Passioneret ny-udlært industritekniker fejret med pris

Prismodtageren Stefan Ydeman Jensen er 26 år bliver beskrevet som et forbillede og inspirator for unge mennesker, der overvejer en faglige uddannelse som industritekniker. Han har gennemført sin uddannelse med bedst mulige resultater og kan pryde sig med et flot 10-tal fra sin svendeprøve.

Det er gået så godt, at han modtog Lærlingeprisen 2023 for DI Randers-Norddjurs på virksomheden Nymark & Fogh Teknik ApS tirsdag den 30. maj kl. 12.30.

- Sådan nogle som Stefan, har vi stærkt brug for både nu og de kommende mange år. Hvis virksomhederne her i Norddjurs skal skabe vækst og arbejdspladser, er det helt afgørende, at vi er med til at uddanne så mange dygtige mennesker som overhovedet muligt. Og her er Stefan en ren solstrålehistorie, siger fabriksdirektør hos DermaPharm A/S, Peter Bogh Lindgaard, som dels sidder i bestyrelsen for DI Randers-Norddjurs og har været med til at udvælge prismodtageren.

Og det var en stolt borgmester, der var med til at fejre den unge industritekniker og prismodtager.

- Jeg har al mulig grund til at være stolt i dag. For jeg kan jo konstatere, at vi ikke blot har dygtige virksomheder her i kommunen. Vi har også dygtige lærlinge. For virksomhederne ikke mindst her i Norddjurs Kommune gælder det, at hvis de fortsat skal skabe vækst, velfærd og velstand, så er det helt afgørende, at vi alle støtter op om uddannelsen af så mange dygtige mennesker som overhovedet muligt, siger borgmester Kasper Juncher Bjerregaard fra Norddjurs Kommune.

Fakta:

Nymark og Fogh Teknik er en ordreproducerende maskinfabrik, der leverer totalløsninger.

Fakta om LærlingePrisen 2023

På tværs af hele landet findes lærlinge og elever, der har udmærket sig fagligt eller socialt hos den virksomhed, hvor de er i praktik. Det kan være lærlinge og elever, der tager et ekstra ansvar, når der er tryk på i dagligdagen, eller som bidrager til at skabe et godt socialt sammenhold på virksomheden. Med LærlingePrisen kan virksomheden give en god medarbejder et ekstra skulderklap.

Prisen uddeles årligt på enten regionalforeningens erhvervstræf eller på virksomheden. Alle DI-medlemsvirksomheder kan indstille en lærling eller elev fra deres virksomhed.

For yderligere information kontakt regionalforeningskonsulent i DI Randers-Norddjurs, Gordon Trier Holm, på tlf.: 2949 4606 og mail: gth@di.dk eller pressekoordinator i DI, Lars Bøgeskov, på tlf. 2236 3138 og mail: larb@di.dk

Sekretær Nadia Bartoft Lind
Mail: nabl@di.dk