PEUGEOT 508 er nomineret til Årets Bil i Danmark 2019

Den danske Årets Bil kåring 2019 er i fuld gang. 26 danske motorjournalister har netop afsluttet første etape af udvælgelsen, der kulminerer den 23. januar, hvor den endelige vinder udråbes til den store finale. Den finder sted på Forstads Museet i Hvidovre, der med den spektakulære udstilling ”Årets Bil 1969-2019 - Familien Danmark på hjul” fejrer 50-året for kåringen af den første Årets Bil i Danmark.

Den helt nye PEUGEOT 508 er netop blevet nomineret til Årets Bil i Danmark 2019.

PEUGEOT 508 har allerede inden dens lancering på det danske marked vakt opmærksomhed med sit iøjnefaldende design. Det var dog ikke designet alene, men den samlede pakke bestående af lækkert interiør, dynamiske køreegenskaber og en række teknologiske features, der overbeviste jurymedlemmerne, som har sendt den videre til den afgørende finale.

Journalist Morten Brunsgaard Bek fra Blog om Biler begrunder sit valg af PEUGEOT 508 som finalist således:

”PEUGEOT 508 er tænkt fra første tanke som en helt anden og stærkere bil end den gamle 508 – den er kompakt som en BMW 3-serie, står med et utroligt attraktivt design og en kabine, som selv tyske premiummærker kan være PEUGEOT misundelig. Men vigtig er den smukke 508 også i Årets Bil-kåringen på grund af den stolthed, som bilen udstråler – en lav fastback, som mange kan få råd til. Og et modsvar til tidens ofte overdrevne fokus på SUV´er og elbiler”.

Også journalist Malene Raith fra Prêt-à-Partir havde PEUGEOT 508 med blandt sine fem favoritter:

PEUGEOT har med den nye 508 nok en gang vist, hvad de kan med design – lige fra eksteriør til interiør. De har vendt bøtten, glemt alt om den mindre interessante forgænger og skabt en firmabil, som i den grad står ud i trafikken med sine ”sabeltiger tænder” på fronten og den meget vellykkede skarpe bagende, som man virkelig skal have en dårlig morgen for at blive irriteret over at ligge bagved i køen på motorvejen. Interiøret er ligeledes nytænkt og elegant, og sammen med en behagelig dynamisk køreoplevelse, er PEUGEOT 508 i min bog derfor ikke til at komme udenom som finalist til Årets Bil Danmark 2019”.

PEUGEOT 508 lanceres på danske marked i det nye år, men der er allerede nu åbent for bestillinger hos PEUGEOT-forhandlere landet over.

Prisvindende ny PEUGEOT PARTNER Van introduceres med frapris på 99.990 kr. ekskl. moms20.9.2018 10:11Pressemeddelelse

Den nye PEUGEOT PARTNER Van er netop blevet valgt til International Van of the Year 2019 på den internationale transportmesse i Hannover. Sammen med søsterbilerne fra Groupe PSA vandt den overbevisende med 127 point foran den nærmeste konkurrent Mercedes Sprinter, der fik 92 point. De danske Peugeot-forhandlere fejrer titlen ved allerede denne uge at åbne op for bestillinger af den nye PEUGEOT PARTNER Van.

PEUGEOT præsenterer en helt ny PARTNER til de professionelle26.6.2018 07:16Pressemeddelelse

PEUGEOT sætter høje standarder i den lille varebilsklasse med den nye PARTNER. Den viser ikke alene et nyt dynamisk design, som indvendigt fuldendes af PEUGEOT i-Cockpit, men er samtidig udstyret med komfort- og sikkerhedsfeatures, der er fuldt ud på højde med en moderne personbil. Herudover lanceres to innovative nyheder: Overload Indikator og Surround Rear Vision, som giver udsyn og forhindrer blinde vinkler. Den nye PEUGEOT PARTNER er kort sagt et komfortabelt mobilt kontor, der med sit praktiske varerum tilbyder et væld af anvendelsesmuligheder.

PEUGEOT hæver barren med ny ambitiøs 508 SW7.6.2018 06:00Pressemeddelelse

Blot få måneder efter afsløringen af den nye 508 er PEUGEOT klar med de første fotos af SW-versionen. Der er tale om en gennemgribende ændring. Den nye PEUGEOT 508 SW bryder med de eksisterende designkoder for stationcars i D-segmentet og har i stedet hentet inspiration fra shooting brake-universet. Designet er skarpt med en lavtliggende hoftelinje, og der er opnået en perfekt balance mellem sporty elegance og funktionalitet med rummelig passagerplads og et generøst bagagerum. Den nye 508 SW er udstyret med den nyeste generation af PEUGEOT i-Cockpit, der sammen med bilens performance, sikkerhed og komfort sikrer en intens oplevelse bag rattet. Den nye PEUGEOT 508 SW har verdenspremiere til oktober 2018 i forbindelse med Paris Motor Show og vil efterfølgende blive lanceret i Europa fra januar 2019.

Interdan-koncernen overtager importen af Opel i Danmark15.5.2018 10:02Pressemeddelelse

Groupe PSA og Interdan-koncernen har netop underskrevet en aftale, som betyder, at Interdan koncernen overtager importen af Opel i Danmark og Sverige. Interdan-koncernen har siden starten af 1950´erne varetaget importen af Peugeot i Danmark og har løftet mærket til at være blandt de mest populære personbilsmærker på det dansk marked. Overtagelsen af Opel er en naturlig udvidelse af det frugtbare samarbejde mellem Groupe PSA og Interdan, der blev cementeret med en succesfuld overtagelse af importen af Citroën og DS i Danmark i 2016.