Patrizia Heidegger, Vicegeneralsekretær i det Europæiske Miljøbureau (EEB) og bestyrelsesmedlem i den Internationale Europabevægelse (EMI), deltager på Political Festival of Europe.

Political Festival of Europe – ”Det Europæiske Folkemøde” – afholdes for første gang den 25.-28. august 2022 i Mariager. Folkemødet er det sted, hvor de mange besøgende fra hele Europa får lejlighed til at forme Europæisk demokrati og dets fremtid. Til august samles borgere sammen med politikere og beslutningstagere fra hele kontinentet til spændende debatter og samtaler. Udover de politiske events, kan besøgende også opleve Europas rige og mangfoldige kulturer.

Patrizia Heidegger, Vicegeneralsekretær i det Europæiske Miljøbureau og bestyrelsesmedlem i den Internationale Europabevægelse, deltager på Political Festival of Europe som taler. Her deltager Patrizia i fire debatter, der alle omhandler forskellige aspekter af Europas grønne omstilling og udfordringer på bæredygtighedsområdet.

"Political Festival of Europe kommer på det rigtige tidspunkt. Vores region har fuldt fart på i overgangen til en CO2-neutral, forureningsfri fremtid. Vi skal blive fuldt ud bæredygtige, energiuafhængige og modstandsdygtige i lyset af nutidens geopolitiske- og biodiversitetsudfordringer. Og borgerne skal være i centrum i denne overgang. Sammen med den Internationale Europabevægelse er det Europæiske Miljøbureau engageret i og fokuseret på, at fremme borgernes betragtninger og tanker om den europæiske ”Green Deal”, og jeg er spændt på at være en del af denne oplevelse,” fremhæver Patrizia Heidegger.

"Vi er glade for Patrizia Heideggers deltagelse. Den viden, som hun besidder i kraft af hendes arbejde for det Europæiske Miljøbureau og hendes tilknytning til den Internationale Europabevægelse, gør hendes bidrag helt centralt i debatten om europæisk bæredygtighed,” siger Jan Bertelsen, CEO for Political Festival of Europe.