PEUGEOT 508 er nomineret til Årets Bil i Danmark 2019

Den danske Årets Bil kåring 2019 er i fuld gang. 26 danske motorjournalister har netop afsluttet første etape af udvælgelsen, der kulminerer den 23. januar, hvor den endelige vinder udråbes til den store finale. Den finder sted på Forstads Museet i Hvidovre, der med den spektakulære udstilling ”Årets Bil 1969-2019 - Familien Danmark på hjul” fejrer 50-året for kåringen af den første Årets Bil i Danmark.
Den helt nye PEUGEOT 508 er netop blevet nomineret til Årets Bil i Danmark 2019.

PEUGEOT 508 har allerede inden dens lancering på det danske marked vakt opmærksomhed med sit iøjnefaldende design. Det var dog ikke designet alene, men den samlede pakke bestående af lækkert interiør, dynamiske køreegenskaber og en række teknologiske features, der overbeviste jurymedlemmerne, som har sendt den videre til den afgørende finale.

Journalist Morten Brunsgaard Bek fra Blog om Biler begrunder sit valg af PEUGEOT 508 som finalist således:

”PEUGEOT 508 er tænkt fra første tanke som en helt anden og stærkere bil end den gamle 508 – den er kompakt som en BMW 3-serie, står med et utroligt attraktivt design og en kabine, som selv tyske premiummærker kan være PEUGEOT misundelig. Men vigtig er den smukke 508 også i Årets Bil-kåringen på grund af den stolthed, som bilen udstråler – en lav fastback, som mange kan få råd til. Og et modsvar til tidens ofte overdrevne fokus på SUV´er og elbiler”.

Også journalist Malene Raith fra Prêt-à-Partir havde PEUGEOT 508 med blandt sine fem favoritter:

PEUGEOT har med den nye 508 nok en gang vist, hvad de kan med design – lige fra eksteriør til interiør. De har vendt bøtten, glemt alt om den mindre interessante forgænger og skabt en firmabil, som i den grad står ud i trafikken med sine ”sabeltiger tænder” på fronten og den meget vellykkede skarpe bagende, som man virkelig skal have en dårlig morgen for at blive irriteret over at ligge bagved i køen på motorvejen. Interiøret er ligeledes nytænkt og elegant, og sammen med en behagelig dynamisk køreoplevelse, er PEUGEOT 508 i min bog derfor ikke til at komme udenom som finalist til Årets Bil Danmark 2019”.

PEUGEOT 508 lanceres på danske marked i det nye år, men der er allerede nu åbent for bestillinger hos PEUGEOT-forhandlere landet over.