Nyt partnerskab vil lede markedet for opladning

Sustain vil gøre det nemt og billigt for alle at oplade elbiler med nyt ladekoncept i samarbejde med Spirii. Ambitionen er 10.000 ladestandere frem mod 2030.

Sustain lancerer i samarbejde med Spirii et nyt opladningskoncept med markedsledende ladepris på offentligt tilgængelige lokationer. Konceptet har Sustain forankret i selskabet SustainRecharge. Udmeldingen kommer på et tidspunkt, hvor behovet for offentlig opladning til attraktive priser aldrig har været større.

Vi har længe oplevet et stort behov for at kunne tilbyde vores kunder indenfor energirenovering en økonomisk attraktiv og administrativ enkel løsning indenfor ladestandere til elbiler. Dette har vi nu realiseret i form af en løsning, der både har markedets laveste kWh pris, er renset for opstartsudgifter og ikke binder kunden til nogen faste udgifter.” fortæller Christian Niepoort CEO hos Sustain.

Konceptet er et opgør med et marked, hvor normen har været ladepriser på mellem 3 og 7 kr. per kWh. Hos SustainRecharge koster det kun 2,5 kr. per kWh at oplade og der er intet krav om binding eller fast månedligt abonnement. De første offentlige ladestandere er allerede etableret i København. Ambitionen er at etablere 10.000 ladestandere frem mod 2030.

”Vi har aldrig set større efterspørgsel på opladning af elbiler og det kalder på, at flere aktører går sammen om at understøtte den positive udvikling med nem adgang til opladning. Sammen med Sustain udgør vi et stærkt leveranceteam, der kan sikre den bedste kundeoplevelse og de billigste ladepriser.” siger Torben Fog, Co-Founder og COO hos Spirii.

De første offentlige ladestandere er i drift

SustainRecharge har allerede indgået aftale om installation af de første ladestandere i Storkøbenhavn og på Bornholm. Installationerne er i fuld gang med de første i fuld drift.

SustainRecharge står for at projektere og finansiere ladestanderne, mens Spirii bidrager med installation, drift og brugervenlig adgang til opladning og betaling med appen Spirii Go.

• Ladestanderne kan levere op til 22 kW
  • Alle elbiler kan lade på ladestanderne med type 2 kabel
  • Opladning og betaling foregår via Spirii Go appen
  • Det koster 2,50 kr./kWh at lade op på SustainRecharge ladestandere

Spirii har i mange år arbejdet indgående med elbiler, opladning samt udviklingen af fremtidens transport- og energisystemer. Spirii udvikler og tilbyder intelligent og fremtidsssikret opladning til kunder med elbil. Spirii tilstræber innovative ladeprodukter af højeste kvalitet og udvikler ladeløsninger, der gør det nemmere for virksomheder, kommuner og boligforeninger at tilbyde opladning til kunder, medarbejdere, flådebiler og beboere, der kører elbil. Spirii arbejder ud fra princippet om, at kunder – og deres kunder, altid skal have adgang til enkel og intelligent opladning, der er fremtidssikret og altid opfylder brugernes behov og markedets forskellige krav.

Efter vildt væksteventyr: Spirii vil være ledende på lademarkedet i hele Europa6.5.2021 10:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Efter kun seks kvartaler, tager softwareudvikler og ladeoperatør Spirii et kæmpe skridt mod at nå selskabets ambition om at blive den førende udbyder af elbil-opladning i hele Europa. Selskabet har landet tredje investeringsrunde og sikret sig 70 millioner kroner - primært fra kapitalfonden Nordic Alpha Partners. Investeringen sikrer, at selskabet nu kan accelerere ekspansionen – ikke bare i Danmark, men i hele Europa.