Ishøj Kommune

Ny direktør til Ishøj Kommune

26.6.2026 13:10:51 CEST | Ishøj Kommune | Pressemeddelelse

Del

Ishøj Byråd har ansat Ida Byrge Sørensen som ny direktør og bakker dermed op om et enigt ansættelsesudvalg. Hun kommer fra en tilsvarende direktørstilling i Faxe Kommune

Fotograf: Kasper Løjtved

”Med Ida Byrge Sørensen får vi en erfaren direktør med en solid faglig baggrund. Hun har hjerte for mennesker og en karriere bag sig, hvor hun har tilegnet sig en bred faglig og uddannelsesmæssig ballast. En styrke som Ishøj Kommune kan trække på, både når der skal skabes resultater og løses udfordringer i samarbejde med organisationen og civilsamfundet på velfærdsområdet. Derfor glæder jeg mig meget til samarbejdet,” fortæller Ishøjs borgmester Merete Amdisen, som har siddet med i ansættelsesudvalget.

Ida Byrge Sørensen bliver direktør for områderne Sundhed og Omsorg, Dagtilbud og Uddannelse, samt Børn og Forebyggelse.

Hun kommer fra en tilsvarende stilling som direktør i Faxe Kommune, og før det har hun bl.a. været centerchef for Sundhed og Omsorg i Guldborgsund Kommune, samt afdelingschef for både Dagtilbud og Sundhed, Pleje og Omsorg i Albertslund Kommune. Ida Byrge Sørensen er oprindeligt pædagog uddannet, men har siden taget en master i Pædagogik og voksenuddannelse på Roskilde Universitet og en Master of Public Governance fra Copenhagen Business School.

Glæder sig til fællesskabet i Ishøj

Personligt ser Ida Byrge Sørensen frem til at blive en del af fællesskabet i Ishøj Kommune.

”Ishøj har det hele, by, land, vand og en borgergruppe, hvor forskellighed er en ressource. Velfærd skabes her og nu – og igen og igen – i mødet mellem mennesker og ved at bringe lokalområdets mangfoldighed og potentialer i spil,” siger Ida Byrge Sørensen og tilføjer:

”Jeg glæder mig utrolig meget til at blive en del af organisationen og bidrage til den fortsatte udvikling af Ishøj Kommunes stærke fællesskaber. Sammen med dygtige medarbejdere, modige politikere og borgerne ser jeg frem til at omsætte de store reformer på velfærdsområdet til sundhed, trivsel og kvalitet for børn, unge og ældre.”

Ishøj Byråd besluttede onsdag den 24. juni at ansætte Ida Byrge Sørensen og bakkede dermed op om et enigt ansættelsesudvalg. Hun starter i stillingen den 1. august.

Følg pressemeddelelser fra Ishøj Kommune

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Ishøj Kommune

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye