Opgave om kundeoplevelser og klager skaffer Melanie 25.000 kr.

Melanie mener, at kunder, der klager, giver mulighed for at forbedre virksomhedens service. Så hun lavede en fagprøve om problemstillingen, hvor hun på imponerende vis lod teoretiske overvejelser møde virkeligheden hos sit praktiksted. Det har nu skaffet hende DI og HK Privats Fagprøvepris på Kontoruddannelsen. Prisen på 25.000 kr. blev uddelt som en overraskelse for Melanie på LEGO House kl. 09.00 i dag.
Michael Boas Pedersen, DI
Ann-Jeanett Møller (Team manager), LEGO House,
Kim Thorborg Jakobsen (Head of Operation) LEGO House
Jesper Vilstrup (Direktør), LEGO House
Sanne Forsberg Holm (Head of people and Culture), LEGO House
Simon Tøgern (Sektorformand), HK Privat
Michael Boas Pedersen, DI Ann-Jeanett Møller (Team manager), LEGO House, Kim Thorborg Jakobsen (Head of Operation) LEGO House Prismodtager: Melanie Holm Ranch Hansen, LEGO House Jesper Vilstrup (Direktør), LEGO House Sanne Forsberg Holm (Head of people and Culture), LEGO House Simon Tøgern (Sektorformand), HK Privat

-        Melanie viser stor indsigt i oplevelsesområdet og virksomhedskommunikation i sin fagprøve. Hun demonstrerer på glimrende vis, at ideer og ændringsforslag til udviklingen i en virksomhed ofte kommer fra medarbejderen på gulvet, der møder hverdagens faglige udfordringer. Melanie omsætter teori til handling. I bestyrelsen for prisuddelingen har vi også lagt vægt på, at Melanie er en empatisk og hjælpsom kollega, siger Simon Tøgern, formand for HK Privat.

I sin begrundelse for valget Melanie Holm Ranch Hansen skriver bedømmelsesudvalget blandt andet: ’I sin opgave viser Melanie stor kreativitet og systematik, og hun favner samtidig at have det store overblik og sans for detaljen’. Og hos LEGOHouse er der stor tilfredshed med deres elev.

-      Jeg er glad og stolt over, at Melanie har fået fagprøveprisen, for det er virkelig fortjent. Hun har under hele læretiden vist videbegærlighed og engagement. Her er tale om en overordentlig dygtig elev. Hendes fagprøve bestod i, at hun via Excel strukturerer gæstehenvendelser på meget systematisk vis, og kommer med forslag til, hvordan vi vender tilbage til vores gæster på konstruktiv vis. Det er nu implementeret i organisationen’, siger Ann Jeanett Møller, team manager hos LEGO House.

Med prisen følger også en anerkendelse til praktikstedet, så prisen Årets Uddannelsessted 2021 går til oplevelsescenteret LEGO House i Billund.

I DI understreger chefkonsulent Michael Boas Pedersen, at der står to parter bag den yderst vellykkede fagprøve.

-        Når vi fejrer Melanies flotte fagprøve, så er det vigtigt også at huske, at hun har haft sin virksomheds opbakning i ryggen. LEGO House er i verdensklasse inden for oplevelsesøkonomi, og de giver samtidig unge mennesker mulighed for at få en god og nødvendig uddannelse. Dermed bidrager de til at sikre tilstrækkeligt mange faglærte i arbejdsstyrken, og de bidrager til at styrke dansk konkurrenceevne. Derfor har vi valgt også at give dem en pris i dag, siger Michael Boas Pedersen.

Det er andet år, at Dansk Industri (DI) og HK Privat uddeler fagprøveprisen for Kontoruddannelsen på 25.000 kr. Prisen uddeles til elever, der har bestået fagprøven på Kontoruddannelsen administrationsspeciale med et originalt og flot resultat. Formålet med fagprøveprisen er at gøre opmærksom på de mange muligheder på Kontoruddannelsen og inspirere elever til at præstere noget særligt, som har betydning for virksomheden, erhvervet og branchen.

Yderligere oplysninger:
Michael Boas Pedersen, DI på 3131 8137
Claus Agø Hansen, HK Privat på 4045 9528

Michael Boas Pedersen, DI
Ann-Jeanett Møller (Team manager), LEGO House,
Kim Thorborg Jakobsen (Head of Operation) LEGO House
Jesper Vilstrup (Direktør), LEGO House
Sanne Forsberg Holm (Head of people and Culture), LEGO House
Simon Tøgern (Sektorformand), HK Privat
Prismodtager: Melanie Holm Ranch Hansen, LEGO House Simon Tøgern (Sektorformand), HK Privat