel.