PensionDanmark kåret til bedste ejendomsinvestor i Norden

PensionDanmark blev tirsdag aften hædret for investeringerne i ejendomme ved en stor investorkonference i München.

PensionDanmark har netop modtaget hæder for sine investeringer i ejendomme. Det skete ved den årlige konference for pensionsselskaber og andre institutionelle investorer ”IPE Real Estate Global Conference & Awards”, som fandt sted tirsdag aften i München.

Her løb PensionDanmark med prisen i kategorien ”Nordic Real Estate Investor of the Year”.

”Vi er meget stolte af at modtage denne pris. I disse år arbejder vi løbende på at udbygge vores investeringer i ejendomme, der kan give medlemmerne gode, stabile og langsigtede afkast pænt over obligationsrenten. Vi har fokus på bæredygtighed i alle vores byggerier til gavn for os som investor, for vores lejere og for klima og miljø. Prisen er en anerkendelse af det arbejde,” siger adm. direktør Torben Möger Pedersen, PensionDanmark.

PensionDanmarks investeringer i ejendomme udgør i dag godt 16 mia. kr. med yderligere investeringer på 5 mia. kr. i pipeline. Fokus er på investeringer i både eksisterende ejendomme og udvikling af nye ejendomme inden for erhverv, bolig, hotel og retail samt i OPP-projekter (offentlig-private partnerskaber).

Siden 2012 er PensionDanmarks nybyggerier blevet bæredygtighedscertificeret. Senest opnåede Semco Maritimes domicil i Esbjerg guld i bæredygtighedscertificeringen DGNB i starten af 2017.

Udover prisen var PensionDanmark tirsdag aften nomineret i kategorierne ”Best Sustainable Strategy”, ”Portfolio Construction”, ”Best Alternative Strategy”, ”Large Real Estate Investor of the Year” samt ”Real Assets & Infrastructure Investor of the Year” - og dermed en af de mest nominerede investorer ved konferencen.

Om IPE Real Estate Global Conference & Awards 2017

IPE (Investment & Pensions Europe) samler hvert år pensionsselskaber og andre institutionelle investorer fra hele verden til IPE Real Estate Global Conference & Awards 2017. I år blev der uddelt priser i 28 kategorier.

PensionDanmark A/S administrerer overenskomst- og virksomhedsaftalte arbejdsmarkedspensioner, sundhedsordninger og uddannelsesfonde for over 823.000 medlemmer beskæftiget i 23.200 private og offentlige virksomheder. PensionDanmark er et kundeejet selskab, hvor hele overskuddet går til medlemmerne. De samlede indbetalinger udgjorde 15,2 mia. kr. i 2022. Balancen er over 300 mia. kr.