Nyt venteområde byder borgerne velkommen på Ishøj Rådhus
Den 2. september åbnede etage 2 på Ishøj Rådhus efter fem måneders renovering. Her blev dørene slået op til blandt andet et nyt mødecenter og et nyt område ved hovedindgangen til borgere og andre gæster udefra, som besøger rådhuset.
Receptionen, hvor der tidligere sad to medarbejdere, er erstattet af et stort venteområde med bløde møbler foran Byrådssalen og en mødestander, hvor man kan melde sin ankomst og tjekke ind til sit møde. Med den nye mødestander og det system, der ligger bag, har borgere fremover mulighed for fx at få en påmindelses-sms om deres møde. Senere vil der ved hovedindgangen også være mulighed for at kalde op til en receptionist, hvis man har brug for hjælp.
”Vi er lige nu i en indkøringsfase, så i en overgangsperiode vil der være en medarbejder til stede på rådhusets etage 2 til at hjælpe de borgere, som måtte have brug for det,” fortæller Thomas Møller, som er leder af Rådhusservice, der har ansvaret for venteområdet og receptionist-funktionen.
Kun 10-15 daglige henvendelser
Ændringerne er foretaget for samlet set at kunne give borgerne en bedre service, for at forbedre arbejdsmiljøet for medarbejderne og for at udnytte ressourcerne bedre. Den ene medarbejder fra receptionen sidder nu i Rådhusservice på rådhusets etage 1 og den anden i Borgerservice i Ishøj By Center.
”Det er et fåtal, som bare møder op på kommunen uden at have en aftale på forhånd. Der har kun været ca. 10-15 borgere forbi receptionen om dagen, som kom uanmeldt med spørgsmål eller i håbet om at kunne mødes med en medarbejder uden en mødeaftale – og som derfor havde brug for hjælp fra receptionen. Dem kan vi hjælpe meget bedre ved, at de har en aftale på forhånd, så de ikke går forgæves. Resten er kommet, fordi de havde et møde og brugte området til at vente,” siger Thomas Møller.
”Tiden er lidt løbet fra at have en reception, hvor borgerne bliver budt velkommen til rådhuset af en medarbejder. De fleste klarer i dag deres sager med kommunen i Borgerservice, på nettet eller ved mødeaftaler med en fagmedarbejder,” siger Thomas Møller.
Tidligere var det også i receptionen på rådhusets etage 2, at man tog telefonopkald til kommunens hovednummer. Dette foregår nu i Rådhusservice på etage 1.
Kontakter
Thomas Møller, leder af Rådhusservice, tlf. 21 67 37 65 eller tnm@ishoj.dk
Billeder
Information om Ishøj Kommune
Følg pressemeddelelser fra Ishøj Kommune
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Ishøj Kommune
Fællesskab og kreativitet på Ishøj Kulturskole8.12.2025 11:24:41 CET | Pressemeddelelse
Over 100 elever deltog den 15. november til årets Kulturskoledag, som blev en stor succes med musik, dans, kreativitet og masser af fællesskab
Ny skoleleder på Strandgårdskolen i Ishøj21.11.2025 12:06:47 CET | Pressemeddelelse
Strandgårdskolen i Ishøj får ny skoleleder. Et kendt ansigt. Valget er nemlig faldet på Lea Tøttrup Christiansen, som tidligere har været viceskoleleder på skolen
Prisbelønnet socialt initiativ skaber jobs lokalt27.10.2025 09:26:35 CET | Pressemeddelelse
Hans Majestæt Kongen besøgte i august Code of Care på Bredekærgård i Ishøj i anledning af, at organisationen modtager Kongeparrets Socialpris
Ishøj har fået et nyt seniorråd ved fredsvalg21.10.2025 13:12:03 CEST | Pressemeddelelse
Alle interesserede Ishøj-borgere, der havde meldt sig som kandidat til Ishøj Seniorråd er nu automatisk valgt uden afstemning ved et fredsvalg. Derfor bliver der ikke valg til Ishøj Seniorråd den 18. november
Ishøj Kommune er Østdanmarks bedste idrætskommune21.10.2025 13:05:56 CEST | Pressemeddelelse
DIF kårer i en ny kommuneundersøgelse Ishøj Kommune til Østdanmarks bedste idrætskommune. På landsplan er Ishøj hoppet fra en 28. plads til en 7. plads siden 2021
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum
