PEUGEOT indtager Paris Motor Show med tre verdenspremierer

Når byernes by slår dørene op til dette års udgave af Paris Motor Show, præsenterer PEUGEOT en elektrisk selvkørende konceptbil, der uden tvivl vil stjæle rampelyset på standen: PEUGEOT e-Legend. Herudover vises 508 SW, der har verdenspremiere - og ikke mindst PEUGEOTs bud på Plug-in Hybrid-teknologi i form af 3008, 508 og 508 SW med enten 225 eller 300 hk.

PEUGEOT e-Legend Concept - #UnBoringTheFuture

PEUGEOT e-Legend er mere end et teknologisk manifest, den er en inkarnation af PEUGEOTs DNA. Den har både rødder i mærkets 120 års automobilhistorie og er samtidig en vision for fremtiden. En vision, der kombinerer selvkørende teknologi med et attraktivt og iøjnefaldende design med det ene mål: at tilbyde en inciterende køreoplevelse. Frihed rimer ikke på ensformighed og PEUGEOT e-Legend er et gennemført opgør med kedsomhed, for som PEUGEOT CEO, Jean-Philippe Imparato understreger: ”Kedsomhed vil aldrig være en del af vores DNA”.

PEUGEOT e-Legend er en nyfortolkning af den ikoniske 504 Coupé og den har videreført den særlige PEUGEOT lyssignatur med de tre løveklør.

Gilles Vidal fortæller om designet:

”PEUGEOT e-Legend er en moderne og skarp Coupé. En ultra-teknologisk arketype, hvis styrke er baseret på DNA´et i 504 Coupé, men den placerer os samtidig i en nær fremtid uden nostalgi. Den er en virkeliggørelse af vores tilgang til et PEUGEOT design, som adresserer bilindustriens nye teknologiske udfordringer.”

PEUGEOT e-Legend fås med fire forskellige køreindstillinger – to selvkørende og to manuelle. De selvkørende køreindstillinger er defineret som en SOFT, hvor der er lagt vægt på passagerernes velvære med så lidt forstyrrende information på displayet som muligt, og en SHARP med maksimal information og fuld connection til digitale aktiviteter. Når bilen er indstillet til selvkørende funktion trækkes rattet tilbage takket være ”by wire” teknologi og giver således plads til en 49” stor touch skærm, hvor passagererne kan få tiden til at gå med at spille et integreret videospil eller se en film.

I den manuelle køreindstilling kan vælges mellem LEGEND, som er en cruising indstilling, hvor de digitale instrumenter ligner de tre originale instrumenture fra 504 Coupé, eller BOOST, der giver en dynamisk kørsel takket være den kraftfulde elektriske motor.

Lydinnovation

PEUGEOT e-Legend er udstyret med Houndify-teknologi, som er udviklet af SOUNDHOUND Inc. Den fungerer som en stemmeaktiveret personlig assistent, som føreren kan bruge til at ændre køreindstilling, lytte til playliste eller åben/lukke de elektriske døre. Systemet svarer med Gilles Vidals digitaliserede stemme (Style director PEUGEOT) og det indbefatter 17 forskellige sprog. I løbet af to år vil en version af dette system, som er tilpasset de serieproducerede biler, blive introduceret på markedet.

PEUGEOT er gået sammen med FOCAL for at skabe en lydoplevelse ud over det sædvanlige. Det er eksempelvis muligt at høre beskeder fra navigationssystemet, samtidig med at passagererne kan lytte til musik, eller der kan skabes en lydboble omkring passagerne i bilen, hvor hver person lytter til sin egen musik.

En ultra-teknologisk arketype

PEUGEOT e-Legend er 4650 mm lang, 1930 mm bred, 1350 mm høj og har en akselafstand på 2690 mm.

Den er lakeret i en gråmetal farve med et strejf af champagne, og afhængigt af lyset udenfor kan den skifte fra krom til bronze look. Som et modspil til de lidt kolde digitale features er bilen udstyret med varme materialer, hvilket bl.a. betyder et comeback til velour-indtræk. PEUGEOT e-Legend er udstyret med sart lyseblå velour, mens dørene og instrumentpanelet er udsmykket med paldao træ, som er en moderne fortolkning af 60´ernes palisander og ibenholt beklædning.

Den selvkørende konceptbil er udstyret med en 100 % elektrisk drivlinje. Med 100 kWh batterier yder motoren hele 462 hk og når et drejningsmoment på 800 Nm, der fordeles på alle fire hjul. Det betyder, at PEUGEOT e-Legend accelererer 0-100 km på under 4 sekunder og har en maksimal hastighed på 220 km/t. Rækkevidden er 600 km ifølge WLTP normen, og med hurtig genopladning er de 500 km allerede tilgængelige efter 25 min.

Nye PEUGEOT PLUG-IN HYBRID motorer

PEUGEOT introducerer i andet halvår af 2019 en helt ny tilføjelse til sine effektive BlueHDi og PureTech motorer: HYBRID og HYBRID4 (firehjulstræk). 508 og 508 vil kunne fås i HYBRID-udgave, mens HYBRID4 er tiltænkt 3008.

De nye Plug-in Hybrid motorer er baseret på 1.6 l PureTech benzinmotor, der yder 180 hk i HYBRID-versionen og 200 hk i HYBRID4-versionen.

