Pernille Vea skal sælge Cirkelpigen

Designeren Pernille Vea er aktuel med en ny serie krus og kaffedåser, der alle bærer den ikoniske Cirkelpige. Serien lanceres sammen med de 22 nye Cirkel kaffer, som er blevet udviklet i forbindelse med Coops 150 års jubilæum.

Cirkelpige-produkterne designet af Pernille Vea

Hun blev skabt i 1950’erne – Cirkelpigen. Hun er kendt af de fleste danskere og vandt i 2004 Dansk Design Centers klassikerpris. Nu har Pernille Vea præget den smukke afrikanske kvinde ind i stentøj, bambus og metal, der leder tankerne hen på Cirkelpigen som et kvalitetsstempel. Pernille Vea forklarer om sine tanker bag serien:

”Min inspiration til de nye Cirkelpige-produkter udspringer af respekt for det gode håndværk, der ligger bag Cirkel kaffen, og historien om Danmarks ældste kvalitetskaffemærke. Og så selvfølgelig min store veneration for Sikker Hansens Cirkelpige-logo, som de fleste har et eller andet forhold til.”

Pernille Veas Cirkelpige-serie har et enkelt udtryk, og det er der en særlig grund til:

”I serien har jeg arbejdet med former, farver og materialer, der giver serien en naturlig basal tone og en fornemmelse af, at man står med et redskab eller værktøj i hånden. Serien er tænkt som en hyldest til kaffens plads i køkkenet som en ædel råvare, der bør tilberedes og nydes af gode redskaber,” forklarer Pernille Vea.

I Pernille Veas Cirkelpige-serie findes:

• Stentøjskrus i tre farver (lys grå, mørk grå og terracotta), 29,95 kr. pr. styk
  • Kaffeglas (hærdet glas, så de ikke er varme at holde på), 15,95 kr. pr. styk
  • Serveringsfad i bambus, 49,95 kr.
  • Metaldåse med aromalåg, sæt af 2 stk., 39,95 kr.

Produkterne kan købes i Kvickly og SuperBrugsen.

Om relanceringen af Cirkel Kaffe

Cirkel Kaffe relanceres med 22 kaffevarianter og udstyr til kaffebrygning som led i fejringen af Coops 150 års jubilæum. Sammen med Pernille Veas Cirkelpige-serie lanceres også en kaffemaskine produceret af Moccamaster samt stempelkande, To Go kopper og termokande fra Bodum.

Kontakter

Spørgsmål kan rettes til Jørn Willemann, Kategorigruppechef i Coop, på tlf. 5159 2978

Cirkelpige-produkterne designet af Pernille Vea

UNICEF og Irma gør Black Friday til Friday Donation20.11.2018 08:42Pressemeddelelse

Når de fleste på fredag den 23. november er optaget af Black Friday, går Irma den modsatte vej. Sammen med UNICEF har de skabt noget, der kan blive en ny tradition, Friday Donation. Her kan kunderne købe et postkort til 20 kr. De penge går ubeskåret til UNICEFS arbejde for verdens mest udsatte børn. ”Hver gang en af Irmas kunder vælger at donere, kan UNICEF sende otte poser livreddende jordnøddemos til nogle af verdens mest udsatte børn. Otte poser svarer til ca. 3 dages mad til et barn. Vi er taknemmelige for støtten, både fra en kæde som Irma, der har en lang tradition for at udvise ansvarlighed og fra Irmas kunder. Det er overskud, som gør en forskel”, siger Line Grove Hermansen, kommunikationsdirektør for UNICEF Danmark. ”I Irma har vi ikke noget mod, at andre kæder holder Black Friday, men det er langt fra den måde, vi arbejder på. Og det er langt fra den måde vores kunder værdsætter. Derfor er vi glade for at indgå dette samarbejde med UNICEF,” siger direktør Søren Steffensen, Ir

Nyt medlem af Coop Danmarks bestyrelse9.11.2018 12:00Pressemeddelelse

Sofie Irgens bliver nyt medlem af bestyrelsen for Coop Danmark A/S. Hun er i forvejen medlem af bestyrelsen for Coop Amba. Til daglig er hun udviklingsdirektør for KK Wind Solutions. Før da havde hun en 10 år lang karriere i Velux-koncernen. Sofie Irgens er 37 år, uddannet civilingeniør og bor i Brejning ved Vejle. ”Med Sofies indtræden i bestyrelsen får vi tilført en betydelig kompetence inden for digitalisering, som er et af de absolut højest prioriterede områder i Coop de kommende år,” siger bestyrelsesformand Lasse Bolander. ”Jeg glæder mig til at bidrage til udviklingen af Coop Danmark til gavn for medlemmer og butikker. Stærke butikskoncepter, digitalt lederskab og en høj ansvarlighedsprofil er nogle af de områder, jeg vil have fokus på i bestyrelsen,” siger Sofie Irgens. Der er tale om en udvidelse af bestyrelsen, og alle øvrige medlemmer fortsætter som hidtil.