Codan Forsikring A/SCodan Forsikring A/S

Nyt partnerskab mellem Dansk Blindesamfund og Codan

Dansk Blindesamfund og Codan indgår i et nyt partnerskab, hvor Dansk Blindesamfunds faste bidragsydere tilbydes en gratis øjenulykkesforsikring. Desuden vil bidragsydere og medlemmer fremover få tilbudt en rabat på Codans forsikringer.

Foto: Privatdirektør fra Codan Mads Foged (tv) og Landsformand fra Dansk Blindesamfund Thorkild Olesen

Dansk Blindesamfund og Codan har underskrevet en fælles partnerskabsaftale, så medlemmer og bidragsydere i Dansk Blindesamfund tilbydes rabat på Codans privatforsikringer. I tillæg får faste bidragsydere tilbudt en gratis øjenulykkesforsikring. Tilbuddet kommer til at gælde fra årsskiftet.

”Vi ser frem til at give vores faste bidragsydere en gratis øjenforsikring gennem vores nye samarbejde med Codan, som tak for deres loyale støtte. Vi ved, hvor vanskeligt livet med et synshandicap kan være og derfor er en god forsikring vigtig, hvis uheldet er ude”, siger Thorkild Olesen, landsformand i Dansk Blindesamfund.

Mads Foged, der er privatdirektør i Codan, begrunder Codans samarbejde med Dansk Blindesamfund:

”Vi vil gerne være med til at gøre en forskel for Dansk Blindesamfunds medlemmer og bidragsydere. Partnerskabet er desuden godt i tråd med vores partnerskabsstrategi og øvrige partnerskaber med f.eks. LEV”, siger Mads Foged.

I de kommende måneder skal de praktiske detaljer i forhold til samarbejdet falde på plads, så fordelene for bidragsydere og medlemmer kan blive kommunikeret i starten af det nye år.

Fakta om Dansk Blindesamfund

Dansk Blindesamfund er en uafhængig privat medlemsorganisation for mennesker med synshandicap. Dansk Blindesamfund har 8.000 medlemmer og tilbyder blandt andet kurser, rehabilitering og støtte til blinde og svagsynede.

Fakta om forsikringstilbuddet til medlemmer og bidragsydere

Codan vil i 2020 tilbyde gratis øjenforsikring til Dansk Blindesamfund faste bidragsydere. Forsikringen dækker ved uheld, der fører til praktisk blindhed (svarer til 1 % eller mindre af normalt syn) og total blindhed. Desuden tilbydes medlemmer og bidragsydere rabat på alle Codans forsikringsprodukter. Derudover vil Codan i 2020 se på hvilke relevante fordele, der i øvrigt kan tilbydes bidragsydere og medlemmer i Dansk Blindesamfund.

RSA Scandinavia appoints new CEO2.8.2019 11:30:42 CESTPressemeddelelse

Ken Norgrove, Chief Executive of RSA Ireland, has been appointed as Chief Executive Officer of Codan/Trygg-Hansa, RSA Group’s Scandinavian business. Ken will replace Patrick Bergander, who leaves RSA after 7 years, and 5 years as CEO of Codan/Trygg-Hansa. The appointment is subject to regulatory approval. Stephen Hester, RSA Group CEO, commented: “In his time with RSA and as Codan/Trygg-Hansa CEO Patrick has directed many important advances in our business in Scandinavia, and developed a strategy that sets us up for the future. After five years now is a natural time for the business to enter its next phase under new leadership. I thank him and wish him well as he seeks out new challenges. “Ken is one of the most experienced and talented leaders in RSA and his tenure in Ireland has produced exceptional results. He has outstanding credentials as an underwriter and business leader, and I am sure will prove an able successor to Patrick and help our business to grow and develop in the comin