Pas på miljøet med en miljøvenlig autoophugger til din skrotbil

Er din bil blevet totalskadet, eller har du en gammel bil, som du skal af med? Hos en autoophugger på Sjælland kan du få skrottet din bil – og det gøres med respekt for miljøet. Tag ud og få vurderet din bil, og få en god pris for den. Det kan også være, at du har brug for reservedele til din bil, men ønsker at spare penge og samtidigt være god mod miljøet. Det kan du gøre ved at købe genbrugte reservedele.

Herunder kan du læse om, hvordan det foregår.

Vær god mod miljøet, der hvor det er muligt

Som de fleste er bekendte med, er det selvfølgelig godt for miljøet at der genbruges reservedelene fra de gamle eller skadede biler. Men ved at vælge en ekstra miljøbevidst autoophugger, kan du med endnu bedre samvittighed skrotte din gamle bil.

En autoophugger på Sjælland ved lige, hvordan det skal gøres. Han genbruger delene fra de biler, der skrottes, så i stedet for at nye reservedele skal transporteres hjem til Danmark fra fjerne lande, har han dem hos Avedøre Autoophug på Sjælland. Således spares der på brændstof, og klimaaftrykket bliver dermed mindre. Du kan læse mere på https://avedoreautoophug.dk/.

Få noget for din skrotbil

Bare fordi du vurderer, at det ikke kan betale sig at reparere mere på din bil, betyder det ikke, at den ikke er noget værd. Ofte kan nogle af delene bruges som reservedele til andre biler og dermed få et nyt liv. Du kan tage ud til Avedøre Autoophug og få vurderet, hvor meget din bil er værd. Her er der en ekstraordinært høj skrotpræmie. Det skyldes, at alle reservedelene tages i betragtning, hvorefter de testes og afprøves. Bilen vurderes ud fra nogle forskellige kriterier, blandt andet bilmærke, årgang, model samt efterspørgslen på de pågældende reservedele.

Der er stor efterspørgsel på reservedele til gamle biler, hvilket også er en af grundene til, at Avedøre Autoophug kan tilbyde en god og fair pris for din gamle bil.

Hvis bilen er i så dårlig stand, at den ikke er noget værd, er der stadig mulighed for at søge om statens skrotpræmie. Avedøre Autoophug har mange års erfaring, og hjælper dig derfor gerne med alt det praktiske.

Afhentning overalt på Sjælland

Hvis du af den ene eller anden grund ikke selv har mulighed for at køre din gamle bil til skrot, er der også en løsning på det. Der tilbydes afhentning af skrotbil over alt på Sjælland. Prisen for afhentning afhænger af, hvor på Sjælland din bil befinder sig. Af andre udbydere findes der Skrotmanden.dk, der er blandt de mest brugte til afhentning af skrot på Sjælland.

Køb brugte reservedele til din bil

Ikke nok med at du kan få skrottet din bil og i de fleste tilfælde få en god pris for den. Du kan også finde reservedele til den bil, du kører i nu. De reservedele du kan købe hos Avedøre Autoophug, er billigere end dem, du kan købe til nypris. Der bruges kun de dele, der er i topkvalitet, og derfor kan det bedre betale sig end at betale for nye reservedele.

Reservedelene kommer hovedsageligt fra totalskadede biler, som forsikringsselskaberne sælger til autoophuggere rundt om i landet. Delene fra de skadede biler genbruges altså fornuftigt og miljøvenligt.

Derudover er der også mulighed for at finde reservedele til ældre biler, der ikke er i produktion længere. Det vil sige, at hvis at din kære, gamle bil er ved at stå af, og du ikke umiddelbart kan opspore reservedele til den, er der en chance for, at dette kan lade sig gøre hos din autoophugger. Du kan med andre ord forlænge dens levetid.

Information om CPH Hygge

CPH Hygge
Marielundvej 46B
2730 Herlev

Cphhygge.dk er en del af KH Media.

Følg pressemeddelelser fra CPH Hygge

Flere pressemeddelelser fra CPH Hygge