Nyt partnerskab mellem FCA Capital Danmark A/S og Codan

Nyt spændende partnerskab i bilbranchen mellem FCA Capital Danmark A/S og Codan. Codan bliver forsikringspartner på mærkerne Fiat, Alfa Romeo og Jeep for både person- og varebiler.

Michael Wøhlk, der er CEO i FCA Capital i Danmark (tv) og Mads Foged, privatdirektør i Codan (th)

FCA Capital Danmark A/S har indledt et forsikringssamarbejde med Codan med opstart 1. januar 2020 efter en international udbudsrunde. FCA Capital Danmark A/S tilbyder derfor fremadrettet kaskoforsikring i samarbejde med Codan via forhandlernetværket.

”Codan er valgt ud fra kvalitet og pris i den samlede forsikringspakke. Derforuden har det spillet ind, at Codan er en af de største og ældste forsikringsselskaber i Skandinavien, som udbyder professionel rådgivning og høj kvalitet i deres produkter”, siger Michael Wøhlk, der er CEO i FCA Capital i Danmark, og forsætter:

”Codan er tilsvarende FCA Capital Danmark A/S kendt på det danske marked gennem mange år, som en stabil leverandør af forsikringer og vil være med til at understøtte FCA Capital Danmarks mission, om at give vores kunder tryghed i deres finansiering til en attraktiv pris.”

Mads Foged, der er privatdirektør i Codan, er ligeledes stolt af den nye partnerskabsaftale.

”Vi er rigtig glade for denne partnerskabsaftale, der giver Codan adgang til et bredt forhandlernetværk i Danmark. Kamppladsen om bilforsikringskunden i forbindelse med bilhandler flyttes i højere grad væk forsikringsselskaberne og ud til bilforhandlerne. Derfor har Codan fokus på at styrke sin position i dette marked”, siger Mads Foged.

Rune Vincent Falk, der er Strategic Relationship Manager fra Car Dealer & Leasing i Codan, og som fra Codans side har stået bag aftalen, uddyber:

”Codan har lang erfaring med at levere bilmærkeforsikringer, og i den forbindelse passer denne aftale perfekt med Codans ”knowhow” og strategi for akkvisition af nye kunder igennem partnere. Som en del af aftalen leverer Codan ligeledes et mærkeuafhængigt tarifværktøj til brug for salg af forsikringer hos FCA Capital Danmarks samarbejdspartnere.

Fakta om FCA Capital

FCA Capital Danmark A/S er ejet af FCA Bank S.p.A. Vores mission er at understøtte salget af FiatChrysler Automobiles' biler samt salg af biler hos vores øvrige samarbejdspartnere ved at tilbyde attraktive finansieringsprodukter og services, som giver vores kunder tryghed i deres finansiering.

FCA Capital Danmark A/S har eksisteret i Danmark siden 1963 og er således et af Danmarks ældste finansieringsselskaber, beliggende i Glostrup med ca. 33 ansatte.

Fakta om Codan

Codan er Danmarks tredjestørste forsikringsselskab med ca. 245.000 privatkunder og 50.000 erhvervskunder. Car Dealer & Leasing er en strategisk salgskanal i Codan, der leverer en væsentlig andel af nye bilforsikringer gennem partnerskabsaftaler. Codan er en del af den internationale forsikringskoncern RSA, og er dermed det eneste danske globalt forankrede forsikringsselskab.

Privatsikring opruster: Lancerer ny samarbejdsmodel i Jylland17.6.2020 09:20:00 CESTPressemeddelelse

Privatsikring ansætter lokale assurandører, der skal være fast tilknyttet Ringkjøbing Landbobank og Nordjyske Banks filialnet, hvor de vil rådgive private bankkunder og små virksomheder. Det sker som led i at styrke tilstedeværelsen i Nord- og Vestjylland og bygge videre på de gode resultater, som Privatsikring og de to banker har skabt, siden samarbejdet blev indledt i 2001. ”Bankerne er nu vores andenstørste samarbejdspartner målt i portefølje størrelse, og kunderne hos Nordjyske Bank og Ringkjøbing Landbobank er glade for vores produkter," siger Helle Kjærgaard, CEO i Privatsikring. "Vi har derfor valgt at ændre samarbejdsmodellen for markedet i Nord-og Vestjylland og bygge videre på en gennemprøvet salgsstrategi, som kan inspirere vores aktiviteter i hele landet. Jeg er glad for, at vi ved at ansætte dedikerede assurandører både kan støtte bankernes strategisk ambition om at skabe stærke tilbud i alle afdelinger og samtidig imødekomme bankernes ønske om lokal forankring gennem fast

Codan vil hjælpe bekymrede kunder: De kan nu ekstraordinært få dækket aflysning af usikre ferieplaner19.5.2020 06:50:00 CESTPressemeddelelse

Covid-19 påvirker fortsat rejseaktiviteter i hele verden, og et stigende antal kunder i Codan henvender sig med spørgsmål om at ændre eller aflyse sommerplaner. En del skal snart betale for ferier, der muligvis ikke kan eller ønskes at blive gennemført, og flere har allerede indbetalt det første depositum, da de bookede rejsen. Codan har derfor ekstraordinært besluttet at dække refundering af depositum og opfordrer kunder til at kontakte forsikringsselskabet for at høre om deres muligheder. ”Vi vil gerne hjælpe kunder, der er bekymrede for, om de kommer afsted på ferie, da landegrænser er lukkede, og udsigten til, at de åbner, er fortsat usikker. Der er også kunder, som allerede nu ved, at de ikke ønsker at tage af sted på grund af eventuel smitterisiko. Uanset årsagen, er vi klar til at se på, hvordan vi bedst kan hjælpe,” siger Mads Foged, Privatdirektør i Codan. ”Normalt kan afbestillingsforsikringen først benyttes umiddelbart før afrejse. En kunde, der eksempelvis har planlagt en r