Codan Forsikring A/SCodan Forsikring A/S

Nyt partnerskab mellem Dansk Blindesamfund og Codan

Dansk Blindesamfund og Codan indgår i et nyt partnerskab, hvor Dansk Blindesamfunds faste bidragsydere tilbydes en gratis øjenulykkesforsikring. Desuden vil bidragsydere og medlemmer fremover få tilbudt en rabat på Codans forsikringer.

Foto: Privatdirektør fra Codan Mads Foged (tv) og Landsformand fra Dansk Blindesamfund Thorkild Olesen

Dansk Blindesamfund og Codan har underskrevet en fælles partnerskabsaftale, så medlemmer og bidragsydere i Dansk Blindesamfund tilbydes rabat på Codans privatforsikringer. I tillæg får faste bidragsydere tilbudt en gratis øjenulykkesforsikring. Tilbuddet kommer til at gælde fra årsskiftet.

”Vi ser frem til at give vores faste bidragsydere en gratis øjenforsikring gennem vores nye samarbejde med Codan, som tak for deres loyale støtte. Vi ved, hvor vanskeligt livet med et synshandicap kan være og derfor er en god forsikring vigtig, hvis uheldet er ude”, siger Thorkild Olesen, landsformand i Dansk Blindesamfund.

Mads Foged, der er privatdirektør i Codan, begrunder Codans samarbejde med Dansk Blindesamfund:

”Vi vil gerne være med til at gøre en forskel for Dansk Blindesamfunds medlemmer og bidragsydere. Partnerskabet er desuden godt i tråd med vores partnerskabsstrategi og øvrige partnerskaber med f.eks. LEV”, siger Mads Foged.

I de kommende måneder skal de praktiske detaljer i forhold til samarbejdet falde på plads, så fordelene for bidragsydere og medlemmer kan blive kommunikeret i starten af det nye år.

Fakta om Dansk Blindesamfund

Dansk Blindesamfund er en uafhængig privat medlemsorganisation for mennesker med synshandicap. Dansk Blindesamfund har 8.000 medlemmer og tilbyder blandt andet kurser, rehabilitering og støtte til blinde og svagsynede.

Fakta om forsikringstilbuddet til medlemmer og bidragsydere

Codan vil i 2020 tilbyde gratis øjenforsikring til Dansk Blindesamfund faste bidragsydere. Forsikringen dækker ved uheld, der fører til praktisk blindhed (svarer til 1 % eller mindre af normalt syn) og total blindhed. Desuden tilbydes medlemmer og bidragsydere rabat på alle Codans forsikringsprodukter. Derudover vil Codan i 2020 se på hvilke relevante fordele, der i øvrigt kan tilbydes bidragsydere og medlemmer i Dansk Blindesamfund.

Halvårsresultat 2020 for Codan Danmark30.7.2020 08:00:00 CESTPressemeddelelse

Nettopræmieindtægter i Codan Danmark på 3.327,2 millioner DKK (HY2019: 3.525,8 millioner DKK) Samlet positivt underwritingresultat i Codan Danmark på 250,4 millioner DKK (HY2019: -106,7 millioner DKK) Combined Operating Ratio (COR) for Codan Danmark på 89,6% (HY2019: 104%) i henhold til britisk anvendelse af internationale regnskabsstandarder (IFRS) Codan er en del af den internationale forsikringskoncern RSA Insurance Group. De samlede halvårsresultater for hele koncernen, inklusiv det skandinaviske resumé, er tilgængelige her (på engelsk). Christian Baltzer, CEO for Codan i Danmark, kommenterer resultatet: ”Vi er nået rigtig langt siden de seneste udfordrende år, og vi har forbedret lønsomheden på vores kerneforretning. Det er et resultat af de planer, som vi har igangsat primært i erhvervsforretningen, og blandt andet afløbsgevinster fra tidligere år. Jeg er især stolt af, at vi i vores privatforretning fortsætter fremgangen, hvor kunder vælger os til, fordi vi har attraktive værdit

Codan/Trygg-Hansa ansætter ny CFO17.7.2020 14:15:00 CESTPressemeddelelse

Gavin Wilkinson er udpeget som ny skandinavisk CFO i RSA Scandinavia, der omfatter Codan i Danmark og Norge samt Trygg-Hansa i Sverige. ”Jeg ser frem til at byde Gavin velkommen. I min tid som CEO for RSA Irland havde jeg fornøjelsen af ​​at arbejde sammen med Galvin. Jeg er sikker på, at han er den rigtige person for os og vil bidrage positivt til vores rejse for at styrke den skandinaviske forretning. Han kommer med værdifulde erfaringer og viden fra tidligere roller i RSA såvel som stærk, teknisk ekspertise og lederegenskaber. Jeg ser frem til at samarbejde med Gavin igen,” siger Ken Norgrove, CEO for RSA Scandinavia. Gavin Wilkinson, født 1981, kommer fra en stilling som CFO for RSAs forretning i Storbritannien og internationalt (RSA UK & International ). Han har været i den globale forsikringskoncern i knap 10 år og har tidligere haft en række ledende positioner i RSA Groups finansfunktioner, blandt andet rollen som Group Performance og Capital Director. Gavin Wilkinson er uddanne