Nyt ledelsesteam skal styrke salg af forsikringer til dansk erhvervsliv

Codan forsikrer mere end 20% af det danske erhvervsliv, men sadler nu om med et nyt lederteam, der skal styrke Codans position.

Camilla Amstrup, erhvervsdirektør i Codan

Camilla Amstrup har siddet i stolen som erhvervsdirektør i Codan i tre måneder og er nu klar til at sætte sit lederteam, der skal styrke Codans position som markedsleder på forsikringer til dansk erhvervsliv yderligere. Camilla Amstrup ændret roller og mandater i lederteamet samt henter nye ledere ind, for at skabe et lederteam, der er langt mere salgs- og eksekveringsorienteret med kontinuerligt fokus på kundeoplevelsen.

“Min ambition er at øge kundeoplevelsen både i forhold til vores rådgivning og skadeshåndtering. Vi skal øge eksekveringskraften samt skabe tydeligere roller og ansvar internt, der skal sikre mere smidige og effektive processer og dermed hurtigere og bedre betjening af vores kunder”, siger Camilla Amstrup.

Styrket salg gennem partnerskaber og forsikringsmæglere

Camilla Amstrup ønsker at koble forretning og partnerskaber tættere sammen ved at flytte ansvaret for partnerskaber tættere på salget. Derfor flyttes partnerskaber til den del af salgsorganisationen, der servicerer de mindste virksomheder.

“Vi har i dag en lang række af strategiske partnerskaber med stort potentiale og vi skal sikre en bedre sammenhæng mellem intentionen i aftalerne og den måde vi efterfølgende møder kunderne inden for de enkelte aftaler. Det kræver kortere beslutningsveje, bedre intern koordinering og øget eksekvering. Noget af det feedback jeg har fået fra kunder og partnere er netop, at det er svært at overskue hvem man skal tale med hos Codan. Så det skal vi blive tydeligere på”, siger Camilla Amstrup.

På mæglerbetjeningen opgraderer Camilla Amstrup med en ny leder, der kommer med erfarne kræfter og kompetencer fra mæglerverdenen, hvilket bliver annonceret i starten af 2020. Målsætningen er at være mere tydelige i markedet gennem en mere enkel organisering i Codan af mæglerbetjeningen og ved at styrke kompetencerne. Det bliver senere i december offentliggjort hvem denne nye leder er.

”Mit fokus er vores evne som ledere til at tænke kunderejsen ind i alle aspekter af vores processer. Samtidig med at det går hånd i hånd med stærke lederkompetencer. Vi skal kontinuerligt rydde op og skærpe vores salgsorganisation, men så skal vi også blive bedre til at bruge vores markedsposition til at tage større initiativer ud mod kunderne og præge erhvervsforsikringsmarkedet,” forklarer Camilla Amstrup.

Erhvervsdivisionens nye lederteam:

Jesper Franck - Underwritingdirektør

William B. Holst - Ny salgsdirektør for Midsize og Large

Kasper Bukdahl Hansen - Salgsdirektør for Small og nu Partnerskaber

Lotte Schartau - Direktør for Business Management

Ny direktør for Broker

Brendan Reeds - Nordic Director for Off shore Energy & Construction and Engineering

Camilla Amstrup, erhvervsdirektør i Codan

Halvårsresultat 2020 for Codan Danmark30.7.2020 08:00:00 CESTPressemeddelelse

Nettopræmieindtægter i Codan Danmark på 3.327,2 millioner DKK (HY2019: 3.525,8 millioner DKK) Samlet positivt underwritingresultat i Codan Danmark på 250,4 millioner DKK (HY2019: -106,7 millioner DKK) Combined Operating Ratio (COR) for Codan Danmark på 89,6% (HY2019: 104%) i henhold til britisk anvendelse af internationale regnskabsstandarder (IFRS) Codan er en del af den internationale forsikringskoncern RSA Insurance Group. De samlede halvårsresultater for hele koncernen, inklusiv det skandinaviske resumé, er tilgængelige her (på engelsk). Christian Baltzer, CEO for Codan i Danmark, kommenterer resultatet: ”Vi er nået rigtig langt siden de seneste udfordrende år, og vi har forbedret lønsomheden på vores kerneforretning. Det er et resultat af de planer, som vi har igangsat primært i erhvervsforretningen, og blandt andet afløbsgevinster fra tidligere år. Jeg er især stolt af, at vi i vores privatforretning fortsætter fremgangen, hvor kunder vælger os til, fordi vi har attraktive værdit

Codan/Trygg-Hansa ansætter ny CFO17.7.2020 14:15:00 CESTPressemeddelelse

Gavin Wilkinson er udpeget som ny skandinavisk CFO i RSA Scandinavia, der omfatter Codan i Danmark og Norge samt Trygg-Hansa i Sverige. ”Jeg ser frem til at byde Gavin velkommen. I min tid som CEO for RSA Irland havde jeg fornøjelsen af ​​at arbejde sammen med Galvin. Jeg er sikker på, at han er den rigtige person for os og vil bidrage positivt til vores rejse for at styrke den skandinaviske forretning. Han kommer med værdifulde erfaringer og viden fra tidligere roller i RSA såvel som stærk, teknisk ekspertise og lederegenskaber. Jeg ser frem til at samarbejde med Gavin igen,” siger Ken Norgrove, CEO for RSA Scandinavia. Gavin Wilkinson, født 1981, kommer fra en stilling som CFO for RSAs forretning i Storbritannien og internationalt (RSA UK & International ). Han har været i den globale forsikringskoncern i knap 10 år og har tidligere haft en række ledende positioner i RSA Groups finansfunktioner, blandt andet rollen som Group Performance og Capital Director. Gavin Wilkinson er uddanne