Nyt år, nyt badeværelse - sådan kommer du i gang med at renovere

Pandemien satte gang i alverdens gør-det-selv projekter i 2020. Under nedlukningen i foråret, var alle byggemarkeder undernærmest konstant belejring fra diverse påhitsomme folk. Herudover blev der investeret i mange smarte ting til hjemmet som dæktryksmålere, møbler og meget andet.

Pludselig havde alle den tid de havde manglet, til at få skruet lidt på amatruet på badeværelset. Når man først kommer i gang, er der masser af ting i et hus, som man kan gå og nusse om. Det ene afføder det andet, og snart er man fuldt beskæftiget. Her bliver badeværelset ofte overset, selvom det er et af de mest besøgte rum i et hus. Dit badeværelse er noget du bruger hver dag. Hvorfor ikke gøre noget ekstra ud af det.

Det behagelige badeværelse

Det første det er værd at lægge mærke til ved badeværelset er, om malingen på væggene skaller, krakelerer eller på anden måde buler ud. Gør den det er det muligvis fordi malingen er gammel, men allerhøjest sandsynligt fordi der ikke er brug vådrumsmaling, på et tidspunkt hvor de er blevet malet. Dette kan være fatalt for en væg i et rum der er udsat for den mængde fugt, som er badeværelse er. Find den bedste udbyder af vådrumsmaling her. Vådrumsmaling er et helt særligt produkt. Det ligger sig som en hinde ovenpå væggen, og er dermed vandtæt. På denne måde kan fugt ikke trænge igennem malingen, og dermed sætte sig i væggen.

Den helt rigtige vådrumsmaling

Når det kommer til vådrumsmaling, er det selvfølgelig vigtigt at tage kvaliteten i betragtning, når man skal gøre sit indkøb. Dog er det mindst lige så vigtigt at vælge en vådrumsmaling i en tone, der får dit badeværelse til at fremstå skarpt og stilrent. Når du overvejer hvilken tone maling der er behov for, er den største beslutning om der bør købes en hvid maling, eller om der skal købes maling i en farve, og hvordan det passer med badeværelsets andre møbler. Der findes mange nuancer af hvid, så det er bestemt ikke fordi det er det nemme valg. Hvilken tone du vælger, handler meget om hvilken farve sollyset i rummet har, eller skal have. Giver solen rummet en varm glød, kan dette være et godt udgangspunkt for at skabe et hyggeligt badeværelse, hvis du også maler væggen i en varm tone af hvid. Kaster solen et mere køgeligt skær over rummet, kan en kold tone af hvid være det rigtige. Vælger du derimod en farvet vådrumsmaling, vil du rigtig kunne slå dig løs.

Et spraglet badeværelse, et spraglet år

Et badeværelse i en behagelig farve, vil kunne sætte et personligt præg af stilrenhed over dit badeværelse. Det vil fremstå unikt og avant garde. Du vil selv nyde spillet i farverne i rummet generelt. På denne måde vil du nyde din tur på badeværelse, i langt højere grad end før. Du vil nu kunne se, hvorfor dit gør-det-selv projekt vil kunne øge din livskvalitet betragteligt. Dette eksempel er godt, fordi det vider om, at du både kan øge din sundhed og tilfredsstille din æstetiske sans, med det helt rigtige projekt. 2021 er året hvor det bare handler om at komme i gang, mulighederne er uendelige.