Opgraderet håndværkerbutik i Gladsaxe forventer vækstboom

På Gladsaxe Møllevej slår Lemvigh-Müller dørene op til en opgraderet håndværkerbutik, som skal understøtte den boomende storkøbenhavnske byggebranche.

Det sidste halve år har der været flere håndværkere end normalt i Lemvigh-Müllers butik på Gladsaxe Møllevej nr. 13. Der er nemlig blevet hamret, banket og boret for at skabe en flagskibsbutik, der opfylder lige præcis de storkøbenhavnske håndværkeres behov.

Investering i lokale kundebehov skaber vækst
Lemvigh-Müllers butik i Gladsaxe er ikke den første af stål-og teknikgrossistens håndværkerbutikker, der får nyt butiksdesign.

Vi investerer i vores butikker og er i gang med at rulle et nyt butikskoncept ud – med lokale tilpasninger. For der er forskel på håndværkere forskellige steder i landet, og vi lytter til de lokale behov og ønsker til fx indretning, sortiment og service, når vi skaber vores flagskibsbutikker”, siger butiksdirektør i Lemvigh-Müller, Peter von der Hude.

Investeringen i at opgradere til et nyt, lokalt tilpasset butikskoncept har vist sig populært. Peter von der Hude fortæller, at flagskibsbutikkerne i Hillerød og Køge har oplevet en vækst på ca. 20% efter opgraderingen.

Opgraderingen forventes at øge omsætningen i Gladsaxe-butikken
Også til butikken i Gladsaxe er forventningerne høje. Butikken ligger nemlig i forvejen centralt placeret i det byggeboomende Storkøbenhavn og har mange faste håndværkerkunder. Butikschef Johnny Yang glæder sig til snart at kunne give de faste kunder en endnu bedre oplevelse – og forventer, at den opgraderede butik også vil tiltrække flere nye kunder.For ambitionen er at skabe områdets flottes håndværkerbutik. Samtidig er både butiksarealet og varesortimentet blevet betydeligt større, og det er blevet nemt at navigere rundt i både butikken og på p-pladsen, hvor antallet af parkeringspladser næsten er tredoblet.

”Vores håndværkerkunder har travlt, så det er afgørende, at der er nem parkering, god skiltning i butikken og et bredt sortiment, så de hurtigt kan få alle de varer, de har brug for, inden de suser videre til næste opgave”, siger Johnny Yang.

Efter opgraderingen af butikken bliver:

• Butiksarealet 250 m2 større.
  • Butikken langt nemmere at navigere rundt i for kunderne via tydelig skiltning og opdeling af varegrupper
  • P-pladsen udvidet fra 35 til 80 pladser og med to ladestandere til elbiler
  • Sortimentet udvidet til 11.500 varenumre indenfor el, vvs, værktøj, arbejdstøj, værnemidler mv.
  • Der stillet et nyt mødelokale til rådighed for butikkens kunder, som de kan bruge til møder med kolleger, kunder eller Lemvigh-Müllers kontaktpersoner.
  • Dørene åbnet til den officielle åbningsfest 15.9 fra kl. 6.30-15. Her kan besøgende håndværkerkunder konkurrere i en bilsimulator med racerkører Ronnie Bremer, få morgenmad og frokost og se produktnyheder præsenteret af Lemvigh-Müllers leverandører