Codan Forsikring A/SCodan Forsikring A/S

Nyt partnerskab mellem Dansk Blindesamfund og Codan

Dansk Blindesamfund og Codan indgår i et nyt partnerskab, hvor Dansk Blindesamfunds faste bidragsydere tilbydes en gratis øjenulykkesforsikring. Desuden vil bidragsydere og medlemmer fremover få tilbudt en rabat på Codans forsikringer.

Foto: Privatdirektør fra Codan Mads Foged (tv) og Landsformand fra Dansk Blindesamfund Thorkild Olesen

Dansk Blindesamfund og Codan har underskrevet en fælles partnerskabsaftale, så medlemmer og bidragsydere i Dansk Blindesamfund tilbydes rabat på Codans privatforsikringer. I tillæg får faste bidragsydere tilbudt en gratis øjenulykkesforsikring. Tilbuddet kommer til at gælde fra årsskiftet.

”Vi ser frem til at give vores faste bidragsydere en gratis øjenforsikring gennem vores nye samarbejde med Codan, som tak for deres loyale støtte. Vi ved, hvor vanskeligt livet med et synshandicap kan være og derfor er en god forsikring vigtig, hvis uheldet er ude”, siger Thorkild Olesen, landsformand i Dansk Blindesamfund.

Mads Foged, der er privatdirektør i Codan, begrunder Codans samarbejde med Dansk Blindesamfund:

”Vi vil gerne være med til at gøre en forskel for Dansk Blindesamfunds medlemmer og bidragsydere. Partnerskabet er desuden godt i tråd med vores partnerskabsstrategi og øvrige partnerskaber med f.eks. LEV”, siger Mads Foged.

I de kommende måneder skal de praktiske detaljer i forhold til samarbejdet falde på plads, så fordelene for bidragsydere og medlemmer kan blive kommunikeret i starten af det nye år.

Fakta om Dansk Blindesamfund

Dansk Blindesamfund er en uafhængig privat medlemsorganisation for mennesker med synshandicap. Dansk Blindesamfund har 8.000 medlemmer og tilbyder blandt andet kurser, rehabilitering og støtte til blinde og svagsynede.

Fakta om forsikringstilbuddet til medlemmer og bidragsydere

Codan vil i 2020 tilbyde gratis øjenforsikring til Dansk Blindesamfund faste bidragsydere. Forsikringen dækker ved uheld, der fører til praktisk blindhed (svarer til 1 % eller mindre af normalt syn) og total blindhed. Desuden tilbydes medlemmer og bidragsydere rabat på alle Codans forsikringsprodukter. Derudover vil Codan i 2020 se på hvilke relevante fordele, der i øvrigt kan tilbydes bidragsydere og medlemmer i Dansk Blindesamfund.

Codan får ny pressechef23.1.2020 09:00:00 CETPressemeddelelse

Troels Karlskov er tiltrådt som ny pressechef i Codan Forsikring. Han er ansvarlig for medierelationer, pressehåndtering og PR-aktiviteter. “Codan er i fuld gang med en spændende udvikling, og med ansættelsen af Troels Karlskov får vi et ungt og stærkt talent i rollen som pressechef, der skal fortsætte arbejdet med at styrke Codans position med strategisk og proaktiv kommunikation. Vi er et hus med over 100 års historie, og jeg ser frem til bygge videre på det gode udgangspunkt med nye kræfter som Troels,” siger Mette Heering Pontoppidan, Marketing & Communications Director, Codan. Troels Karlskov, 30 år, kommer fra en stilling som fungerende pressechef og Public Relations Manager i flyselskabet SAS. Han er uddannet cand.comm. i journalistik og har en baggrund som journalist hos DR Nyheder, hvor han både har lavet TV, radio og digitalt indhold. “Skiftet til Codan er et skridt ind i en spændende og betydningsfuld branche. Jeg glæder mig til at videreudvikle og udbrede fortællingen om en