Nyt ledelsesteam skal styrke salg af forsikringer til dansk erhvervsliv

Codan forsikrer mere end 20% af det danske erhvervsliv, men sadler nu om med et nyt lederteam, der skal styrke Codans position.

Camilla Amstrup, erhvervsdirektør i Codan

Camilla Amstrup har siddet i stolen som erhvervsdirektør i Codan i tre måneder og er nu klar til at sætte sit lederteam, der skal styrke Codans position som markedsleder på forsikringer til dansk erhvervsliv yderligere. Camilla Amstrup ændret roller og mandater i lederteamet samt henter nye ledere ind, for at skabe et lederteam, der er langt mere salgs- og eksekveringsorienteret med kontinuerligt fokus på kundeoplevelsen.

“Min ambition er at øge kundeoplevelsen både i forhold til vores rådgivning og skadeshåndtering. Vi skal øge eksekveringskraften samt skabe tydeligere roller og ansvar internt, der skal sikre mere smidige og effektive processer og dermed hurtigere og bedre betjening af vores kunder”, siger Camilla Amstrup.

Styrket salg gennem partnerskaber og forsikringsmæglere

Camilla Amstrup ønsker at koble forretning og partnerskaber tættere sammen ved at flytte ansvaret for partnerskaber tættere på salget. Derfor flyttes partnerskaber til den del af salgsorganisationen, der servicerer de mindste virksomheder.

“Vi har i dag en lang række af strategiske partnerskaber med stort potentiale og vi skal sikre en bedre sammenhæng mellem intentionen i aftalerne og den måde vi efterfølgende møder kunderne inden for de enkelte aftaler. Det kræver kortere beslutningsveje, bedre intern koordinering og øget eksekvering. Noget af det feedback jeg har fået fra kunder og partnere er netop, at det er svært at overskue hvem man skal tale med hos Codan. Så det skal vi blive tydeligere på”, siger Camilla Amstrup.

På mæglerbetjeningen opgraderer Camilla Amstrup med en ny leder, der kommer med erfarne kræfter og kompetencer fra mæglerverdenen, hvilket bliver annonceret i starten af 2020. Målsætningen er at være mere tydelige i markedet gennem en mere enkel organisering i Codan af mæglerbetjeningen og ved at styrke kompetencerne. Det bliver senere i december offentliggjort hvem denne nye leder er.

”Mit fokus er vores evne som ledere til at tænke kunderejsen ind i alle aspekter af vores processer. Samtidig med at det går hånd i hånd med stærke lederkompetencer. Vi skal kontinuerligt rydde op og skærpe vores salgsorganisation, men så skal vi også blive bedre til at bruge vores markedsposition til at tage større initiativer ud mod kunderne og præge erhvervsforsikringsmarkedet,” forklarer Camilla Amstrup.

Erhvervsdivisionens nye lederteam:

Jesper Franck - Underwritingdirektør

William B. Holst - Ny salgsdirektør for Midsize og Large

Kasper Bukdahl Hansen - Salgsdirektør for Small og nu Partnerskaber

Lotte Schartau - Direktør for Business Management

Ny direktør for Broker

Brendan Reeds - Nordic Director for Off shore Energy & Construction and Engineering

Camilla Amstrup, erhvervsdirektør i Codan

Codan får ny pressechef23.1.2020 09:00:00 CETPressemeddelelse

Troels Karlskov er tiltrådt som ny pressechef i Codan Forsikring. Han er ansvarlig for medierelationer, pressehåndtering og PR-aktiviteter. “Codan er i fuld gang med en spændende udvikling, og med ansættelsen af Troels Karlskov får vi et ungt og stærkt talent i rollen som pressechef, der skal fortsætte arbejdet med at styrke Codans position med strategisk og proaktiv kommunikation. Vi er et hus med over 100 års historie, og jeg ser frem til bygge videre på det gode udgangspunkt med nye kræfter som Troels,” siger Mette Heering Pontoppidan, Marketing & Communications Director, Codan. Troels Karlskov, 30 år, kommer fra en stilling som fungerende pressechef og Public Relations Manager i flyselskabet SAS. Han er uddannet cand.comm. i journalistik og har en baggrund som journalist hos DR Nyheder, hvor han både har lavet TV, radio og digitalt indhold. “Skiftet til Codan er et skridt ind i en spændende og betydningsfuld branche. Jeg glæder mig til at videreudvikle og udbrede fortællingen om en