Osteopater har fortsat åbent på lige fod med det øvrige autoriserede sundhedsvæsen!

Osteopati har været autoriseret sundhedsprofession i Danmark siden 2018, hvilket betyder, at osteopater ikke er omfattet af nedlukningen

Ifølge Sundhedsstyrelsen bliver alle ydelser i sundhedsvæsenet i udgangspunktet betragtet som kritiske funktioner, bortset fra kosmetisk behandling. Døjer du med smerter i muskler og led, kan du derfor fortsat blive behandlet af en osteopat. Vi har styr på de smittereducerende tiltag, så du er i trygge hænder. Du finder en osteopat via vores hjemmeside: www.danskeosteopater.dk

Restriktionerne i forbindelse med nedlukningen gælder ikke for offentlige og private sygehuse og klinikker samt private praksis og forretninger, som autoriserede sundhedspersoner driver eller er ansat i, jf. Kapitel 4, §16, stk. 3 i Bekendtgørelse nr. 2059 af 20/12/2020.

Kilde: https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2020/2059

Hanna Tómasdóttir, DO M.R.O.DK
Formand for Danske Osteopater
Email: hanna@danskeosteopater.dk

Sygeforsikringen ”danmark” giver tilskud til osteopatisk behandling fra 1.1.20182.11.2017 09:48:48 CET | Pressemeddelelse

Fra 1. januar 2018 giver Sygeforsikringen ”danmark” et tilskud til deres medlemmer når de modtager osteopatisk behandling, udført af en osteopat der i forvejen har en sundhedsautoriseret baggrund som fysioterapeut eller kiropraktor. Tilskuddet til Gruppe 1, Gruppe 2 og Gruppe 5 bliver 133 kroner for første behandling og 88 kroner for de efterfølgende behandlinger. Sygeforsikringen "danmark", der er en medlemsejet forening, har i dag mere end 2,4 million medlemmer.

Fængslet 57-årig massør er ikke uddannet osteopat7.3.2015 11:41:31 CET | Pressemeddelelse