Nyt partnerskab mellem Dansk Bilforhandler Union og Codan

Dansk Bilforhandler Union (DBFU) og Codan indgår i et nyt partnerskab, hvilket betyder, at DBFU’s 200 bilforhandlere fremover sælger Codans bilforsikringer.

Mads Foged (tv) og Karl-Ove Pedersen (th)

Dansk Bilforhandler Union (DBFU) og Codan har underskrevet en fælles partnerskabsaftale, der betyder, at de 200 bilforhandlere, der er medlem af DBFU, fremover kan tilbyde kunderne en DBFU-bilforsikring fra Codan.

”DBFU har valgt ny forsikringspartner. Valget faldt på Codan, som kunne tilbyde det, som vores medlemmer efterspørger. Codan er en konkurrencedygtig forsikringspartner med et stærkt brand, som alle forbrugere kender. Samtidig kan Codan tilbyde DBFU’s medlemmer et enkelt produkt og support og service på et højt niveau gennem dedikerede medarbejdere og partnerteam”, siger Karl-Ove Pedersen, der er direktør i DBFU.

DBFU’s 200 medlemmer sælger mere end 50.000 brugte biler årligt, hvilket vil sige, at mere end hver 10. brugte bil bliver solgt af DBFU’s medlemmer. Dette fremhæves også af Mads Foged, der er privatdirektør i Codan.

”Vi er rigtig stolte af partnerskabsaftalen med DBFU, der fordobler antallet af bilforhandlere, som sælger vores bilforsikringer. DBFU og Codan er kommercielt et rigtig godt fit, for DBFU repræsenterer et kvalitetsstempel i forhold til brugtbilsforhandlere med et gennemgående fokus på forbrugernes rettigheder og tillid”, siger Mads Foged.

Rune Vincent Falk, der er Strategic Relationship Manager fra Car Dealer & Leasing i Codan, og som fra Codans side har stået bag aftalen, uddyber:

”Med DBFU får vi en partner, der giver os adgang til et nyt segment, som er rigtig interessant. Codan har i dag rigtig gode partnerskaber inden for mobilitet, leasing og bilmærkeforsikringer. Det går rigtig godt og vi har en høj distribution, hvor vi er til stede. Med denne aftale vil vi overføre vores distributionskraft til brugtbilssalget, hvor vi ikke hidtil har været repræsenteret”, slutter Rune Vincent Falk.

Fakta om DBFU

DBFU er en brancheforening for brugtbilsforhandlere i Danmark og blev grundlagt i 1996 af brugtvognsforhandlere, som havde et fælles ønske om at øge forbrugernes tillid til forhandlere af brugte biler i Danmark. DBFU’s 200 medlemmer er en del af BrugtBilGarantiFonden, som er forbrugerens garanti for, at forhandleren opfylder sine økonomiske forpligtelser overfor forbrugeren.

Fakta om Codan

Codan er Danmarks tredjestørste forsikringsselskab med ca. 245.000 privatkunder og 50.000 erhvervskunder. Car Dealer & Leasing er en strategisk salgskanal i Codan, der leverer en væsentlig andel af nye bilforsikringer gennem partnerskabsaftaler. Codan er en del af den internationale forsikringskoncern RSA, og er dermed det eneste danske globalt forankrede forsikringsselskab.

Mads Foged (tv) og Karl-Ove Pedersen (th)

Privatsikring opruster: Lancerer ny samarbejdsmodel i Jylland17.6.2020 09:20:00 CESTPressemeddelelse

Privatsikring ansætter lokale assurandører, der skal være fast tilknyttet Ringkjøbing Landbobank og Nordjyske Banks filialnet, hvor de vil rådgive private bankkunder og små virksomheder. Det sker som led i at styrke tilstedeværelsen i Nord- og Vestjylland og bygge videre på de gode resultater, som Privatsikring og de to banker har skabt, siden samarbejdet blev indledt i 2001. ”Bankerne er nu vores andenstørste samarbejdspartner målt i portefølje størrelse, og kunderne hos Nordjyske Bank og Ringkjøbing Landbobank er glade for vores produkter," siger Helle Kjærgaard, CEO i Privatsikring. "Vi har derfor valgt at ændre samarbejdsmodellen for markedet i Nord-og Vestjylland og bygge videre på en gennemprøvet salgsstrategi, som kan inspirere vores aktiviteter i hele landet. Jeg er glad for, at vi ved at ansætte dedikerede assurandører både kan støtte bankernes strategisk ambition om at skabe stærke tilbud i alle afdelinger og samtidig imødekomme bankernes ønske om lokal forankring gennem fast

Codan vil hjælpe bekymrede kunder: De kan nu ekstraordinært få dækket aflysning af usikre ferieplaner19.5.2020 06:50:00 CESTPressemeddelelse