PEUGEOT-LØVEN brøler højt i Danmark

2017 skriver sig ind i Peugeots historie, som et år, der vil blive husket for succes på alle fronter. 3008 SUV opnåede den prestigefyldte titel ”Car of the Year 2017”, Expert blev valgt som ”Årets Varebil 2017” i Danmark og den nye 7-personers 5008 SUV fik en meget positiv modtagelse, bl.a. som testvinder i flere dueller. Med næsten 10.000 solgte eksemplarer kørte bestselleren 208 ind på førstepladsen, som danskernes foretrukne bil, men de danske bilkunder tog også rigtig godt imod Peugeots SUV-modeller og det betød bl.a., at 2008 blev den mest solgte i sin klasse og 3008 indtog en andenplads i segmentet.

”Danskerne har købt mere end 22.000 personbiler med en løve på fronten og det er en blåstempling, som vi sætter stor pris på”, fortæller Brand Director hos Peugeot Danmark, Joakim Læbo, og understreger samtidig: ”Den største tilfredsstillelse er, at vi er de private bilkunders foretrukne personbilsmærke* og det er en anerkendelse, som vi vil gøre alt for at leve op til i 2018 – bl.a. ved fortsat at tage pulsen på markedet og sammensætte premium modeller med masser af lækkert udstyr.”

Forrygende start på det nye år

De gode takter fortsætter i 2018, hvor Peugeot ikke alene holder kadancen fra sidste år, men markerer sig som nummer 1 i på salgslisten over solgte personbiler med en markedsandel på 12,2 %**.

208 har to år i træk opnået at blive den mest købte model på det danske bilmarked og den første måned i 2018 understreger dens vedholdende popularitet – hele 1.305 leverede biler og en overbevisende førsteplads i klassen**.

Årets første måned vidner også om, at SUV-tendensen, der for alvor brød igennem i 2017, fortsætter med fuld fart i 2018. Peugeots SUV-salg er i januar steget med 25 %, fordelt på både 2008, 3008 og 5008.

”Vi hilser fortsat afgiftsændringen velkommen”, fortæller Joakim Læbo og forklarer: ”Salgstallene viser, at efterårets regulering af skalaknækket har haft den positive effekt, at danskerne har fået råd til større og mere sikre biler. Vi oplever, at kunderne finder SUV-modellerne attraktive pga. den ergonomiske indstigning og ikke mindst grundet designet, der i den grad signalerer livsstil.”

*Salg til private kunder inkl. privatleasing

**Kilde: De Danske Bilimportører

Ny elektrisk varebil fra PEUGEOT: e-EXPERT15.7.2020 17:36:44 CESTPressemeddelelse

PEUGEOT præsenterer en ny 100 % elektrisk varebil i klassen af mellemstore varebiler: e-EXPERT. Den rummer alle de originale kvaliteter fra den prisbelønnede EXPERT, nu blot med nul emission. e-Expert tilbyder helt i tråd med PEUGEOTs elbilstrategi ”Power of Choice” en vifte af valgmuligheder:  Mulighed for at vælge mellem en rækkevidde på 230 eller 330 km  Tre længder  Mulighed for at trække 1.000 kg trailer  Lasteevne på op til 1.275 kg  Varerumsvolumen identisk med ICE-versionerne

PEUGEOT skyder nytåret ind med Danmarkspremiere på den nye 208 den 4.- 5. januar27.12.2019 11:01:24 CETPressemeddelelse

Når Peugeot-forhandlerne åbner dørene til den traditionelle nytårskur i weekenden den 4. - 5. januar, er det ikke kun det nye år, der bliver fejret med champagne, men også en funklende ny Danmarkspremiere. Afløseren til bestselleren 208 står på spring og Peugeot-forhandlerne glæder sig til at vise den helt nye 208 frem. Den fås fra 147.990 kr. for en Active PureTech 75 hk.