PEUGEOT 508 har vundet Årets Bil Designprisen 2019

”PEUGEOT 508 er en modig designøvelse, der fungerer. Det fortjener hæder, at man kan få en så elegant bil med stilrent indre og lækre materialer til en folkelig pris. Samtidig beviser 508, at lækkert design ikke behøver at være upraktisk”. Således var ordene fra foreningen af Danske Motorjournalister (MKD), da PEUGEOT 508 blev udråbt som vinder af Årets Bil Designprisen 2019.

En elegant eye-catcher

Prisen er en stor anerkendelse af det arbejde, der er lagt i netop udviklingen af designet hos PEUGEOTs designteam. Målet for designerne var at skabe en D-segment bil med et iøjnefaldende udseende og samtidig bevæge sig væk fra den konventionelle 4-dørs sedan-form hen imod en 5-dørs fastback coupé.

PEUGEOT 508 har tydelige designelementer fra de seneste konceptbiler PEUGEOT Exalt og PEUGEOT Instinct. Den er blevet lavere – er nu knap 1.40 m høj i forhold til forgængeren og de aerodynamiske linjer minder om coupéstilen. Fronten med den skakternede kølergrill har en aggressiv attitude, der understreges af de lodrette Full LED forlygter, som er inspireret af konceptbilen PEUGEOT Instinct. Løve-logoet er placeret i kølergrillen og 508-logoet lige ovenover på motorhjelmen, hvilket er en hyldest til de roste forgængere, PEUGEOT 504 og 504 coupé.

Den lodrette motorhjelm er sænket så meget som muligt for at understrege det dynamiske udseende, og der er arbejdet med bilen hele vejen rundt for at gøre den attraktiv fra alle vinkler. Taglinjen er lav og elegant, mens de rammeløse døre bidrager til en uspoleret, glat profil, hvor mellemrum og samlinger er reducerede. Hjulene er som skræddersyede til hjulkasserne og tagantennen er fjernet – alt sammen for at bidrage til æstetisk appeal og en oplevelse af kvalitet.

”Ganske enkelt gennemdesignet fra yderst til inderst”

Motorjournalist Malene Raith fra magasinet Prêt-à-Partir var blandt de mange journalister, der havde PEUGEOT 508 som designfavorit:

”PEUGEOT 508 ser ikke bare skarp ud, når den ruller forbi på gaden, den er også en elegant nydelse at opholde sig i. Linjerne er dynamiske, de sabeltigertand lignende forlygter helt unikke og særligt den fastbackformede bagende, synes jeg, er virkelig velskabt. Vognen bevarer desuden fint sit slægtskab med resten af den nye PEUGEOT designfamilie, samtidig med at den er helt sig egen. Ganske enkelt gennemdesignet fra yders til inderst.”

Også motorjournalist Morten B. Bek fra Blog om Biler satte sin stemme på PEUGEOT 508 og han begrunder sit valg således:

”PEUGEOTs designafdeling viser sin fulde styrke med den nye 508. Den er elegant og øjeblikkeligt tiltrækkende, og kabinedesignet må få mange konkurrenter til at se rødt. 508 er et virkelig stærkt comeback for PEUGEOT i D-segmentet.”

Interdan Bil A/S overtager aktiemajoriteten i QuickPot A/S12.6.2019 11:45:34 CESTPressemeddelelse

Interdan Bil A/S har netop underskrevet en aftale med QuickPot A/S, der betyder, at Interdan Bil A/S overtager aktiemajoriteten i virksomheden. Den nuværende medejer af QuickPot A/S, Martin Pedersen, har valgt at frasælge sin ejerandel på 67% i QuickPot. I den forbindelse overtager Interdan Bil A/S 52% af aktierne, mens den nuværende adm. direktør og medejer, Steen Haugaard Fransen, øger sin andel af virksomheden fra 33% til 48%.

PEUGEOT sætter strøm til sin stand på Genève Motor Show28.2.2019 16:01:11 CETPressemeddelelse

PEUGEOT præsenterer to verdenspremierer på dette års udgave af Genève Motor Show, der begge vidner om, at mærket har sat strøm til sin fremtid. En fremtid, der med den nye e-208 og 208 er lige om hjørnet, mens den spektakulære 400 hestes plug-in hybrid 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED er en konceptbil, der viser PEUGEOTs intentioner om at udvikle performance-modeller med plug-in hybrid drivlinje.

Ny PEUGEOT 208: Futuristisk og moderne28.2.2019 12:16:47 CETPressemeddelelse

I året, hvor PEUGEOT kan se tilbage på 208 års historie, ser mærket i stedet fremad og præsenterer en ny 208, der i den grad skiller sig ud fra mængden. Designet er sporty og elegant på samme tid, hvilket også opleves indvendigt, hvor 208 er udstyret med et nyt, banebrydende PEUGEOT i-Cockpit med 3D head-up display. Den nye 208 fås fra start med tre forskellige drivmidler: El, benzin eller diesel. Den har verdenspremiere på Genève Motor Show til marts og bliver lanceret i løbet af efteråret 2019.