Nyt medlem af Coop Danmarks bestyrelse

Sofie Irgens bliver nyt medlem af bestyrelsen for Coop Danmark A/S.

Hun er i forvejen medlem af bestyrelsen for Coop Amba.

Til daglig er hun udviklingsdirektør for KK Wind Solutions. Før da havde hun en 10 år lang karriere i Velux-koncernen. Sofie Irgens er 37 år, uddannet civilingeniør og bor i Brejning ved Vejle.

”Med Sofies indtræden i bestyrelsen får vi tilført en betydelig kompetence inden for digitalisering, som er et af de absolut højest prioriterede områder i Coop de kommende år,” siger bestyrelsesformand Lasse Bolander.

”Jeg glæder mig til at bidrage til udviklingen af Coop Danmark til gavn for medlemmer og butikker. Stærke butikskoncepter, digitalt lederskab og en høj ansvarlighedsprofil er nogle af de områder, jeg vil have fokus på i bestyrelsen,” siger Sofie Irgens.

Der er tale om en udvidelse af bestyrelsen, og alle øvrige medlemmer fortsætter som hidtil.

Coop udsender Europas største vinmagasin19.12.2018 09:50Pressemeddelelse

Med et oplag på 575.000 eksemplarer udkommer magasinet Vin & Co. i denne måned i sit største oplag nogensinde. Dermed er der tale om det største oplag for et vinmagasin i Europa. Årsagen til det ekstraordinære høje oplag er, at det udkommer sammen med decemberudgaven af Samvirke. Derudover bliver det distribueret via vinafdelingerne i Kvickly, SuperBrugsen og Dagli´Brugsen. ”Formålet med Vin & Co. er at afmystificere vinens verden, så flere får lyst til at prøve nye vine og dermed få andre og anderledes oplevelser med vine,” siger kategorigruppechef Brian Karstens, Coop Vin & Spiritus. Magasinet skrives af anerkendte vin- og spiritusskribenter og bringer reportager fra alle dele af verden, hvorfra Coop får sine vine. Derudover giver bladet tips og indsigt i mange dele af vinens verden på en uhøjtidelig og underholdende måde. Coop står for ca. halvdelen af al den vin, som danskerne køber i supermarkeder, og er dermed suverænt den største forhandler af vin i Danmark. ”December er vores s