Benzinmotoren er kombineret med en ny e-EAT8 automatisk gearkasse, der er specielt udviklet til PEUGEOTs Plug-in Hybrid motorer. Den tilfører i sig selv 60 Nm og er samtidig forbundet med en elmotor, som tilfører 110 hk til forakslen. På HYBRID4-versionen er også bagakslen udstyret med en 110 hk elmotor, som sammen med elmotoren på forakslen skaber det elektriske firehjulstræk.

Batteriet er et Lithium-ion med 300V og det er placeret under anden sæderække på både HYBRID og HYBRID4-versionerne, hvilket betyder, at der stadig er rigeligt plads til både passagerer og bagage, idet bagagerumsvolumenen er uændret. Batteriet har en kapacitet på henholdsvis 11,8 KWh i HYBRID-udgave og 13,3 KWh i HYBRID4-udgave. Dette giver mulighed for 100 % el-kørsel i op til 40 km for 508 og 508 SW-versionerne, mens 3008 HYBRID4 kan køre op til 50 km på ren el.

PEUGEOT i-Cockpit er en signatur feature og det vil naturligvis også være at finde i 508/508 SW HYBRID og 3008 HYBRID4. Det er dog blevet modificeret, så det i stedet for at vise omdrejningstæller viser et powermeter, køreindstillinger, rækkevidde etc., men muligheden for at vælge hvad og hvordan det skal vises, er den samme.

Der er mulighed for at vælge mellem flere køreindstillinger. Zero-emission indstilling betyder udelukkende kørsel på el, hvor det er muligt at køre helt op til 135 km/t, før forbrændingsmotoren tager over. Vælges Sport yder alle motorer maksimalt, mens Hybrid-indstillingen lader systemet vælge den mest effektive løsning. En anden indstilling er eksempelvis e-Save, hvor føreren via en menu på touch skærmen kan vælge at gemme strøm til senere brug i forbindelse med bykørsel.

HYBRID4-teknologien er indtil videre kun tilgængelig på 3008 i GT-versionen. På trods af en ydelse på hele 300 hk og en acceleration 0-100 km/t på 6,5 sekunder, har 3008 HYBRID4 en CO2-udledning på mindre end 49 g/km efter WLTP standard.

508 og 508 SW HYBRID fås i tre udstyrsniveauer: Allure, GT-Line og GT. De har en ydelse på 225 hk og markerer sig ligesom 3008 HYBRID4 med en lav CO2-emission på mindre end 49 g/km.

Comeback til velour!
Baglygter inspireret af 504 Coupé.
e-Legend og den ikoniske 504 Coupé.
508 HYBRID
508 SW HYBRID
3008 HYBRID4
PEUGEOT PLUG-IN HYBRID

Ny PEUGEOT 2008: Endnu mere SUV – endnu mere high-tech19.6.2019 08:01:10 CESTPressemeddelelse

Den nye 2008 er en virkeliggørelse af PEUGEOTs spændende vision for fremtiden. Den er en ultramoderne fortolkning af en instinktiv køreoplevelse og alsidige SUV-karakteristika, der understreger, at teknologi og passion sagtens kan gå hånd i hånd. Den nye PEUGEOT 2008 er udstyret med den nyeste generation af PEUGEOT i-Cockpit 3D samt adskillige køreassistentsystemer, der er udviklet med baggrund i den bedste teknologiske know-how, som PEUGEOT har at tilbyde. Dette betyder desuden, at den nye 2008 fra start vil blive tilbudt med tre forskellige drivmidler: El, benzin eller diesel.

Interdan Bil A/S overtager aktiemajoriteten i QuickPot A/S12.6.2019 11:45:34 CESTPressemeddelelse

Interdan Bil A/S har netop underskrevet en aftale med QuickPot A/S, der betyder, at Interdan Bil A/S overtager aktiemajoriteten i virksomheden. Den nuværende medejer af QuickPot A/S, Martin Pedersen, har valgt at frasælge sin ejerandel på 67% i QuickPot. I den forbindelse overtager Interdan Bil A/S 52% af aktierne, mens den nuværende adm. direktør og medejer, Steen Haugaard Fransen, øger sin andel af virksomheden fra 33% til 48%.

PEUGEOT sætter strøm til sin stand på Genève Motor Show28.2.2019 16:01:11 CETPressemeddelelse

PEUGEOT præsenterer to verdenspremierer på dette års udgave af Genève Motor Show, der begge vidner om, at mærket har sat strøm til sin fremtid. En fremtid, der med den nye e-208 og 208 er lige om hjørnet, mens den spektakulære 400 hestes plug-in hybrid 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED er en konceptbil, der viser PEUGEOTs intentioner om at udvikle performance-modeller med plug-in hybrid drivlinje.

Ny PEUGEOT 208: Futuristisk og moderne28.2.2019 12:16:47 CETPressemeddelelse

I året, hvor PEUGEOT kan se tilbage på 208 års historie, ser mærket i stedet fremad og præsenterer en ny 208, der i den grad skiller sig ud fra mængden. Designet er sporty og elegant på samme tid, hvilket også opleves indvendigt, hvor 208 er udstyret med et nyt, banebrydende PEUGEOT i-Cockpit med 3D head-up display. Den nye 208 fås fra start med tre forskellige drivmidler: El, benzin eller diesel. Den har verdenspremiere på Genève Motor Show til marts og bliver lanceret i løbet af efteråret 2019.