Nyt partnerskab vil lede markedet for opladning

Sustain vil gøre det nemt og billigt for alle at oplade elbiler med nyt ladekoncept i samarbejde med Spirii. Ambitionen er 10.000 ladestandere frem mod 2030.

Sustain lancerer i samarbejde med Spirii et nyt opladningskoncept med markedsledende ladepris på offentligt tilgængelige lokationer. Konceptet har Sustain forankret i selskabet SustainRecharge. Udmeldingen kommer på et tidspunkt, hvor behovet for offentlig opladning til attraktive priser aldrig har været større.

Vi har længe oplevet et stort behov for at kunne tilbyde vores kunder indenfor energirenovering en økonomisk attraktiv og administrativ enkel løsning indenfor ladestandere til elbiler. Dette har vi nu realiseret i form af en løsning, der både har markedets laveste kWh pris, er renset for opstartsudgifter og ikke binder kunden til nogen faste udgifter.” fortæller Christian Niepoort CEO hos Sustain.

Konceptet er et opgør med et marked, hvor normen har været ladepriser på mellem 3 og 7 kr. per kWh. Hos SustainRecharge koster det kun 2,5 kr. per kWh at oplade og der er intet krav om binding eller fast månedligt abonnement. De første offentlige ladestandere er allerede etableret i København. Ambitionen er at etablere 10.000 ladestandere frem mod 2030.

”Vi har aldrig set større efterspørgsel på opladning af elbiler og det kalder på, at flere aktører går sammen om at understøtte den positive udvikling med nem adgang til opladning. Sammen med Sustain udgør vi et stærkt leveranceteam, der kan sikre den bedste kundeoplevelse og de billigste ladepriser.” siger Torben Fog, Co-Founder og COO hos Spirii.

De første offentlige ladestandere er i drift

SustainRecharge har allerede indgået aftale om installation af de første ladestandere i Storkøbenhavn og på Bornholm. Installationerne er i fuld gang med de første i fuld drift.

SustainRecharge står for at projektere og finansiere ladestanderne, mens Spirii bidrager med installation, drift og brugervenlig adgang til opladning og betaling med appen Spirii Go.

• Ladestanderne kan levere op til 22 kW
  • Alle elbiler kan lade på ladestanderne med type 2 kabel
  • Opladning og betaling foregår via Spirii Go appen
  • Det koster 2,50 kr./kWh at lade op på SustainRecharge ladestandere

Spirii er en helt ny virksomhed men folkene bag har i mange år arbejdet indgående med elbiler, opladning samt udviklingen af fremtidens transport- og energisystemer. Spirii udvikler og tilbyder intelligent og fremtidsssikret opladning til kunder med elbil. Spirii tilstræber innovative ladeprodukter af højeste kvalitet og udvikler ladeløsninger, der gør det nemmere for virksomheder, kommuner og boligforeninger at tilbyde opladning til kunder, medarbejdere, flådebiler og beboere, der kører elbil. Spirii arbejder ud fra princippet om, at kunder – og deres kunder, altid skal have adgang til enkel og intelligent opladning, der er fremtidssikret og altid opfylder brugernes behov og markedets forskellige krav.

Spirii udfordrer markedet for opladning til elbiler11.11.2019 07:36:00 CET | Pressemeddelelse

Startup er klar med innovative og intelligente løsninger til opladning af elbiler og tager dermed kampen op med det etablerede eMobility-marked. Spirii går målrettet efter at dække uopfyldt behov hos bl.a. virksomheder og kommuner, der vil oplade kunders, medarbejderes, borgeres og egne flådebiler enkelt, intelligent og omkostningseffektivt. Selskabets innovative software er fremtidssikret og løser kommende kapacitetsudfordringer. Målsætningen er en ledende markedsposition inden for få år.