Danske Spil A/SDanske Spil A/S

Oddset bliver officiel sponsor for Tour de France

Sponsoratet gælder for de tre danske etaper af verdens største cykelløb næste sommer.

Når Tour de France-feltet ruller ud på de danske veje i sommeren 2022, bliver det med Danske Spils Oddset i følgevognen.

Oddset og organisationen bag Tour de France, Amaury Sport Organisation (ASO), har lavet en sponsoraftale, der gælder for det kommende år og de tre etaper, der skal køres på dansk grund.

- Tour de France er verdens største cykeletapeløb, og det har aldrig været i Danmark før, så selvfølgelig skal Oddset være med til at markere det, siger Niels Erik Folmann, der er administrerende direktør hos Danske Licens Spil, hvor Oddset hører under.

- Vi finder det naturligt at være med, når der er store internationale sportsbegivenheder med dansk deltagelse på dansk jord. Det har vi også været til flere håndboldslutrunder og VM i landevejscykling, fortsætter han.

Partnerskabet mellem Danske Spil og ASO indebærer blandt andet, at Oddset i det kommende år har rettigheder til at bruge billeder af Tour de France-ryttere samt Tour de France-logoet i markedsføringen. Derudover vil Oddset være synlig i start- og målområde samt i Tour de France-karavanen under etaperne i Danmark.

ASO: Oddset er et veletableret brand
Dialogen mellem ASO og Danske Spil begyndte allerede i 2019, men Covid-19 satte en midlertidig stopper for partnerskabet.

Derfor udtrykker ASO også glæde over, at aftalen endelig er faldet på plads, så Oddset nu er med i karavanen som en af Tour de Frances regionale storsponsorer.

- Oddset er et veletableret brand på det danske marked, og vi er meget imponerede over Oddsets arbejde som sponsor under fodbold-EM i sommer, siger Laurent Lachaux, der er direktør for salg og sponsoraftaler i ASO.

- Vi ser frem til at gå ind i forberedelserne med Oddsets team, så vi kan skabe en unik oplevelse for de danske tilskuere, fortsætter han.

Tour de France 2022 begynder med enkeltstart i København, mens anden og tredje etape køres fra Roskilde til Nyborg og fra Vejle til Sønderborg.

De øvrige danske ASO-partnere er DAO, Dansk Metal, Bygma og Carlsberg.

Yderligere info:
-Michael Ørtz Christiansen, presserådgiver i Danske Spil, mail: mioc@danskespil.dk, tlf: 61334230