Pernille Vea skal sælge Cirkelpigen

Designeren Pernille Vea er aktuel med en ny serie krus og kaffedåser, der alle bærer den ikoniske Cirkelpige. Serien lanceres sammen med de 22 nye Cirkel kaffer, som er blevet udviklet i forbindelse med Coops 150 års jubilæum.

Cirkelpige-produkterne designet af Pernille Vea

Hun blev skabt i 1950’erne – Cirkelpigen. Hun er kendt af de fleste danskere og vandt i 2004 Dansk Design Centers klassikerpris. Nu har Pernille Vea præget den smukke afrikanske kvinde ind i stentøj, bambus og metal, der leder tankerne hen på Cirkelpigen som et kvalitetsstempel. Pernille Vea forklarer om sine tanker bag serien:

”Min inspiration til de nye Cirkelpige-produkter udspringer af respekt for det gode håndværk, der ligger bag Cirkel kaffen, og historien om Danmarks ældste kvalitetskaffemærke. Og så selvfølgelig min store veneration for Sikker Hansens Cirkelpige-logo, som de fleste har et eller andet forhold til.”

Pernille Veas Cirkelpige-serie har et enkelt udtryk, og det er der en særlig grund til:

”I serien har jeg arbejdet med former, farver og materialer, der giver serien en naturlig basal tone og en fornemmelse af, at man står med et redskab eller værktøj i hånden. Serien er tænkt som en hyldest til kaffens plads i køkkenet som en ædel råvare, der bør tilberedes og nydes af gode redskaber,” forklarer Pernille Vea.

I Pernille Veas Cirkelpige-serie findes:

• Stentøjskrus i tre farver (lys grå, mørk grå og terracotta), 29,95 kr. pr. styk
  • Kaffeglas (hærdet glas, så de ikke er varme at holde på), 15,95 kr. pr. styk
  • Serveringsfad i bambus, 49,95 kr.
  • Metaldåse med aromalåg, sæt af 2 stk., 39,95 kr.

Produkterne kan købes i Kvickly og SuperBrugsen.

Om relanceringen af Cirkel Kaffe

Cirkel Kaffe relanceres med 22 kaffevarianter og udstyr til kaffebrygning som led i fejringen af Coops 150 års jubilæum. Sammen med Pernille Veas Cirkelpige-serie lanceres også en kaffemaskine produceret af Moccamaster samt stempelkande, To Go kopper og termokande fra Bodum.

Kontakter

Spørgsmål kan rettes til Jørn Willemann, Kategorigruppechef i Coop, på tlf. 5159 2978

Cirkelpige-produkterne designet af Pernille Vea

Coop lukker lokale butikker17.5.2018 13:00pressemeddelelse