PEUGEOT-LØVEN brøler højt i Danmark

2017 skriver sig ind i Peugeots historie, som et år, der vil blive husket for succes på alle fronter. 3008 SUV opnåede den prestigefyldte titel ”Car of the Year 2017”, Expert blev valgt som ”Årets Varebil 2017” i Danmark og den nye 7-personers 5008 SUV fik en meget positiv modtagelse, bl.a. som testvinder i flere dueller. Med næsten 10.000 solgte eksemplarer kørte bestselleren 208 ind på førstepladsen, som danskernes foretrukne bil, men de danske bilkunder tog også rigtig godt imod Peugeots SUV-modeller og det betød bl.a., at 2008 blev den mest solgte i sin klasse og 3008 indtog en andenplads i segmentet.

”Danskerne har købt mere end 22.000 personbiler med en løve på fronten og det er en blåstempling, som vi sætter stor pris på”, fortæller Brand Director hos Peugeot Danmark, Joakim Læbo, og understreger samtidig: ”Den største tilfredsstillelse er, at vi er de private bilkunders foretrukne personbilsmærke* og det er en anerkendelse, som vi vil gøre alt for at leve op til i 2018 – bl.a. ved fortsat at tage pulsen på markedet og sammensætte premium modeller med masser af lækkert udstyr.”

Forrygende start på det nye år

De gode takter fortsætter i 2018, hvor Peugeot ikke alene holder kadancen fra sidste år, men markerer sig som nummer 1 i på salgslisten over solgte personbiler med en markedsandel på 12,2 %**.

208 har to år i træk opnået at blive den mest købte model på det danske bilmarked og den første måned i 2018 understreger dens vedholdende popularitet – hele 1.305 leverede biler og en overbevisende førsteplads i klassen**.

Årets første måned vidner også om, at SUV-tendensen, der for alvor brød igennem i 2017, fortsætter med fuld fart i 2018. Peugeots SUV-salg er i januar steget med 25 %, fordelt på både 2008, 3008 og 5008.

”Vi hilser fortsat afgiftsændringen velkommen”, fortæller Joakim Læbo og forklarer: ”Salgstallene viser, at efterårets regulering af skalaknækket har haft den positive effekt, at danskerne har fået råd til større og mere sikre biler. Vi oplever, at kunderne finder SUV-modellerne attraktive pga. den ergonomiske indstigning og ikke mindst grundet designet, der i den grad signalerer livsstil.”

*Salg til private kunder inkl. privatleasing

**Kilde: De Danske Bilimportører

All-inclusive på gule plader med Peugeot LeasingPRO26.1.2018 12:00pressemeddelelse

Peugeot lancerer et helt nyt leasingkoncept for erhvervslivet, der er en totalløsning, som tager højde for alt, der er forbundet med leasing af ny varebil. LeasingPRO er både en rentabel og tidsbesparende løsning, som tilfredsstiller alle behov, uanset om man har 5 eller 50 varebiler i flåden. Peugeot Expert, der blev kåret som ”Årets Varebil 2017”, fås med en LeasingPRO aftale fra 2.995 kr./mdr. og en førstegangsydelse på 25.000 kr.