PensionDanmark kåret til Europas bedste pensionsselskab - for tredje gang på fem år

PensionDanmark modtog tirsdag aften både hæderen som Europas bedste pensionsselskab og årets innovationspris ved stor investorkonference i Prag.

PensionDanmark er blevet hædret med de to priser med udgangspunkt i PensionDanmarks innovative brug af teknologi, herunder ikke mindst robotics, og som frontløber på investeringer i bæredygtig infrastruktur. Det skete ved tirsdag aftens IPE (Investment & Pensions Europe) Awards i Prag, hvor PensionDanmark løb med prisen som Europas bedste pensionsselskab og årets europæiske innovationspris. Det er tredje gang, Pensi-onDanmark modtager prisen som Europas bedste pensionsselskab (2012, 2014 og 2017) – det er der ikke andre pensionsselskaber i Europa, der har opnået.

”Vi ser priserne som endnu en international anerkendelse af vores vedholdende fokus på at sikre, at vores medlemmer får mest muligt ud af deres pensionsopsparing. Højt afkast og lave omkostninger til medlemmerne kræver nytænkning og bæredygtige investeringer. Prisen er især en anerkendelse af vores store arbejde med digitalisering, robotics osv, som giver vores medlemmer en bedre og hurtigere service. Priserne er en ekstra motivation til at fortsætte arbejdet,” siger PensionDanmarks adm. direktør, Torben Möger Pedersen.

IPE European Pension Funds Awards er den største prisuddeling for pensionsselskaber i Europa med deltagelse af flere hundrede europæiske selskaber. I år uddelte juryen priser til de bedste pensionsselskaber i over 40 kategorier. De eftertragtede priser er blevet uddelt siden 2001.

PensionDanmark har de seneste fem år vundet IPE-priser som Europas bedste pensi-onsselskab (2012, 2014 og 2017), bedste europæiske investor i infrastruktur (2014 og 2015), bedste strategi for investering i infrastruktur (2014 og 2015), bedste strategi for bæredygtig investering (2014), bedste europæiske investor i ejendom (2013), for bedste nordiske investor i ejendomme (2017) og for innovation (2017).

PensionDanmark A/S administrerer overenskomst- og virksomhedsaftalte arbejdsmarkedspensioner, sundhedsordninger og uddannelsesfonde for over 823.000 medlemmer beskæftiget i 23.200 private og offentlige virksomheder. PensionDanmark er et kundeejet selskab, hvor hele overskuddet går til medlemmerne. De samlede indbetalinger udgjorde 15,2 mia. kr. i 2022. Balancen er over 300 mia. kr.