PEUGEOT hæver barren med ny ambitiøs 508 SW

Blot få måneder efter afsløringen af den nye 508 er PEUGEOT klar med de første fotos af SW-versionen. Der er tale om en gennemgribende ændring. Den nye PEUGEOT 508 SW bryder med de eksisterende designkoder for stationcars i D-segmentet og har i stedet hentet inspiration fra shooting brake-universet. Designet er skarpt med en lavtliggende hoftelinje, og der er opnået en perfekt balance mellem sporty elegance og funktionalitet med rummelig passagerplads og et generøst bagagerum. Den nye 508 SW er udstyret med den nyeste generation af PEUGEOT i-Cockpit, der sammen med bilens performance, sikkerhed og komfort sikrer en intens oplevelse bag rattet. Den nye PEUGEOT 508 SW har verdenspremiere til oktober 2018 i forbindelse med Paris Motor Show og vil efterfølgende blive lanceret i Europa fra januar 2019.

Jean-Philippe Imperato, PEUGEOT CEO, om den nye 508 SW:

”Efter at have præsenteret den radikale fastback coupé sedan, er vi nu klar med stationcar-versionen! Og den er lige så skarp og iøjnefaldende! Den nye PEUGEOT 508 SW bekræfter den udvikling PEUGEOT-brandet har gennemgået, og med dens spektakulære linjer og mange features løfter den modelprogrammet til nye højder. Vores ambition om at gøre PEUGEOT til det bedste high-end generalist bilmærke er i den grad ved at tage form på smukkeste vis.”

Stationcar-dyder i et skarpt design

D-segmentet i Europa udgøres af 1.400.000 biler, og på trods af SUV-modellernes fremmarch har stationcars været særdeles populære i netop dette segment de seneste 10 år. Det betyder helt konkret, at hver tredje solgte bil i D-segment er en stationcar.

Med 508 SW har PEUGEOT haft et helt klar mål: at bryde med det konventionelle stationcar-formsprog og skabe en bil, der vækker drømme.

PEUGEOT har altid designet sine stationcarmodeller baseret på sedan-udgaven, hvilket også var tilfældet for PEUGEOT 504 for 50 år siden. For 508 SW betyder det, at den nyder godt af designelementerne fra 508 samtidig med, at de nye dimensioner understreger den dynamiske profil.

Tagrælingerne er designet til at matche bilens profil, og med en højde på 1.42 m er den dermed næsten ligeså lav som sedan-udgaven. Det er næsten 6 cm lavere end forgængeren og det sikrer en forbedret aerodynamik, dog uden at gå på kompromis med den indvendige højde. 508 SW er 4.78 m lang, hvilket kun er 3 cm mere end sedan-versionen og 5 cm kortere end dens forgænger.

De rammeløse døre bidrager til en uspoleret, glat profil, hvor mellemrum og samlinger er reducerede. Hjulene er som skræddersyede til hjulkasserne og tagantennen er fjernet – alt sammen for at bidrage til æstetisk appeal og en oplevelse af kvalitet.

Fronten med den markante lyssignatur understreger bilens eksklusivitet, mens bagenden signalerer power og modernitet med det karakteristiske sorte vandrette bånd med tredimensionelle Full LED baglygter. Ligesom på 508 sedan er baglygterne er tændt nat og dag med tilpasset lysstyrke, hvilket gør de tre løveklør synlige konstant.

Der er adgang til bagagerummet via en praktisk bagagerumsklap, som kan betjenes elektrisk med en håndfri ”sweep kick” sensor. Læssekanten er lav og bred (6 cm lavere og 2.4 cm bredere end sedan-versionen), og med bagagerumsdækkenet trukket for har bilen en bagagerumsvolumen på 530 liter. Funktionalitet er et nøgleord for en stationcar, og den nye 508 SW er således udstyret med et 60/40 splitbagsæde med en magic flat funktion. Med et snuptag kan sæderne foldes sammen, så de danner et helt plant gulv, hvilket giver en total lastevolumen på 1780 liter.

