PEUGEOT 508 har vundet Årets Bil Designprisen 2019

”PEUGEOT 508 er en modig designøvelse, der fungerer. Det fortjener hæder, at man kan få en så elegant bil med stilrent indre og lækre materialer til en folkelig pris. Samtidig beviser 508, at lækkert design ikke behøver at være upraktisk”. Således var ordene fra foreningen af Danske Motorjournalister (MKD), da PEUGEOT 508 blev udråbt som vinder af Årets Bil Designprisen 2019.

En elegant eye-catcher

Prisen er en stor anerkendelse af det arbejde, der er lagt i netop udviklingen af designet hos PEUGEOTs designteam. Målet for designerne var at skabe en D-segment bil med et iøjnefaldende udseende og samtidig bevæge sig væk fra den konventionelle 4-dørs sedan-form hen imod en 5-dørs fastback coupé.

PEUGEOT 508 har tydelige designelementer fra de seneste konceptbiler PEUGEOT Exalt og PEUGEOT Instinct. Den er blevet lavere – er nu knap 1.40 m høj i forhold til forgængeren og de aerodynamiske linjer minder om coupéstilen. Fronten med den skakternede kølergrill har en aggressiv attitude, der understreges af de lodrette Full LED forlygter, som er inspireret af konceptbilen PEUGEOT Instinct. Løve-logoet er placeret i kølergrillen og 508-logoet lige ovenover på motorhjelmen, hvilket er en hyldest til de roste forgængere, PEUGEOT 504 og 504 coupé.

Den lodrette motorhjelm er sænket så meget som muligt for at understrege det dynamiske udseende, og der er arbejdet med bilen hele vejen rundt for at gøre den attraktiv fra alle vinkler. Taglinjen er lav og elegant, mens de rammeløse døre bidrager til en uspoleret, glat profil, hvor mellemrum og samlinger er reducerede. Hjulene er som skræddersyede til hjulkasserne og tagantennen er fjernet – alt sammen for at bidrage til æstetisk appeal og en oplevelse af kvalitet.

”Ganske enkelt gennemdesignet fra yderst til inderst”

Motorjournalist Malene Raith fra magasinet Prêt-à-Partir var blandt de mange journalister, der havde PEUGEOT 508 som designfavorit:

”PEUGEOT 508 ser ikke bare skarp ud, når den ruller forbi på gaden, den er også en elegant nydelse at opholde sig i. Linjerne er dynamiske, de sabeltigertand lignende forlygter helt unikke og særligt den fastbackformede bagende, synes jeg, er virkelig velskabt. Vognen bevarer desuden fint sit slægtskab med resten af den nye PEUGEOT designfamilie, samtidig med at den er helt sig egen. Ganske enkelt gennemdesignet fra yders til inderst.”

Også motorjournalist Morten B. Bek fra Blog om Biler satte sin stemme på PEUGEOT 508 og han begrunder sit valg således:

”PEUGEOTs designafdeling viser sin fulde styrke med den nye 508. Den er elegant og øjeblikkeligt tiltrækkende, og kabinedesignet må få mange konkurrenter til at se rødt. 508 er et virkelig stærkt comeback for PEUGEOT i D-segmentet.”

PEUGEOT 508 er nomineret til Årets Bil i Danmark 201912.10.2018 16:25:39Pressemeddelelse

Den danske Årets Bil kåring 2019 er i fuld gang. 26 danske motorjournalister har netop afsluttet første etape af udvælgelsen, der kulminerer den 23. januar, hvor den endelige vinder udråbes til den store finale. Den finder sted på Forstads Museet i Hvidovre, der med den spektakulære udstilling ”Årets Bil 1969-2019 - Familien Danmark på hjul” fejrer 50-året for kåringen af den første Årets Bil i Danmark.

Prisvindende ny PEUGEOT PARTNER Van introduceres med frapris på 99.990 kr. ekskl. moms20.9.2018 10:11:02Pressemeddelelse

Den nye PEUGEOT PARTNER Van er netop blevet valgt til International Van of the Year 2019 på den internationale transportmesse i Hannover. Sammen med søsterbilerne fra Groupe PSA vandt den overbevisende med 127 point foran den nærmeste konkurrent Mercedes Sprinter, der fik 92 point. De danske Peugeot-forhandlere fejrer titlen ved allerede denne uge at åbne op for bestillinger af den nye PEUGEOT PARTNER Van.

PEUGEOT præsenterer en helt ny PARTNER til de professionelle26.6.2018 07:16:31Pressemeddelelse

PEUGEOT sætter høje standarder i den lille varebilsklasse med den nye PARTNER. Den viser ikke alene et nyt dynamisk design, som indvendigt fuldendes af PEUGEOT i-Cockpit, men er samtidig udstyret med komfort- og sikkerhedsfeatures, der er fuldt ud på højde med en moderne personbil. Herudover lanceres to innovative nyheder: Overload Indikator og Surround Rear Vision, som giver udsyn og forhindrer blinde vinkler. Den nye PEUGEOT PARTNER er kort sagt et komfortabelt mobilt kontor, der med sit praktiske varerum tilbyder et væld af anvendelsesmuligheder.