Et unikt interiør med PEUGEOT i-Cockpit

Føreren befinder sig i et hightech univers, hvor detaljerne vidner om sans for kvalitet og et gennemtænkt valg af materialer. Ligesom den nye 508 sedan er den nye 508 SW udstyret med den nyeste generation af PEUGEOT i-Cockpit. Det består af et kompakt rat, en stor 10” HD kapacitiv touchskærm og et 12.3” high-res digitalt head-up display, der har mulighed for seks forskellige indstillinger. Den centrale touchskærm er perfekt integreret i instrumentbordet i samme højde som head-up displayet. På indstigningsniveauet er den kapacitive touchskærm 8”, mens den er 10” og i HD fra Allure-niveau. Touchskærmen er akkompagneret af 7 toggle switches, der giver direkte adgang til essentielle funktioner som radio, aircondition, navigation, indstillinger, telefon og apps.

De forskellige opbevaringsmuligheder er udformet og placeret med omhu. Det er eksempelvis muligt at opbevare to 1.5 liters flasker i handskerummet, en 1 liters flaske i hver dørside og to 0.5 liters flasker i opbevaringsrummet under armlænet.

Førersædet (og passagersæderne fra Allure Business niveau) er blåstemplet med AGR (Aktion für Gesunder Rücken) mærkningen, der belønner både ergonomi samt indstillingsmuligheder (længde,

rygposition og lændestøtte). Forsæderne kan desuden som option fås med et multipunkt-massage system med otte pneumatiske kamre og fem forskellige massageprogrammer. Der er herudover rig mulighed for at vælge forskelligt indtræk, bl.a. Alcantara eller Nappa læder.

Premium hi-fi systemet er designet af FOCAL. Med 10 forskellige højttalere giver systemet en ren lyd, der er perfekt distribueret i hele kabinen.

En bred vifte af udstyr og køreassistentsystemer

Den nye PEUGEOT 508 SW tilbyder en bred vifte af nyeste generation af køreassistentsystemer, som lever op til EuroNCAPs kriterier, der er stadig mere krævende.

• Night Vision system, det første i segmentet
  • Nyeste generation af automatisk nødbremse (opdager fodgængere og cykler både nat og dag ved op til 140 km/t)
  • Vejbaneassistent (med mulighed for at angive placering i vejbanen)
  • Træthedsgenkendelse
  • Automatisk fjernlys
  • Udvidet skiltegenkendelse (Stop, forbudt adgang etc.)
  • Adaptiv Cruise Control med Stop&Go funktion (med EAT8)
  • Active Blind Spot Assist
  • Permanent ARS (adaptive rear light system)

Det originale Night Vision system bruger infrarød kamera og opdager levende væsner foran bilen om natten eller ved dårligt sigte. Det virker inden for en afstand af 200-250 m uden for forlygternes lys og viser omridset af det infrarøde billede i det digitale display i førerens synsfelt.

Ved kørsel i byen kan føreren nyde godt af Visiopark 2 (360 graders kamera) og den seneste generation af Full Park Assist, som i versioner med EAT8 har Flankguard funktion.

En intens køreoplevelse

Når det gælder køreglæde er den nye PEUGEOT 508 SW tro mod sit DNA. Den nyder godt af mærkets know-how og den ekspertise, der er forfinet gennem mange år:

• Brug af EMP2 platformen sikrer både dynamiske kvaliteter og en gennemsnitlig vægtreduktion på 70 kg, hvilket har en positiv effekt på brændstoføkonomi og performance.
  • Introduktionen af en ny svejseteknik inklusiv brug af 24 m karrosserilim, som giver øget stivhed i karrosseriet og garanterer længere holdbarhed
  • Undervogn med aktiv elektronisk dæmpning (standard på GT og alle benzinversioner).
  • Særlige indstillinger for kørekomfort
  • Ny 8—trins automatisk gearkasse EAT8 med one-touch betjening

Uanset om det gælder bilens opbygning, optimeringen af dimensionerne, vægtreduktion, aerodynamik eller drivlinje, er alle valg truffet med henblik på at reducere CO2-emissionerne til det lavest mulige niveau.

Motorprogrammet i den nye PEUGEOT 508 SW består af den nyeste generation af Euro 6.c PureTech og BlueHDi motorer (med udvidet SCR teknologi).

Der er to nye benzinmotorer, som er baseret på 1.6 L PureTech motoren: PureTech 180 hk S&S EAT8 og PureTech 225 hk S&s EAT8 (GT version).

Dieselprogrammet består af fire BlueHDi-motorer baseret på henholdsvis 1.5 L og 2.0 L: BlueHDi 130 hk S&S med 6-trins manuel gearkasse (den eneste motor med manuel gearkasse), BlueHDi 130 hk S&S EAT8, BlueHDi 160 hk S&S EAT8 og BlueHDi 180 S&S 180 hk EAT8.

Alle motorerne er blevet certificeret efter Euro 6d-temp normen, og der har under udviklingen især været fokus på at nedbringe udledningen af NOx. CO2-emissionerne er best-in-class og tager hensyn til de nye tekniske bestemmelser i den kommende WLTP procedure.

I efteråret 2019 introduceres en benzin plug-in hybrid drivlinje.

Den nye PEUGEOT 508 SW bliver produceret på fabrikken i Mulhouse og vil være certificeret med ”Origine France Garantie” stemplet.

PEUGEOT præsenterer en helt ny PARTNER til de professionelle26.6.2018 07:16pressemeddelelse

PEUGEOT sætter høje standarder i den lille varebilsklasse med den nye PARTNER. Den viser ikke alene et nyt dynamisk design, som indvendigt fuldendes af PEUGEOT i-Cockpit, men er samtidig udstyret med komfort- og sikkerhedsfeatures, der er fuldt ud på højde med en moderne personbil. Herudover lanceres to innovative nyheder: Overload Indikator og Surround Rear Vision, som giver udsyn og forhindrer blinde vinkler. Den nye PEUGEOT PARTNER er kort sagt et komfortabelt mobilt kontor, der med sit praktiske varerum tilbyder et væld af anvendelsesmuligheder.

Interdan-koncernen overtager importen af Opel i Danmark15.5.2018 10:02pressemeddelelse

Groupe PSA og Interdan-koncernen har netop underskrevet en aftale, som betyder, at Interdan koncernen overtager importen af Opel i Danmark og Sverige. Interdan-koncernen har siden starten af 1950´erne varetaget importen af Peugeot i Danmark og har løftet mærket til at være blandt de mest populære personbilsmærker på det dansk marked. Overtagelsen af Opel er en naturlig udvidelse af det frugtbare samarbejde mellem Groupe PSA og Interdan, der blev cementeret med en succesfuld overtagelse af importen af Citroën og DS i Danmark i 2016.

PEUGEOT-LØVEN hvæsser klørene på Genève Motor Show27.2.2018 13:29pressemeddelelse

PEUGEOT indtager Genève Motor Show 2018 med ikke mindre end tre verdenspremierer: - Den nye PEUGEOT 508, en radikal sedan med et skarpt design, som er et udtryk for PEUGEOTs ambitioner i D-segmentet. - PEUGEOT RIFTER, designet til hverdagens eventyr i et robust og elegant design. Vises også i en særlig konceptversion med firehjulstræk. - En imponerede løve, som er mærkets nye ambassadør. Skulpturen er inkarnationen af PEUGEOTs stolthed og fejrer løve-emblemets 160 års historie.

Ny PEUGEOT 508 – et overbevisende statement22.2.2018 09:54pressemeddelelse

Den nye PEUGEOT 508 ændrer alt. Dens opbygning er mere kompakt og højden er reduceret. Det udvendige design er skarpere og mere robust, mens bilens spektakulære interiør inkluderer en udvikling af det ikoniske PEUGEOT i-Cockpit. Dens vejgreb, nye motorer, de utallige teknologiske features, men også det kvalitetsmæssige kvantespring betyder, at den nye PEUGEOT 508 hæver barren i D-segmentet og understøtter mærkets upmarket strategi.